Főoldal > DIÉTA > A 9 legjobb zsírégető étel, amit fogyassz minden nap

A 9 legjobb zsírégető étel, amit fogyassz minden nap

almabanándiétaélelmiszerfogyásjoghurtmogyoróvajsúlycsökkentéstáplálkozástojászabzsírégetés
0 0

Írta:

A megfelelő táplálkozás a súlycsökkentés egyik alapja, és vannak olyan élelmiszerek, amelyek gyorsan segítenek megszabadulni a felesleges kilóktól.

 1. Alma

 „Minden nap egy alma az orvost távol tartja”  – szól a mondás és milyen igaz. Magas pektintartalmának köszönhetően gyorsan segít, ha megéhezel, így elfelejtheted a chipseket és egyéb rágcsálnivalókat. Próbálj meg az évszaknak megfelelően friss almát beszerezni, mivel egyes típusokat sokszor olyan hosszú ideig tárolnak, hogy azok idő közben elvesztik tápanyagtartalmuk nagy részét.

2. Mogyoróvaj

A natúr mogyoróvaj ideális diétázáskor, mivel a szénhidrát, a fehérjék és a zsírok együttes fogyasztása megakadályozza, hogy a vércukorszinted gyorsan megugorjon. Fogyaszd eperrel vagy gyümölcsökkel, így tökéletes édesség lesz.

3. Avokádó

Az avokádó telítetlen zsírokban gazdag, ennek köszönhetően remek választás, mert a következő étkezésedig segít megtartani a jóllakottságot. Egy fél avokádó 6 gramm rostot tartalmaz és több káliumot, mint ugyanannyi banán.

4. Spenót

Ez a leveles zöld csoda magas víz- és rosttartalmú, tele van hasznos tápanyaggal, ráadásul alacsony a kalóriatartalma. Vágd bele a salátádba, párold meg kevés olívaolajon egy kis fokhagymával és citrommal és fogyaszd köretként, szórj az omlettedbe, vagy add a turmixodhoz.

5. Tojás

Edd meg az egész tojást, ne csak a fehérjét – így megfelelő mennyiségű zsírt és fehérjét is beviszel, mely sokkal tovább eltelít.

41012043 - homemade orange sweet potato fries with salt and pepper

6. Édesburgonya

Az édesburgonya rostban gazdag, rengeteg C-vitamint, valamint béta-karotint tartalmaz. Ez a sokoldalú gyökérzöldség egyszerűen, de nagyszerűen egészíti ki a mindennapi étkezést.

7. Banán

Jöhet egy banán? Naná! Egy banán csak 100 kalóriát tartalmaz, és 3 gramm rostot. Kiváló édesség, főleg mogyoróvajjal párosítva. És ez még nem minden. Amellett, hogy isteni, tele van káliummal és a magnéziummal is!

8. Görög joghurt

A táplálkozási szakemberek inkább a görög joghurtot preferálják a hagyományos joghurttal szemben, mivel a fehérjetartalma magasabb, de kevesebb szénhidrátot tartalmaz. Egy hagyományos joghurtban nagyjából 30 gramm a szénhidrát, míg a görögben csak 8, a benne található magas fehérjetartalom pedig kiegyensúlyozza azt. Kerüld a 0% zsírtartalmú görög joghurtot, inkább válaszd az 1% vagy 2% zsírtartalmút, mivel ezektől sokkal hosszabb ideig leszel tele.

9. Zab

A zabpehely nemcsak oldódó rostban gazdag, de magasabb a fehérjetartalma, mint a legtöbb gabonának. Kezdd a reggeledet zabkásával, így nem csak egészségesen indul a nap, de 3-4 órán keresztül biztosan nem éhezel meg. Szórd meg egy kis mandulával, vagy áfonyával, ezzel is további fontos tápanyagokat juttatva a szervezetedbe.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában