Főoldal > MOZGÁS > Így csináld szabályosan a hasprést

Így csináld szabályosan a hasprést

edzésfogyáshasizomhaspréskockás haslapos hasmozgássportzsírégetés
0 0

Írta:

Ez a gyakorlat sosem fog kimenni a divatból. Hogy miért? Azért, mert működik, csak helyesen kell végezned. Most megmutatjuk, mire figyelj oda, és meglátod, mindössze heti háromszor 15 perc hasizmozással fokozatosan előbukkannak majd a várva várt kockák.

3 lépés a tökéletes hasprésért

#1 Helyezkedj el hanyatt fekvésben, a lábaidat húzd fel, talpak a talajon csípőszéles terpeszben. A kezeid legyenek a tarkódon összekulcsolva, vagy a kinyújtott ujjaidat helyezd a füleidhez – a lényeg, hogy a könyököd végig maradjon oldalt.

#2 Egyenesítsd a gerinced, a derekad nyomd a talajba úgy, hogy a popsid enyhén megemelkedjen. Ebben a pozícióban önkéntelenül behúzódik a has és megfeszülnek a hasizmok.

#3 Lélegezz be, majd kilégzésre emeld meg a felsőtested, de közben ne billents előre a fejeddel. A tekinteted a plafonra irányítsd, az álladdal ne érintsd a mellkasod. Kicsit tartsd meg ezt a pózt, majd engedd vissza magad szép lassan, de még mielőtt a fejeddel érintenéd a talajt, állj meg. Jöhet az újabb emelkedés. Kezdetnek végezz 3×15 szabályos hasprést félperces pihenőkkel.

64357523 - group of women exercising in gym

Tippek a helyes végrehajtáshoz

A kéztartást vedd fel úgy, hogy a hüvelykujjaiddal elöl, az állkapocs alatt támaszd meg a fejed, a többi ujjad pedig tartsd a tarkód mögött. Ez segíteni fog abban, hogy a fejed végig a helyes pozícióban maradjon és az állad ne szorítsd a mellkasodra.

Nem az a lényeg, hogy százat csinálj belőle, sokkal inkább az, hogy szabályosan végezd! A lapockád alsó széle is minden alkalommal emelkedjen el a talajtól, ne csak a fejed.

Préseléskor fújd ki, leereszkedéskor szívd be a levegőt. Erre azért fontos odafigyelni, mert segít a hasizmokat még intenzívebben megdolgoztatni.

  • Fej: Tekinteted irányítsd a plafonra
  • Áll: Az állad ne szorítsd a szegycsonthoz
  • Könyök: A könyököd végig tartsd oldalra kifeszítve
  • Lapocka: A lapockákat teljes egészében emeld el a talajtól
  • Has: Minden préselésnél koncentrálj a hasizmaidra és feszítsd meg őket, amennyire csak tudod
  • Derék: A derekad végig szorítsd a talajhoz (ne billentgess a csípőddel)
  • Lábak: A lábak csípőszéles terpeszben
  • Talpak: Talpak a talajon

A cikk a Wellness magazinban jelent meg.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában