A nők döntését tudat alatt az motiválja bizonyos luxuscikkek vásárlásakor, hogy legyőzzék azon t
A nők döntését tudat alatt az motiválja bizonyos luxuscikkek vásárlásakor, hogy legyőzzék azon társaikat, akik ellenfeleik lehetnek a párválasztásban – olvasható egy friss tanulmányban, amely a Journal of Consumer Research című szakfolyóirat hasábjain jelent meg.
„Az Amerikai Egyesült Államok lakói évente 525 milliárd dollárt költenek luxuscikkekre, melyeknek több mint fele kifejezetten nőknek gyártott termék. Kíváncsiak voltunk, miért vágynak a hölgyek ilyesmire” – mondta Yajin Wang és Vladas Griskevicius, a Minnesotai Egyetem két kutatója. Az általuk említett összeg 118 billió forintnak felel meg.
Kiderült, hogy a folyamat hátterében a párválasztás, illetve a partner megtartásának igénye áll. Pontosabban más nők „kiiktatása” az egyenletből. „A különböző korú és párkapcsolati státuszú nők nézetei alapján a dizájner holmikat hordó társaikról azt gondolják, odaadóbb partnerük van. Automatikusan feltételezik, hogy a férfi anyagi helyzete játszott szerepet a holmikhoz jutásban. Ez az információ különösen értékes akkor, ha kapcsolatukat egy rivális felbukkanásától féltik” – írják a szakértők.
A kísérletsorozat során a tudósok aktiválták a nők párkapcsolat-védelmi késztetését: arra kérték őket, hogy képzeljék el, amint partnerükkel egy másik hölgy flörtöl egy összejövetel alkalmával. Utána megmérték a résztvevők luxuscikkek iránti igényét. „Az egyik vizsgálatunk során a nők óriási márkajelzéseket írtak le. A féltékenyek kétszer akkorának képzelték őket a táskákon, a cipőkön, a ruhadarabokon és az autókon, mint a többiek” – magyarázta Wang és Griskevicius.
Arra is fény derült, hogy a résztvevők kevésbé hajlamosak olyan férfit választani, akinek a párja luxus holmikat birtokol, mert elkötelezettebbnek ítélik őket. „Míg a férfiak többnyire a másik nem tetszésének elnyeréséért választanak luxuscikkeket, a nők inkább egymásnak üzennek vele. A gyártóknak és a forgalmazóknak ezt figyelembe kell venniük a marketingstratégia kialakításakor” – fejtegetik a kutatók.
Fotó: Profimedia – Red Dot, Pinterest
Forrás: medipress.hu