Főoldal > EGÉSZSÉG > A fülhallgatók miatt egyre rosszabb a hallásunk

A fülhallgatók miatt egyre rosszabb a hallásunk

egészségfejhallgatófülfülhallgatóhallásjó hallás
0

Írta:

Még soha nem volt ilyen hangos a világ, amiben élünk – a tudósok szerint ez pedig nem múlhat el káros következmények nélkül.

A modernizáció következtében az elmúlt 150 évben egyre több zaj éri a fülünket, ez arány pedig nem fog csökkeni – sőt. A WHO szerint a fiatal (12-35 év közötti) generáció kritikus veszélynek van kitéve, mert soha ilyen mértékben nem voltak kitéve zajforrásoknak: a buszon, az utcán, az iskolában, a társaik között, az edzőteremben, a munkahelyen és a szabadidejükben (a médiakommunikációs tévéknek és okostelefonoknak hála) is állandó terhelés éri a fülüket, ami miatt a következő 50 évben az átlagosnál több hallássérült lesz az országunkban.

A következő elővigyázatos lépésekkel viszont te is sokáig megóvhatod a hallásod és a füleid egészségét!

1.     Kerüld a zajos helyeket

Bár vannak olyan helyek, amelyeket semmiképpen sem lehet kikerülni, arra azért lehet vigyázni, hogy a szabadidődben minél kevésbé terheld a füleidet! Válassz például olyan edzőtermet, ahol nem tekerik maximumra a hangerőt, kerüld el a stadionos koncerteket, a zárt mozitermeket és a diszkókat, valamint soha ne hallgass a megengedett hangterjedelem 60%-nál hangosabban zenét.

2.   Ügyelj, mit teszel bele

A szakértők semmilyen olyan kütyüt és fülhallgatót nem ajánlanak a fülbe tenni, mely kisebb, mint a könyököd. Ez azt jelenti, hogy a bedugós fülhallgatók sokkal inkább leterhelik a dobhártyádat, mint a régebbi típusú fejhallgatók. Inkább te is szavazz a klasszikusra!

45028438 - portrait of beautiful woman in morning listening music sitting on bed at home.

3.     Pihentesd a füleidet

Ha a napközben semmilyen mértékben nem tudod kiszűrni a hangzavart, akkor legalább arra ügyelj, hogy utána mindig legyen pár olyan órád, amikor csendes tevékenységet (olvasás, festés, rajzolás, horgolás) folytatsz. A füleid pihentetése legalább olyan fontos, mint a szemek pihentetése egy átdolgozott, számítógép előtt töltött nap után!

4.     Figyelj az alvásra

Sokan csak a bekapcsolt tévé vagy a rádió hangjára tudnak elaludni – veled ez semmiképpen se történjen meg! Lefekvéskor szűrj ki minden olyan tényezőt a környezetedben, mert nemkívánatos hangforrást eredményez (magyarul: némítsd le a telefonodat, áramtalanítsd a zajos készülékeidet és szerezz be egy hangszigetelő redőnyt az ablakaidra). Kis lépések ezek, de nagy változást tudnak eredményezni az egészségeden!


További cikkeink a témában