Főoldal > DIÉTA > Melyik napszakban mit fogyasszunk?

Melyik napszakban mit fogyasszunk?

egészségegészséges étkezésfehérjegyümölcsidőzítéstáplálkozás
0 0

Írta:

Még az egészséges ételek fogyasztására vonatkozóan is érdemes néhány fontos szabályt betartanunk ahhoz, hogy a pluszkilók semmiképpen se szaladjanak fel. Ilyen például az, hogy nem mindegy, a nap mely szakaszában fogyasztjuk az egyes élelmiszercsoportokat.

Gyümölcsök

A friss idénygyümölcsök (fõleg a hazai, biotermelőktől származók) igazi superfood-ok, ám nem mindegy, hogy mikor csemegézünk belőlük. A benne található gyümölcscukor miatt ugyanis igen gyorsan akár hizlaló falatokká is válhatnak kedvenceink, kiváltképp, ha a délutáni, esti órákban fogyasztjuk őket. A legjobb, ha a délelőtt, reggelire vagy tízóraira eszünk belőlük, ám azt vegyük figyelembe, hogy inzulinrezisztencia esetén a nap első étkezéséből is ki kell iktatnunk.

Zöldségek

A zöldségek nagy előnye a gyümölcsökkel szemben, hogy jóval kevesebb kalóriát tartalmaznak, ezért nem is hizlalnak. Büntetlenül fogyaszthatók gyakorlatilag bármikor, mégis érdemes leginkább az ebéd és vacsora elmaradhatatlan részeivé tenni őket. Egy-egy friss saláta szuper kiegészítője lehet olyan diétás fogásoknak, mint például a szárnyashús vagy hal.

Egészséges gabonák

A rozs, köles, zabpehely és más egészséges gabonák lassan felszívódó szénhidrátoknak minősülnek. Ezekre a szervezetnek szüksége van, de leginkább az ebédet megelőző napszakban. Délután, este már egészségünk és fogyókúrának sikere miatt is érdemes kerülni ezeket az élelmiszereket. Viszont reggelire, tízóraira kifejezetten ajánlottak, hiszen lassú felszívódásuk miatt hosszú órákra eltelítenek, így a nap leghasznosabb részében hatékonyan tudunk koncentrálni a feladatainkra anélkül, hogy megéheznénk.

Fehérjék

A fehérjepótlás különösen sportolás után ajánlott, hiszen az izmok fejlődéséhez elengedhetetlenek. Az, hogy ki mikor szeret mozogni, vagy éppen mikor van rá ideje, természetesen egyénenként változó. Amit viszont mindenkinek érdemes betartania a fehérjefogyasztással kapcsolatban az az, hogy elsősorban ebédre és/vagy vacsorára fogyasszunk belőle nagyobb mennyiséget. Így egész biztosan nem terheljük feleslegesen emésztőrendszerünket, és a diétánkat is betartjuk.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában