Főoldal > dieta > 6 apró trükk a diéta nélküli súlycsökkentéshez

6 apró trükk a diéta nélküli súlycsökkentéshez

diétaegészségétrendtippektrükkök
0 0

Írta:

Nemcsak a fárasztó edzések és a kemény diéták járulnak hozzá a fogyáshoz – ettől a 6 praktikától például garantáltan laposabb lesz a hasad!

1.     Lassulj le

Hány alkalommal történik meg, hogy órákon át készíted a vacsorát, aztán 10 perc alatt befalod az egészet? A kutatások szerint a gyors evés nagyban hozzájárul a pluszkilók gyarapodásához, hiszen legalább 25 percbe telik, míg az elfogyasztott étel elkezd megemésztődni a gyomorban – ez azt jelenti, hogy biztos többet ettél annál, mint amennyire eredetileg szükséged lett volna.

Tudtad? A szakértők szerint egy darab főtt húst átlagosan 32-szer kellene megrágnunk, hogy teljesen össze tudjuk törni a fogainkkal! 

2.     Igyál többet

Az emberi szervezet folyamatos hidratálása nemcsak afogyásban segít, hanem az általános egészség optimális fenntartásában is – épp ezért fontos, hogy napi legalább 8 pohár vizet igyál, akkor is, ha éppen nem vagy szomjas.

A dietetikusok szerint a szomjúság érzése a kiszáradás első jele, ezért mindig ügyelj rá, hogy egy kis víz legyen nálad – különösen a forró tavaszi és nyári hónapokban!

53914872 - two happy women drinking vegetable smoothie after fitness running workout on stadium. fitness and healthy lifestyle concept

3.     Válogass

Egy csomó egészségtelen kaját (például csokikat, chipseket és kekszeket) tartasz otthon? Ajándékozd el vagy ajánld fel őket jótékony célra. Ha fogyni akarsz, semmiképpen se tarts otthon ezekből az élelmiszerekből, mert könnyen kísértésbe eshetsz!

A legjobb, ha a következő vásárlásod alkalmával ki is hagyod az édességeket árusító sorok polcait – tudjuk, hogy nehéz lesz, de két hét múlva már nem is fognak hiányozni a csokoládék a pocakodból!

Tudtad? A kutatások szerint 21 napig tart, míg valamilyen szokást kialakítunk – azaz, ha három hétig kibírod édességek nélkül, utána már nem is fogod őket kívánni!

4.     Aludj többet

Minél többet alszol, annál kevesebbet eszel – hihetetlennek hangzik, de ez egy tudományos tény! Alvás közben kevesebb termelődik a szervezetünkben a gherlin nevű éhséghormonból, aminek hatására csak akkor leszünk éhesek, ha éberek vagyunk.

Konklúzió? Minden nap legalább 8 órát aludj – így testileg-lelkileg kipihentebb leszel, ráadásul a pluszkilók miatt sem kell aggódnod!

5.     Használj pirosat

Rendkívül furcsa, de ha piros színű tányérokba mered az ételt, kevesebbet fogsz belőlük enni – legalábbis egy friss amerikai kutatás alapján, ami az emberek étkezési szokásait vizsgálta. Egy próbát mindenképpen megér, szóval itt az ideje, hogy beszerezz egy vörös színű étkészletet!

6.     Tedd le a telefonod

Sajnos ma már erre is külön fel kell hívni a figyelmet, mert rengetegen nyomkodják a telefonjukat evés közben. Az egymás utáni információk, videók és felvillanó képek könnyen elterelik a figyelmünket az evésről, ezért tegyél le minden multifunkcionális eszközt, amikor étkezel!

Tudtad? Az emberek 10%-kal többet esznek, ha evés közben vicces videókat néznek vagy híroldalakat böngésznek.


További cikkeink a témában

diétaétrend

Tiltólistás zöldségek és gyümölcsök

Írta:
2 napja 0 0

Bár a zöldségeknél és gyümölcsöknél nincsenek egészségesebb élelmiszerek, ha szigorú fogyókúrára adjuk a fejünket, érdemes néhányat közülük kerülni – legalábbis diétánk végéig. Huzamosabb ideig azonban egyikről se mondjunk le, hiszen nincs az a fogyókúra, ami miatt érdemes lenne változatos étrendünket egyoldalú, unalmas és gyakran nem is túl egészséges étkezési szokásokká alakítani.