Főoldal > dieta > 5 étel, mellyel gyorsabban fogyhatsz

5 étel, mellyel gyorsabban fogyhatsz

aszalt szilvacéklaételétvágyfogyásgyümölcskelbimbókivizöldség
0 0

Írta:

A hideg időben könnyen megnőhet az étvágyunk, mégsem kell, hogy pluszkilókkal várjuk a tavaszt. Ha rendszeresen kerül a tányérunkra a következő ételekből, könnyebben megőrizhetjük a vonalainkat.

Kelbimbó

A kelbimbó a leginkább megosztó növények közé tartozik, sok rajongója mellett szép számmal akadnak olyanok is, akik messziről elkerülik a káposztafélék családjába tartozó zöldséget. Pedig a kelbimbóval több okból is érdemes megbarátkoznunk: nagy mennyiségű C- és K-vitamint, valamint rostot tartalmaz, a benne található, glükózból származó, kén és nitrogén tartalmú glükozinolát vegyületek pedig méregtelenítő, rákmegelőző hatással bírnak. A kelbimbót sokféleképpen fogyaszthatjuk, az egyik legnépszerűbb változat a fűszerekkel sütve vagy párolva készített.

Cékla

A cékla a kelbimbónál valamivel nagyobb népszerűségnek örvend, különösen télen, és hála az egyre újabb és újabb, különleges céklás recepteknek, azok is könnyen becsempészhetik az étrendjükbe ezt a vitaminbombát, akik egyébként nincsenek oda az ízéért. A céklát ehetjük hummuszba, brownie-ba, palacsintatésztába „rejtve”, és annál is inkább érdemes kísérleteznünk vele, mivel magas víz- és oldhatatlan rost-tartalma gyorsítja az anyagcserét és segít abban, hogy kevesebb kalóriával is jóllakottnak érezzük magunkat.

Aszalt szilva

Ha egy kis édességre vágyunk a fogyókúra közben, az aszalt szilva a tökéletes választás. Magas rosttartalmának köszönhetően javítja az anyagcserét, és hatékony megoldás lehet székrekedésre. A benne található rostok körülbelül fele oldhatatlan rost, mely segít abban, hogy az étel gyorsabban haladjon az emésztőrendszerben. A másik felet kitevő, lassabban mozgó, oldható rostok pedig fokozzák a telítettségérzést, csökkentik a koleszterin- és szabályozzák a vércukorszintet.

Cooked spiralized zucchini noodles in a cast iron pan overhead view, low carb dish

Tökspagetti

A rosszkedvű, borús napokon talán jobban kívánjuk az olyan kalóriadús, vigasztaló ételeket, mint a tésztafélék. Ezeknek is találhatunk azonban egészségesebb és alakkímélőbb alternatívát, például a tökből készült spagetti formájában. Így nemcsak üres kalóriákkal tápláljuk magunkat, hanem rostokkal és vitaminokkal is. A spagettit bármilyen tökféléből, például cukkiniből is készíthetjük, de létezik egy különleges, úgynevezett spagettitök is, melynek húsa hőkezelés hatására szálakra szedhető. Ennek a fajtának kiemelkedően magas a kálium, mangán, folsav, C-vitamin, B6-vitamin, A-vitamin és béta-karotin tartalma.

Kivi

Ez a kicsi, édes gyümölcs nagy mennyiségű aktinidint tartalmaz, vagyis olyan, természetes enzimet, amely a fehérjék lebontását segíti. A kivi emellett prebiotikus rostokban is gazdag, amelyek szintén az emésztést segítik, a kutatások szerint már napi egy kivi javítja a bélmozgást. A gyümölcs emellett gazdag kálium-, magnézium- és kalciumforrás.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában