A Nestlé Életmód Központ friss online felmérése szerint az élményt nem pusztán az ízek adják: számít például az, hogy mi magunk készítjük-e el a reggelinket, hogy valami merőben újat próbálunk-e ki ebédre, vagy hogy kivel költjük el a vacsorát; de van jelentősége az illatoknak, a csomagolásnak is. Az élményt adó étel egyszerre lehet finom és […]
A Nestlé Életmód Központ friss online felmérése szerint az élményt nem pusztán az ízek adják: számít például az, hogy mi magunk készítjük-e el a reggelinket, hogy valami merőben újat próbálunk-e ki ebédre, vagy hogy kivel költjük el a vacsorát; de van jelentősége az illatoknak, a csomagolásnak is. Az élményt adó étel egyszerre lehet finom és egészséges is: a válaszadók 80%-ban vallották, hogy a kettő nem zárja ki egymást. „A kiegyensúlyozott étrendhez a kulcs a mértékletesség” – támasztja alá Szűcs Zsuzsanna, a Nestlé dietetikusa.
A Nestlé Életmód Központ portál szakemberei friss, nem reprezentatív felmérésükben azt vizsgálták, hogy mitől válik élménnyé az étkezés. Az online kutatás alapján összeállt a magyarok étkezés-élmény térképe: az ételek elkészítése, a kényelmes, meghitt helyszín, és – főleg a női válaszadók esetén – a társaság határozzák meg leginkább, hogy csak táplálkozunk-e vagy élvezzük is a falatozást.
A több mint 3.000 válaszból kitűnik, hogy a magyarok életében igen fontos szerep jut az élményszámba menő étkezéseknek: a megkérdezettek 95 százaléka tartja fontosnak, hogy így élje meg az étkezést. Bár azt gondolhatnánk, az élmény elsősorban magától az ételtől függ, a kutatás eredményei szerint a kérdés ennél jóval összetettebb. Minden harmadik válaszadó az étkezés előkészítését tekinti a folyamat fénypontjának. Szerintük például a vasárnapi ebédnél a menüsor összeállítása, egy hétköznapi uzsonnánál pedig a konyhát belengő forró csokoládé illata a meghatározó.
A legérzelmesebbek étkezés terén is természetesen a hölgyek: a kutatás szerint a nők 49 százalékának fontos, hogy a szívének kedves emberekkel étkezzen, míg a férfiaknál ez az arány mindössze 24 százalék. A teremtés koronái sokkal praktikusabban közelítik meg a kérdést: ők édesanyjuk vagy kedvesük főztjére vágynak leginkább, és a társaság helyett az ízek útján élik meg a szeretett személy közelségét.
Az étkezéshez kapcsolódó meghitt pillanatokat biztonságban, kényelemben, a saját kuckónkban szeretjük átélni, legalábbis erre voksol a válaszadók 55 százaléka. Ők azok, akik a kedvenc kávézójukat is a konyhájukba költöztetnék. Ezt követi azoknak a tábora (11%), akik a „kellemest a hasznossal” elv alapján a monitorjuk előtt szeretik elszürcsölni a forró feketéjüket; így a friss híreket is elolvassák közben.
Az élményt adó étel egyszerre lehet finom és egészséges is: a válaszadók 80 %-a vallja, hogy a kettő nem zárja ki egymást. „A kiegyensúlyozott étrendhez a kulcs a mértékletesség. Nincs egészségtelen étel, csak rossz arányok” – támasztja alá Szűcs Zsuzsanna, a Nestlé dietetikusa. A kutatásból az is kiderült, hogy a magyarok nyitottak az újdonságokra, a különlegességekre: ha csokoládéról van szó, akkor a válaszadók kétharmada szívesen kipróbálja a legkülönfélébb variációkat, a gyümölcsös változattól egészen a buborékosig.
„A Nestlé a minőségi élelmiszerek gyártása során különleges figyelmet fordít a mindennapi étkezések élményének fokozására. Számos újítás irányul erre, ilyen például a táblás csokoládék kockáinak megújult formája, amely a szájpadláshoz jobban illeszkedve elősegíti az aromaanyagok még tökéletesebb felszabadulását, vagy az otthon is elkészíthető kávékülönlegességek habjának a minősége is.” – mondta Suhajda Krisztina, a Nestlé Hungária kommunikációs vezetője.
Forrás: Nestlé