Főoldal > EGÉSZSÉG > 7 tipp a nyugodt, pihentető alvásért

7 tipp a nyugodt, pihentető alvásért

0

Írta: and

Bizonyára te is tapasztaltad már, hogy  a csak pár órás alvás következtében másnap a munkahelyeden félóránként támolyogsz kómásan a kávéautomatához. A krónikus kialvatlanság azonban nemcsak nyomott hangulatot eredményez, hanem különböző, súlyosabb következményekkel is járhat, vagy éppen olyan betegségeket eredményezhet, mint cukorbetegség, depresszió vagy különböző szívelégtelenségek. Tippjeinkkel segítünk, hogy miként tudsz könnyen álomba szenderülni, és másnap […]

Bizonyára te is tapasztaltad már, hogy  a csak pár órás alvás következtében másnap a munkahelyeden félóránként támolyogsz kómásan a kávéautomatához. A krónikus kialvatlanság azonban nemcsak nyomott hangulatot eredményez, hanem különböző, súlyosabb következményekkel is járhat, vagy éppen olyan betegségeket eredményezhet, mint cukorbetegség, depresszió vagy különböző szívelégtelenségek. Tippjeinkkel segítünk, hogy miként tudsz könnyen álomba szenderülni, és másnap fitten ébredni.

joalom2.jpg ()1. Szabadulj meg káros délutáni szokásaidtól!

Érthető, hogy délután már igencsak mélyponton vagy, és az agyad már nem fog rendesen, így szükséged van a megszokott koffeinadagodra, hogy ismét kicsit formába lendülj. Ennek viszont a nyugodt alvásod lehet az ára. Nemcsak a kávé, de a tea is tartalmaz koffeint, így jobban teszed, ha kedvenc italod fogyasztását kicsit előbbre hozod, tehát délután 2 után lehetőleg ne igyál koffeintartalmú italt!

2. Válassz „álmosító” ételeket!

Alvás előtt mindenképp kerüld a nehéz, zsíros ételeket! Készíts inkább könnyű durumtésztát friss zöldségekkel, kevés csirkemellel és paradicsomszósszal. Ez a kombináció nemcsak könnyen emészthető, de olyan proteineket, triptofánt  és  más aminosavakat tartalmaz, melyek elősegítik, hogy minél könnyebben álomba szenderülj.

Ha az éjszaka mégis korogna a gyomrod, darabolj fel egy banánt, és keverd össze egy kis túróval, ami szintén gazdag triptofánban. Ugyanígy proteinben gazdag eleség a tej és graham keksz, illetve a joghurt és müzli kombinációja.

3. Igyál bort!

Az alkohol is tud segíteni abban, hogy megkönnyítsd az elalvást. Persze nem töméntelen italozásra kívánunk buzdítani, hiszen azzal pont az ellenkező hatást fogod elérni, de egy pohár finom bor megalapozhatja a nyugodt alvást. Fogyaszd vacsorához, lehetőleg 6-7 óra körül, és persze ne egyszerre húzd le, hanem apránként kortyolgasd!

4. Mellőzd a forró fürdőt!

Bár azt gondolnánk, hogy egy fárasztó nap után egy forró fürdőnél nincs is andalítóbb dolog, a tények nem ezt bizonyítják. Ennek oka a hőmérsékletben keresendő, ugyanis, ahhoz hogy elszenderülj, a testednek éppen hogy hűvösre van szüksége, nem pedig forróságra. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ne kényeztethetnéd magad olykor egy forró fürdővel, de lehetőleg ne közvetlen elalvás előtt jutalmazd meg magad!

5. Lazíts!

Elalvás előtti egy jógagyakorlat is segíthet abban, hogy mielőbb álomba szenderülj, anélkül, hogy felpörögnél: feküdj hanyatt, lábaid legyenek összezárva, hajlítsd be a térdedet! Karjaid heverjenek a törzsed mellett, a tenyered felfelé nézzen, told hátra a vállaidat, és a mellkasod legyen nyitott! Szívd be a levegő, és számolj négyig, majd fújd ki, és ismételd meg a gyakorlatot egészen addig, míg teljesen ellazultnak érzed magad.

6. Alapozd meg hangulatot!

A félhomályban úszó szoba az első lépés a nyugodt alváshoz vezető úton, de az is fontos, hogy az éjjeli lámpát is kapcsold le! A fény ugyanis azt az üzenetet adja az agynak, hogy nappal van, ezért riadót fúj, hogy továbbra is maradj ébren. Ha mégis ragaszkodsz a fényhez, mert szeretsz az ágyban olvasni, az erőteljes fényű izzókat cseréld le a lehető leggyengébb körtére.

7. Kapcsold ki a mobilt!

Biztos, hogy elalvás előtt még el kell küldened azt az sms-t vagy e-mailt? A dolog egész biztosan várhat holnapig, viszont a bekapcsolt mobil sugarai megzavarhatják a nyugodt alvást. Ezért az olyan elektromos kütyüket, mint a mobil vagy laptop, érdemes lefekvés előtt már egy órával kikapcsolnod. Ébresztéshez pedig szerezz be egy hagyományos ébresztőórát, így nem lesz az késztetésed, hogy visszaaludj még negyed órát, hogy aztán lélekvesztve rohanj reggel a munkába.


További cikkeink a témában

hyperhidrosisizzadás

Mikor kóros az izzadás?

Írta:
0

A verejtékezés fontos élettani mechanizmus, hiszen a párolgás hőt von el, vagyis a test az izzadással hűti magát. A túlzott verejtékezés, a hyperhidrosis azonban igen kellemetlen lehet, azonban dr. Borbola Kinga, a Dermatica bőrgyógyász-kozmetológusa, klinikai onkológus szerint van rá megoldás.

Kövess Facebook-on!
X