Főoldal > DIÉTA > A 3 legfontosabb súlycsökkentő szabály

A 3 legfontosabb súlycsökkentő szabály

diétaéhségéletmódétkezésfogyásreggelisúlycsökkentéstáplálkozászsírégetés
0 0

Írta:

Tény, hogy a karcsúsítás nem egy leányálom, de pokolinak sem kell lennie. Ismerd meg a következő súlycsökkentő szabályokat, és hosszútávon is sikereket fogsz elérni!

Mielőtt belevágnál a nagy fogyási akcióba, vésd az emlékezetedbe, hogy nem vagy kövér! Súlyfelesleged van, amit nem kell szégyellned, nem vagy hibás miatta. Csak egy lépés a cél kitűzése. A diétázás olyan, mint bármely más képesség: el kell határoznod magad és keményen dolgoznod kell érte. Mindaddig, amíg okosan és ésszerűen haladsz az utadon, meglesz a jutalmad és fogyni fogsz.

1. Nem diéta, életmód!

A fogyókúrás gondolkodás, azaz valami, amitől csak rövidtávon szenvedsz, nem működik. Ahhoz, hogy megszabadulj a feleslegtől és meg is tartsd a vágyott formádat, állandó változtatásra van szükség az étkezésedben, de ezt ne gondold borzasztónak. Rengeteg új finomsággal fogsz megismerkedni. Alkalmanként megengedhetsz magadnak némi kilengést, de ha visszatérsz a régi, rossz étkezési szokásaidhoz, a túlsúly gyorsan visszatér, ezt nevezik jojó-effektusnak.

A kutatások azt mutatják, hogy a hosszútávú testsúlycsökkenés egyik legfontosabb előrejelzője, hogy hány kg-ot sikerül fogyni az első hónapban, hiszen az azonnali eredmények motiválnak. Ezért a táplálkozási szakemberek általában szigorúbb étrenddel állnak elő az új étkezési stratégia első 2 hetében, hogy lendületet adjanak. Iktasd ki a hozzáadott cukrot, az alkoholt és a finomítatlan szénhidrátot. Ezután kis mennyiségben fogyaszthatsz a régi nagy kedvencekből, de törekedj arra, hogy egészséges formában tudd őket elkészíteni vagy beilleszteni az életmódodba. Tűzz ki konkrét célokat, például max. 2 pohár alkoholt vagy 1 szelet pizzát hetente.

2. Ne reagálj az enyhe éhségérzetre

Néhány nőnek nehézségei vannak az éhség leküzdésével. Számukra az éhezés valami rossz, amit minden áron el kell kerülni, így egyfolytában nassolnak, még ha a szervezetüknek nincs is rá szüksége. Mások akkor is esznek, ha stresszelnek vagy unatkoznak. Várd meg, amíg valóban éhes leszel, ne ugorj minden apróbb éhségnek vélt jelre az automatához egy kis csemegéért!

68361793 - healthy weight loss food. portrait of pretty smiling fit girl having yogurt, berries and oatmeal. beautiful young woman eating fresh yoghurt, berries and granola for breakfast. diet nutrition concept

Amikor kezd megjönni az étvágyad, kérdezd meg magadtól, hogy nagyon éhes vagy-e? Lehet, hogy éppen dühös vagy ideges vagy, magányos, unatkozol, egyszerűen csak fáradtság gyötör? Ha még mindig nem vagy biztos a dolgodban, próbáld ki az alma tesztet! Ha igazán éhes vagy, akkor az alma finomságnak hat, ha nem, akkor valami más a problémád, és arra nem az élelmiszer a megoldás. Sok más módja van az unalom és a szorongás kezelésének, például egy séta, egy kis edzés vagy baráti beszélgetés, ráadásul ezeknek a dolgoknak nincsenek negatív következményei.

3. Az étkezés kihagyása, a villámdiéták csak visszavetnek

Ha valamilyen gyors diétával szeretnél rohamtempóban fogyni, nem tanulsz meg egészségesebben enni, a későbbiekben pedig visszajönnek a kilók. A fizikai kár is mélyebb, minél rosszabb ugyanis a diéta minősége, annál szigorúbb, és annál hamarabb megkezdődik az értékes izmok égetése, hogy némi energiához juss. Izmot veszítesz a zsír helyett, így a fogyás csak a siker illúziója.

Attól függően, hogy mekkora súlyt kell leadnod, próbálj számodra elegendő kalóriát fogyasztani naponta, és iktasd be a rendszeres testmozgást is. Napi 1500 kalória fogyasztása mellett nem fogsz éhezni, de segít motiválni a változásra.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában