Profi önmegvalósítók és sikeres üzletasszonyok, nem véletlenül lettek a Példakép Alap&
Profi önmegvalósítók és sikeres üzletasszonyok, nem véletlenül lettek a Példakép Alapítvány jelöltjei a legígéretesebb fiatal vállalkozó kategóriában. Vajon mi adta nekik azt a bázist, hogy belevágjanak a bizniszbe?
Név: Ivánka Katalin
Életkora: 33 év
Foglalkozása:
kreatív igazgató
Cégei: Ivanka
Factory Zrt., Rain Global Hungary Kft.
Mikor alapította?
22 évesen
„Vállaltuk a kockázatot”
Az Ivanka Factory alig több mint tíz éve van a piacon, mára a világ egyik legsikeresebb betondizájncégévé vált. Ivánka Katalin férjével, Ivánka Andrással együtt álmodta meg. „Egyetemista korunkban nyaranta András rokonaihoz, Kanadába mentünk dolgozni – mondja Katalin. – A nagybátyjának volt egy kertépítő cége, ott kaptunk munkát. Nagyon megtetszett nekünk a nagybácsi konyhapultja, de nem tudtuk, miből készült. Amikor elárulta, hogy betonból van, ledöbbentünk. Onnantól kezdve nem hagyott nyugodni bennünket a gondolat, hogy ebben az anyagban nagyon sok lehetőség rejlik, technológiai és kreatív szinten is.”
Garázscégből nagyvállalat
Abból a pénzből, amit a kanadai munkával megkerestek, megalapították saját betondizájncégüket – egy garázsban. Önmagukat képezve kifejlesztették a saját technológiájukat. „A betonkeveréstől az ügyfelekkel való kapcsolattartáson át mindent ketten csináltunk. Kanadában tanultuk meg, hogy a saját kezünkbe kell venni a sorsunkat, merni kell kockázatot vállalni, beleugrani az ismeretlenbe, és sokat dolgozni a céljainkért.”
Szerencsére itthon hamar jöttek a sikerek: rögtön az első évben, 2003-ban Formareform-díjat nyertek a Magyar Formatervezési Tanácstól, és elkezdték keresni őket az első, különlegességre vágyó ügyfelek. Katalin és András a kezdeti sikerek után minden lehetőséget megragadtak a fejlődés érdekében, külföldi kiállításokra jártak, így a világ minden táján felfigyeltek a termékeikre, amelyek már közel 70 országban vannak jelen. Az első nagy külföldi sikerüket a 2009-es Milánói Világkiállításon érték el, ahol egy dizájnsíremlékkel szerepeltek.
„Az, hogy egy kortárs, elsősorban bútorokat felvonultató kiállításra olyan tárgyat vittünk ki, ami az elmúlás témájával foglalkozott, olyan szinten megfogta a médiát és a szakmai közönséget, hogy világszinten érdeklődni kezdtek irántunk.” Ahogy a cég egyre nagyobbra nőtt, befektetőt is bevontak, így a sorozatgyártás is megvalósulhatott, és a legjobb úton haladnak afelé, hogy a világ legelismertebb betondizájn-vállalatává váljanak.
Név: Pethő Anikó
Életkora: 34 év
Foglalkozása: személyzeti tanácsadó
Cége: Aarenson Consulting Kft.
Mikor alapította? 26 évesen
Pénz helyett tudással szállt be
Anikó egy jól menő személyzeti tanácsadó cég egyik tulajdonosa és vezetője, a HR-szakma megkerülhetetlen figurája – úgy, hogy nincs is ilyen végzettsége. Marketinget tanult, de mindig is egyértelmű volt, hogy jól tud bánni az emberekkel. Teljesen véletlenül csöppent a HR-szakmába.
„Az egyik barátnőm fejvadász cégnél dolgozott, és a saját helyére keresett embert, de hamar kiderült, hogy ez nem az én álommunkám. Nem is találkoztam emberekkel, csak értékesítést kellett végeznem, és tárgyalási időpontokat szerveznem a tulajdonosnak – egy jobbfajta call centeres munka volt. De beleláttam a cégvezető munkájába, és éreztem, hogy valami közöm lesz ehhez a szakmához.”
Fél év után egy alakuló céghez hívták Anikót, ahol már jóval inspirálóbb feladatokat kapott: saját csapata lett, kiemelt, VIP-ügyfelekkel foglalkozhatott. Ekkor döntötte el véglegesen, hogy ez az ő útja.
A folytatást elolvashatod a legfrissebb Maxima magazinban!
Fotó: Profimedia – Red Dot