Kilenc napig közel százötven helyszín várja a mozogni vágyókat, egyetlen, 1500 forintos belépővel. A szervezők és Katus Attila, a Coca-Cola Testébresztő Program nagykövete ismét azt a célt tűzték ki, hogy segítsenek minél több résztvevőnek megtalálni a leginkább nekik való mozgásformát. A GfK-Tárki Egészséggazdasági Monitor 2011 tavaszi felmérése szerint is komoly szükség van a hasonló kezdeményezésekre, […]
Kilenc napig közel százötven helyszín várja a mozogni vágyókat, egyetlen, 1500 forintos belépővel. A szervezők és Katus Attila, a Coca-Cola Testébresztő Program nagykövete ismét azt a célt tűzték ki, hogy segítsenek minél több résztvevőnek megtalálni a leginkább nekik való mozgásformát.
A GfK-Tárki Egészséggazdasági Monitor 2011 tavaszi felmérése szerint is komoly szükség van a hasonló kezdeményezésekre, mivel a 14 év feletti lakosság 49 százaléka soha nem sportol. Ráadásul a téli időszakban az is kedvezőtlen hatással van egészségre, hogy mindenki többet eszik, miközben kevesebbet mozog. Mindezek hatására az anyagcsere lelassul, és a pluszkilók szinte észrevétlenül gyűlnek. Katus Attila hatszoros aerobic világbajnok, a Coca-Cola Testébresztő Program nagykövete reméli, hogy a fitnesztermeket kipróbálva most minél többen megteszik az első lépést a rendszeres testmozgás felé. „Nagyon örülök, hogy az elmúlt években sorra nyíltak a fitnesztermek, de arra is szükség lenne, hogy egyre többen járjunk le és használjuk ki a különböző edzési lehetőségeket. Az alakformáláson, az izomzat fejlesztésén kívül az állóképességre, az egészségünkre és a közérzetünkre is jó hatással van a sport”, mondta Attila.
A FITweek része a Testébresztő programsorozatnak, amelyen az elmúlt 6 év alatt több mint 2 millió résztvevőt mozgattak meg több mint 500 rendezvényen. A Coca-Cola Magyarország támogatásával közel 500 helyszínen sikerült felhívni a figyelmet a tudatosabb egészségszemlélet és aktív életmód fontosságára. „A Coca-Cola-nál kezdetektől célunk a sport és az aktív életmód támogatása és népszerűsítése. Része társadalmi felelősségvállalási programunknak is, ezért indítottuk útjára 2005-ben Testébresztő Programunkat”, mondta Andok Ágnes, a Coca-Cola Magyarország közkapcsolati és kommunikációs vezetője. „Az elmúlt 6 évben több mint 2 millió kilométert futottunk és közel 200 ezer órát aerobikoztunk együtt a mozogni vágyókkal a különböző Testébresztő rendezvényeken. A FITweek egy újabb állomás, hogy még több ember figyelmét hívhassuk fel a mozgás örömére és pozitív hatásaira.”
A belépőjegyek kilenc napig érvényesek a FITweek rendezvénysorozatban részt vevő több mint 150 helyszínen, nem csak fitnesz, de jóga- és pilates termekben is, ahol a vendégek a legújabb trendekkel is megismerkedhetnek. A rendezvény országos, Budapesten kívül már a megyeszékhelyek fitnesztermei is nyitva állnak, hogy mindenki felfedezze a mozgás örömét.
A rendszeresség a sportban kulcsfontosságú – ennek egészségmegőrző szerepére is fel szeretnék most hívni a figyelmet. A GfK-Tárki kutatása szerint a megkérdezettek 8%-a csak hetente egyszer mozog és mindössze 15% szakít időt heti egy alkalomnál többször a testedzésre. Azok a százezrek, akik eddig részt vettek a Coca-Cola Testébresztő programokon, már tudják, hogy a rendszerességhez a legjobb motiváció, ha mindenki megtalálja a leginkább neki való mozgásformát. Így nem csak egészségükért, de a jó hangulatért is sokat tehetnek azok, akik elkezdik a rendszeres sportolást.
A rendezvény záróeseményét november 26-án a Testnevelési Egyetem (TF) nagytermében tartják, ahol az év fitness prezenterei vehetik át díjaikat, valamint a Miss Fit, a sportos hölgyek szépségversenyének döntőjét is megtekinthetik az érdeklődők.
A fitnesztermek listája és további részletek:
http://www.fitweek.hu/ valamint http://www.facebook.com/testebreszto