Főoldal > MOZGÁS > Ezt a 3 futóhibát ne kövesd el!

Ezt a 3 futóhibát ne kövesd el!

edzésfutásmaratonmozgássporttréning
0 0

Írta: and

Nemrég kezdted az edzést a maratonra?  Szeretnél fejlődni, erősödni, egészségesen táplá

Nemrég kezdted az edzést a maratonra?  Szeretnél fejlődni, erősödni, egészségesen táplálkozni és nem hízni a felkészülés ideje alatt? Fogadd meg tanácsainkat!

1. Több kalóriát eszel, mint amennyit égetsz

Az egyik leggyakoribb hiba, hogy sokan túlbecsülik a futás során elégetett kalóriák mennyiségét. És lássuk be, ez igazán könnyű, főleg egy hosszú edzés vagy verseny esetében. Egy futó körülbelül 100 kalóriát éget mérföldenként (1,6 kilométer). Könnyen úgy érezheted, hogy megérdemled a kedvenc ételed elfogyasztását, főleg valami edzés utáni rágcsálnivalóra vágyhatsz! De tudjuk, az elégetett kalórián túl bevitt adag súlygyarapodást okoz. Persze természetes, hogy éhes vagy edzés után, de vigyázz, hogy mivel rakod tele a konyhád. Ezentúl mindenképp gondold át kétszer, mit viszel be a testedbe!

futohiba2.jpg ()

2. Minden nap ugyanazt az edzést végzed!

A futás beépítése a napi rutinba kétségtelenül jó dolog, de nem hatékony, ha minden egyes nap ugyanazt csinálod (pl. ugyanazon az útvonalon futsz, nem iktatsz be emelkedőt, gyorsabb edzéseket). Ha mindig ugyanazt csinálod, akkor a tested talán túlságosan is megszokja a terhelést. Ha ugyanott futsz és mindig ugyanúgy, az izmaid alkalmazkodnak a terheléshez és nem látod a fejlődést, vagy ami még rosszabb, látod a rossz irányba való fejlődést. Ahelyett, hogy mindig ugyanúgy futsz, próbáld meg, hogy változtatsz a megszokotton: tegyél sprinteket a futásba, fuss fel egy dombra (akár többször), vagy változtasd a talajt (fű, beton, salak, homok)! Ezzel tudod az izmaidat támogatni és egyre erősebbé tenni.

3. Túl sok dologra figyelsz egyszerre!

Ha a mérleg nyelve nem hajlandó megmozdulni, próbálj ne annyira koncentrálni rá! Futás közben a legintenzívebben a lábizmaid fejlődnek, főleg a négyfejű combizom és a combhajlító izmok. A test alsó részét formálod, miközben zsírt égetsz. Mindemellett izmot építesz, amely köztudottan nehezebb a zsírnál, így a mérleg nem tükrözi az elért eredményt. Az érem másik oldala, és bizonyíték a megtett munkáról, hogy az izom kevesebb „helyet foglal”, így a ruha jobban áll rajtad! A testsúlyod talán nem változik, de a méreteid igen, például a haskörfogatod.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

edzésfutás

Így étkezz helyesen futás előtt

Írta:
4 napja 0 0

A kiegyensúlyozott étrend mellett manapság népszerű téma a sporttáplálkozás. Bár ez is az egészséges étkezés alappillérein nyugszik, az egyéni, sportági célok, valamint a fokozott energialeadás miatt a sportolói étrend bizonyos fokig eltér az átlagember táplálkozástól.