Főoldal > PSZICHÉ > 5 munkahelyi szokás, ami miatt elveszítheted az állásod

5 munkahelyi szokás, ami miatt elveszítheted az állásod

késésmunkahelyokostelefonpanaszkodásszokás
0

Írta: and

Kihangosított telefonon beszélsz Szándékosan akarod megőrjíteni a kollégáidat? Mert a tárcsázás vinnyogó hangja, az agresszív gomb-nyomkodás és maga a telefonbeszélgetés is meglehetősen idegesítő tud lenni. Hacsak nem egy külön irodában vagy, és nem egy konferenciahívást bonyolítasz le, egyáltalán nincs helye a munkahelyen a kihangosított telefonnak, akkor se, ha csak üzenetet akarsz hagyni valakinek, vagy éppen […]

Kihangosított telefonon beszélsz

Szándékosan akarod megőrjíteni a kollégáidat? Mert a tárcsázás vinnyogó hangja, az agresszív gomb-nyomkodás és maga a telefonbeszélgetés is meglehetősen idegesítő tud lenni. Hacsak nem egy külön irodában vagy, és nem egy konferenciahívást bonyolítasz le, egyáltalán nincs helye a munkahelyen a kihangosított telefonnak, akkor se, ha csak üzenetet akarsz hagyni valakinek, vagy éppen az ebédedet akarod megrendelni.

munkacikk2.jpg ()Az értekezleten az okostelefonoddal babrálsz

Lehet, hogy csak egy fontos e-mailt vársz, de ha felveszed a telefonod – vagy, ami még rosszabb, elkezdesz rajta pötyögni miközben valaki beszél – azzal azt az üzenetet közvetíted, hogy akármiről is értekezik a munkatársad, téged egyáltalán nem érdekel. Ha sürgős ügyet kell elintézned, ami nem várhat a találkozó végéig, kérdezd meg a főnököd, van-e mód rá, hogy kivételesen kihagyd a megbeszélést. Ha viszont a részvétel kötelező, akkor is jelezd előre, hogy sürgős e-mailt vagy hívást vársz, és lehet, hogy néhány percre kiszaladsz.

Nem válaszolsz az e-mailekre

Ha a postaládádat nap mint nap munkával kapcsolatos körüzenetekkel, személyes levelekkel és spamekkel bombázzák, valóban nehéz lépést tartani az események folyásával. Mégis, életbevágóan fontos, hogy a kollégáktól érkező üzenetekre, amilyen gyorsan csak lehet, válaszolj, és ne feledkezz meg róluk. Gyakran előfordul, hogy az egyik munkatárs hiányzó reakciója miatt nem halad előre a munka. Tehát, amint bejön egy levél egy kollégától, azon nyomban válaszolj valamit. Akár már egy sor is kielégítő lehet, ezzel megnyugtathatod a munkatársad, hogy nem feledkeztél meg a teendőkről.

munkacikk1.jpg ()Mindig arra panaszkodsz, hogy mennyi dolgod van

Mindenki elfoglalt, ám ha úgy sóhajtozol, mintha az egész vállalat terhét a válladon cipelnéd, az bizony elég hamar kiábrándító lehet. Még rosszabb az a tény, hogy ha állandóan rimánkodsz. Előbb-utóbb a fejesek is azt fogják feltételezni, hogy nem tudsz megbirkózni a rád rótt terheléssel. Tedd fel magadnak a kérdést, miért nyavalyogsz annyit? Jogos a felháborodásod a munka mennyisége miatt, vagy csak sajnáltatod magad? Ha az előbbi igaz, ülj le a főnökkel és közösen találjatok megoldást. Ha az utóbbi teljesül, egészen addig tartsd magadban a „jaj, de rossz nekem” életérzést, amíg haza nem érsz, ahol a kedvesed szíves örömest végighallgatja minden panaszodat.

Elkésel az értekezletekről

Az irodai értekezletekre gyakran tekintenek felesleges időpazarlásként a dolgozók, hiszen addig se foglalkozhatnak az érdembeli munkával. Sokszor a találkozók el se kezdődnek addig, amíg mindenki meg nem érkezik, szóval, ha valaki 5-10 perces késéssel sétál be (például te), addigra már a munkatársak tűkön ülve várják a kezdést. A legjobb, amit tehetsz, hogy megjelensz időben. Ha problémád adódik azzal, hogy pontosan érkezz, intézd úgy, hogy minden telefonhívást vagy egyéb feladatot letudj legalább 10 perccel az értekezlet kezdete előtt. Lényeg, hogy mindig legyen egy kis időd a megbeszélések előtt, így nem lóhalálában esel be a többiek közé.


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X