Főoldal > DIÉTA > 4 tiltólistás dolog a reggelinél

4 tiltólistás dolog a reggelinél

diétaétkezésfehérjekoffeinreggelirosttilos
0 0

Írta:

Amikor a három főétkezésekről beszélünk, sokan figyelmen kívül hagyják, hogy a reggelinek kellene a legkiadósabbnak lennie. Ahelyett, hogy csak bekapnál egy muffint a kávézóban, hogy némi energiát nyerj a napodhoz, add meg minden étkezésednek azt a figyelmet, amit megérdemel. Az alábbi négy dolgot pedig próbáld meg mindenképpen elkerülni, ha a reggeliről van szó.

 1. Ne hagyd ki a reggelit

Egy bőséges étkezés már reggel segít beindítani az anyagcserédet, ami az alvás következtében értelemszerűen le volt lassulva. Továbbá a reggeli elfogyasztása a fogyás beindításában és fenntartásában is fontos tényező. Tehát semmiképpen se várj a falatozással ebédig, fogyassz el egy laktató, egészséges reggelit már jó korán, hogy feltöltsd a tested és az agyad energiával, valamint elősegítsd a súlyvesztést.

2. Ne halogasd

A legjobb időzítés, ha a reggelit ébredés után egy órával fogyasztod el, ezért ne késlekedj vele túl sokat! Kivétel ez alól, ha az első dolgod, miután felkeltél, a reggeli edzés, ebben az esetben egyél mindenképpen valamit (például egy alacsony kalóriatartalmú energiaszeletet), mielőtt elindulsz. Edzés után minimum 30 perccel vagy maximum két órával később pedig fogyassz el egy fehérjében és szénhidrátban gazdag reggelit, hogy elegendő üzemanyaggal lásd el a szervezeted.

3. Ne feledd a rostot és a fehérjét

Ha rosttal és fehérjével töltöd fel magad, az segít, hogy tovább jóllakott maradj reggel. Ahelyett, hogy bevásárolnál pár cukros péksüteményt, amitől rövid időn belül csak még éhesebb leszel (nem is beszélve arról, hogy lassabb is leszel tőlük), fogyassz el egy magas rosttartalmú, sovány fehérjében gazdag reggelit. (Például egy tál házi készítésű, almás-fahéjas zabpehely pár szem mandulával tökéletes választás lehet).

4. Ne vidd túlzásba a koffeint

Bizonyított tény, hogy naponta egy csésze kávé számos jótékony hatással bír (például csökkenti bizonyos betegségek kockázatának kialakulását és javítja a memóriát is), azonban nem szabad ezt sem túlzásba vinni. 1-2 csészénél mindenképpen állj meg, a mértéktelen kávéfogyasztás ugyanis előidézheti a nyugtalanság és a szorongás érzetét, valamint magas vérnyomást is okozhat. Ha a reggelihez hagyományosan két csészével iszol, próbáld a második adag kávédat az antioxidánsokban gazdag zöld teával helyettesíteni.


További cikkeink a témában