Főoldal > MOZGÁS > Irány az edzőterem – szuper tippek kezdőknek!

Irány az edzőterem – szuper tippek kezdőknek!

edzőteremmozgássport
0 0

Írta: and

Mielőtt elindulsz Fontos, hogy kiválaszd a megfelelő edzőtermet. Ideális, ha a terem félúton van a munkahelyed és a lakásod között, így ugyanis a hazafelé vezető úton automatikusan útba esik, és nehezebb kifogásokat találnod, mivel nem kell kerülőutat tenned az eléréséhez. Kezd a sportolást heti 2-3 alkalommal (fokozatosan emeld az időtartamot is, eleinte elég akár 30-40 […]

Mielőtt elindulsz

Fontos, hogy kiválaszd a megfelelő edzőtermet. Ideális, ha a terem félúton van a munkahelyed és a lakásod között, így ugyanis a hazafelé vezető úton automatikusan útba esik, és nehezebb kifogásokat találnod, mivel nem kell kerülőutat tenned az eléréséhez. Kezd a sportolást heti 2-3 alkalommal (fokozatosan emeld az időtartamot is, eleinte elég akár 30-40 perc is), és tarts az edzések között pihenőnapot, hogy regenerálódni tudjanak az izmaid.

Fontos, miben edzel

Nem is gondolnád, mennyire kiemelkedő szerepet játszik az eredményességben a ruházatod. Egy stepaerobik edzés a nap megfelelő cipőben például végzetes lehet a bokádra nézve, ahogy a futópad sem biztonságos egy jó minőségű futócipő nélkül. Fontos továbbá az egészséged érdekében a biztos tartást adó sportmelltartó is.

kondi2.jpg ()Ne félj az edzőteremtől!

Nem mindenkinek testhezálló, hogy gépeken dolgozzon, azonban ha ezelőtt még soha nem jártál konditeremben, érdemes a téli hónapokban legalább egyszer kipróbálnod. Ne félj attól, hogy mindenkinek tökéletes teste lesz, vagy mindenki téged fog figyelni. Ha úgy érzed teljesen elvesztél a konditeremben, kérj segítséget a melletted edző lánytól, vagy fogadj személyi edzőt (akár csak az első alkalomra), aki kialakítja az edzéstervedet és bemutatja a gyakorlatokat, valamint megismertet a gépekkel is. Ha nem szeretnél együtt edzeni a férfiakkal, már számos speciálisan csak nőknek kialakított fitneszterem közül válogathatsz.

Eddz tudatosan!

Kombináld a kardió és az erőedzéseket a maximális hatás érdekében. Ha szeretnéd, hogy a fogyás mellett feszesedjen is a tested, iktass be pár gyakorlatot az erőgépeken. Ehhez első alkalommal mindenképpen érdemes szakember segítségét kérned.

Egyedül nem megy

Ha úgy érzed, képtelen vagy egyedül belevágni az edzésekbe, keress egy hasonló adottságokkal és időbeosztással rendelkező ismerőst, és járjatok együtt. Akár az aerobik edzéseket, akár a konditermet látogatjátok, könnyebb, ha ketten kezditek el a sportolást, így ugyanis a holtpontokon is könnyebben átlendíthetitek egymást.

Wellness Cafe tipp:
A legtöbb fitneszterem számos szolgáltatással bír, érdemes például kipróbálnod a szaunát, a gőzkabint, vagy az infraszaunát – a testednek és a lelkednek is jót fog tenni egy kimerítő tréning után.


További cikkeink a témában