Főoldal > dieta > 5+1 tuti tipp a lapos hasért

5+1 tuti tipp a lapos hasért

diétaétkezésfogyáshasi zsírkockás haslapos hasrostzsírégetészsírpárna
0 0

Írta:

Vedd fel a harcot a makacs hasi zsírpárnák ellen!

Ki az, aki sose vágyott lapos, kockás hasra? Nem véletlen, ha neked is ez a fő cél lebeg a szemed előtt, amikor a fogyásról van szó, a hasi zsírtól ugyanis az egyik legnehezebb megszabadulni. Ráadásul korántsem csak esztétikai probléma, hiszen a zsigeri zsír körülveszi a belső szerveket, ezáltal olyan súlyos egészségügyi problémákat is előidézhet, mint a szív- vagy épp a cukorbetegség.

Ha a kockahas elérése nem is feltétlenül reális cél, az egészséged érdekében az alábbi tippekkel búcsút inthetsz a makacs hasi zsírnak.

Mozogj sokat!

A hasi zsír lefaragásához, a tévhittel ellentétben, nem napi 100 felülést vagy éppen hasprést kell elvégezni, sokkal inkább intenzív mozgásformát választani. Bármi megfelel a célnak, ami felpörgeti a pulzust és jól megizzaszt, lehet ez a futás, a biciklizés, vagy épp a HIIT tréning. Utóbbit azért is célszerű beiktatni az edzéstervedbe, mivel a kutatások bebizonyították, hogy nemcsak edzés közben éget el sok kalóriát, hanem még utána is. Ráadásul segít, hogy a zsír helyett izmot pakolj magadra.

Aludj többet!

Jó ötletnek tűnhet az alváson spórolni időt az edzésre, azonban a kutatások szerint az alváshiány jelentősen felelősségre vonható az elhízásért. Egy kutatás során azt találták, hogy azoknak, akik éjszaka 6 órát alszanak, átlagosan 3 cm-rel szélesebb derékkörfogatuk, mint akik 8-9 órát fordítanak alvásra. Egy tavalyi kutatás pedig egyenesen arra jutott, hogy már egyetlenegy éjszaka, amikor nem alszol eleget, megzavarja az anyagcsere működését. Érdemes tehát a pihenésre ugyanúgy koncentrálni, mint a testmozgásra.

Egyél sok fehérjét!

A lapos has eléréséhez a megemelt fehérjebevitelről sem feledkezhetsz meg. A szervezet korral egyre több inzulint termel, mivel az izom- és a zsírsejtek már nem válaszolnak rá megfelelően. Az inzulinrezisztencia néven ismert jelenség következtében a szervezet elkezd zsírt raktározni, különösen a test középső részére. Itt jönnek képbe a fehérjék, ugyanis a proteinben dús étkezés véd az inzulinrezisztencia ellen. A szárnyasokat és a halakat célszerű növényi fehérjékkel is gazdagítani, mint a bab és a lencse, amelyek tele vannak rosttal és egészséges szénhidrátokkal is.

101342551 - concept of diet, proper nutrition and health. slim woman holding smoothie bowl on a turquoise background

Az egészséges zsírok se hiányozzanak az étrendedből!

A telített zsírok fogyasztásával sokkal több zsigeri zsírt halmoz fel a szervezet, mint a telítetlen zsírokéval, derült ki egy 2014-es kutatás során. Azok, akik telített pálmaolajat vittek be a szervezetükbe, sokkal több zsigeri zsírt szedtek magukra, mint akik inkább a telítetlen napraforgóolajat részesítették előnyben. Voksolj te is az olyan egészséges zsírokra, mint az olívaolaj, a magvak és a halak. A telítetlen zsírok fogyasztásával jóllakottabb is leszel, így elkerülheted a túlevést. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy minden zsír rengeteg kalóriát tartalmaz, így a telítetlen zsírok fogyasztása is csak mértékkel javasolt.

Ne hagyd ki a rostdús ételeket!

A rostok nemcsak az egészséges emésztésről gondoskodnak, hanem a teltségérzetről is. A magas rosttartalmú ételek lelassítják az emésztés folyamatát, ezáltal elkerülhetők az éhségrohamok. Növeld meg napi rostbeviteled 10 g-mal, hogy elkerüld a zsigeri zsírok lerakódását.

Találd meg az egyensúlyt!

A hasi zsírral folytatott ádáz küzdelemben semmiképp se ess át a ló másik oldalára, túl szigorú diétával vagy koplalással. Az étkezéssel kapcsolatban elkövetheted azt a hibát is, hogy kizárólag végletekben gondolkozol, egyes ételekre csodaszerként, míg másokra bűnözésként vagy csaló kajaként tekintesz. A kiegyensúlyozott diéta főleg a kalóriák és az adagok kontrollját jelenti. A lapos has eléréséhez természetesen kalóriadeficitet kell elérni, de sose éheztesd magad. Figyelj arra, hogy a mindennapi teendőkhöz elegendő energiát vigyél be a szervezetedbe!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában