Popzenei ikonok és könnyűzene kifutóra álmodva Az Allee bevásárlóközpont divatbemutató-sorozatának legújabb trendeket megelevenítő előadása látványos betekintést engedett az idei őszi-téli stílusirányzatokba. A show egyik megálmodója, Lakatos Márk pedig a bemutatót követően beszélt az őszi divattrendekről. „Nem véletlenül építettük show-indító ötletünket a könnyűzenére” – kezdi a beszélgetést Márk – „hiszen érdekes módon ez az egyik legizgalmasabb […]
Popzenei ikonok és könnyűzene kifutóra álmodva
Az Allee bevásárlóközpont divatbemutató-sorozatának legújabb trendeket megelevenítő előadása látványos betekintést engedett az idei őszi-téli stílusirányzatokba. A show egyik megálmodója, Lakatos Márk pedig a bemutatót követően beszélt az őszi divattrendekről.
„Nem véletlenül építettük show-indító ötletünket a könnyűzenére” – kezdi a beszélgetést Márk – „hiszen érdekes módon ez az egyik legizgalmasabb trendje az idei ősznek.” A kifutókon a hangszerek, a kotta, a fekete-fehér játék elevenedik meg, mindaz az érdekes grafikai kísérletezés, ami egy kottaképben, hangjegyben, fekete-fehér zongorabillentyűkben van. Innentől kezdve trendi az összes olyan hanghordozó, mint a kazetta, a cd vagy a lemez, az összes olyan szín, mint a piros és a smaragd, az összes olyan minta, mint a piton vagy a leopárd, az összes olyan szabásvonal, mint a negyvenes vagy éppen a hetvenes évek. Az Alle kifutóján éppen ezért Prince, Michael Jackson, Lady Gaga, vagy éppen Madonna által inspirált kollekciók elevenedtek meg.
A múlt és a nemzetközi trendek
„Igazából ezt már a szürrealisták is feltalálták, a húszas-harmincas években, a jazzkorszakban is nagyon népszerű volt ez az irány” – folytatja Márk. A fekete-fehér játék ugyanis egy rendkívül kreatív és izgalmas képzőművészeti formáció, a geometrikus, kontrasztos kísérletezés mindig vissza és visszatér a divatba. Gondoljunk csak Yves Saint Laurent Mondrian kollekciójára vagy számos olyan szürrealista ruhára, ami kottaképet vagy hangszert, bőgőt vagy hegedűt formázó nőket mutatott be.
Természetesen a hazai divatban is a világ nagy kifutóin látott trendek jelennek meg, hiszen a magyarországi márkák is a nagy tervezőket figyelik, az ő ötleteiket használják fel. Ezeket a trendeket és irányokat ugyanis már jó előre meghatározzák, a globalizáció, az internet korszakában a divat is egységesebbé vált – folytatja Márk. A divatot országokon átívelő cégek uralják, így maga a divat is országokon átívelő és globális. Régen, amikor még nem volt ennyire erős az információáramlás, sokkal jobban meg tudta őrizni egy-egy terület a saját divatidentitását, ma ez már kevésbé lehetséges.
Légy önmagad!
Lakatos Márk szerint az igazán trendi és divatos stílus első és legfontosabb alapszabálya, hogy természetesen kell a ruhákban létezni. „Onnantól kezdve, hogy valaki természetesen hordja a ruháit, az rögtön trendivé válik, hiszen a természetesség és a cool életérzés most nagyon benne van a légkörben” – javasolja a stylist. Bár divatosak a negyvenes évekre jellemző nőies sziluettek és a derékhangsúlyos vonalak, a legfontosabb azonban mégiscsak az, hogy mindenki a saját személyiségének megfelelő mozzanatokat csipegesse ki a bevásárlóközpontok széles kínálatából. Márk szerint éppen ezért a leggyakoribb stílushiba, amit elkövethetünk, amikor megpróbáljuk figyelmen kívül hagyni saját egyéniségünket, és megfeledkezünk magunkról.
„Amikor valaki csak azért, mert látott valamit egy divatlapban, kirakatban, a barátnőjén vagy egy idegen emberen, azt gondolja, hogy az jól áll neki és más helyébe próbálja beleképzelni magát – az nem működik” – vallja Márk. Éppen ezért azt tanácsolja mindenkinek, hogy önmaguknak öltözködjenek, ne másoknak, így biztosan összhangban lesznek saját magukkal. Ennél több pedig nem is kell ahhoz, hogy divatosak és trendik legyünk.