Főoldal > dieta > Itt az igazság: ezért hízol meg télen!

Itt az igazság: ezért hízol meg télen!

diétafogyásfogyókúrahideghízáslapos hastélzsírégetés
0 0

Írta:

Nem tudod hova tenni az ünnepek alatt felszedett kilókat, olyan kevés édességet ettél? Van egy rossz hírünk: a hidegben mindenki felszed pár kiló pluszt.

Hiába vigyáztál a mézeskalácsos édességekkel és vontad meg magadtól a forró csokit: egy új tanulmány szerint a hideg időben minden ember meghízik egy kicsit (átlagosan 1-2 kilóval), az ok pedig az evolúcióban keresendő.

A génállományunk (az ősemberéhez hasonlóan) úgy van összerakva, hogy a téli mínuszokban több zsírt raktározzunk el, több kilót szedjünk fel magunkra, mint a nyári hőségben. Hogy miért?

A pluszkilót köztudottan „melegítenek”, tehát minél testesebb vagy, annál kevésbé veszélyeztet a kihűlés veszélye; meg persze az ételhiány miatt sem kell aggódnod, hiszen kevesebb kajával is kibírod több ideig. Ráadásul télen kevesebbet is mozgunk, spórolunk az energiánkkal, ezért kevesebb zsírt is égetünk el.

Az exeteri egyetem dietetikus professzora, Dr. Andree Higginson szerint épp ezért nem meglepő, hogy a télen elkezdett diéták és az újévi fogadalmakkor köttetett népszerű fogyókúrák egytől egyig kudarcot vallanak.

Mindezek ellenére ne keseredj el! Ha Te is felszedtél néhány plusz kilót, fogadd meg az egyszerű tippjeinkket, hogy idén is bomba alakod legyen a nyárra!

1. Kerüld el a kávézókat!

Télen hajlamosabbak vagyunk beülni egy-egy forró italra, habos capuccinora – ám a kalóriadús kávékat mindenképpen próbáld elkerülni! A fekete, cukor nélküli esperessoval nem hibázhatsz; de ha teheted, inkább válassz egy forró bögre zöld vagy matcha teát, ami a zsírégetésben is segít!

2. Ne egyél sietve!

Kihagytad az ebédet a korgó gyomrodat pedig nem tudod figyelem nélkül hagyni? A legkönnyebb sietve bekapni egy csokis müzliszeletet vagy egy gyorséttermi hamburgert, de mi azt tanácsoljuk, hogy mindig tartasd magadnál egy házi készítésű, barna lisztből készült szendvicset, amit a vészhelyzetek esetén is jó szolgálatot tesznek.

3. Tarts mértéket!

Végre van egy kis időd beülni valahova és legszívesebben mindent felfalnál? Ne egyed túl magad! Könnyen gyomorproblémáid lehetnek, ha hirtelen nagy mennyiségű kaját eszel, nem mellesleg az emésztésednek is rosszat teszel a nagy zabálásokkal.

4. Vigyázz az adagokkal!

Ha sütsz, ne méretezd túl a cukoradagodat, és a fűszerekkel is vigyázz! Pillanatok alatt plusz kalóriákhoz juthatsz, ha nem a megfelelő adagokkal dolgozol, azt a néhány felesleges kilót pedig nehezebb lesz ledolgozni, mint hinnéd.

5. Eddz rendesen!

Néha-néha eljársz egy csoportos órára, de ott sem teszel bele apait-anyait? Ezek szerint hiába „sportolsz”, semmi eredménye nem lesz! Ha nem élvezed a sportot, addig keresgélj a műfajok között, amíg rá nem találsz arra, amit neked találtak ki. Legalább napi 30 perc mozgás szükséges az egészséges életmód fenntartásához – de azt már csakis te választod ki, hogy milyen sportformát választasz!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

7 ok, amiért a feldolgozott ételek olyan rosszak

Írta:
tegnap 0 0

Nagy rá az esély, hogy ma már te is ettél olyan ételt, amely különböző kémiai anyagokkal van tele – arról azonban még nem tudsz, hogy ezek miért is olyan károsak a szervezetre. A következő rémisztő tényeket a vegyszerekkel befolyásolt, feldolgozott élelmiszerekről szedtük össze. Reméljük, a te kedvedet is elvettük a rendszeres fogyasztásuktól!