Főoldal > DIÉTA > 8 étel, amit soha nem szabadna lefekvés előtt enned

8 étel, amit soha nem szabadna lefekvés előtt enned

egészségételevéshasfájáshasi görcsökpuffadás
0

Írta:

Puffad, szúr, görcsöl a hasad lefekvéskor? Ha a következő ételeket kihagyod a vacsorádból, garantáltan nem kell ezekkel a kellemetlenségekkel törődnöd!

1. Kávé

Ez nem meglepő: a kávé magas koffeintartalma élénkít, energiával tölt fel és felpörget. Ha szunyókálásra készülsz, inkább tartogasd reggelre!

2. Fagyasztott ételek

A félkész, fagyasztott ételeket a gyomor lassabban emészti meg, mint a friss élelmiszereket, ezért a szervezeted nem azzal lesz elfoglalva, hogy minél előbb nyugovóra térhessen, hanem az elfogyasztott étel megemésztésén fog dolgozni. A tanulság? Ne egyél semmi ilyesmit lefekvés előtt!

3. Csípős szószok

Jó okkal mellőzik sokan a vacsoráról a gyomor-és bélirritáló hatású csípős szószokat: amellett, hogy gyomorégést és hasmenést okoz, az egész éjszakádat is el tudja rontani egy-egy ilyen mártás, ha nem vagy hozzászokva!

4. Szárnyasok

A fehérjedús ételek élénkítő hatású dopamin vegyületet termelnek a szervezetünkben, mely miatt egyszerűen nem fog álom jönni a szemünkre. Ha mihamarabb szeretnél lefeküdni, inkább tartogasd a csirkét és a pulykát reggelire vagy ebédre – ne vacsorára!

41158171 - chicken breast with fresh salad arugula and tomato

5. Alkohol

Egy-két üveg sör és bor nem a világ vége, de az biztos, hogy az átlagosnál később fogsz tőlük elaludni: ezt a májadnak „köszönheted”, mert végig azon lesz, hogy a méreganyagokat száműzze a szervezetedből.

6. Csokoládé

A 75 % feletti kakaótartalmú étcsokoládék táblánként 20-23 mg koffeint tartalmaznak, ami nagyjából ugyanannyit ér, mintha meginnál két erős eszpresszót!

7. Víz

A legtöbbször hatékony hidratáló, ám nem alvás előtt! Minél később pótlod a folyadékveszteséget, annál nagyobb az esélye, hogy éjjel akár 2-3-szor is pisilni kell majd. És ez könnyen mehet a minőségi alvás rovására.

8. Izotóniás- és energiaitalok

Már a nevükben is benne van, hogy plusz energiát biztosítanak, ezért semmi szükséged rájuk vacsora után, elalvás előtt! Ha pedig az edzést a nap végére időzíted, gondosan ellenőrizd le, hogy az italod tartalmaz-e koffeint.


További cikkeink a témában