A Dél-Dakotai Egyetem kutatói 65 egyetemistával végeztek teszteket. Az önkénteseknek választaniuk kellett egy kisebb összegű, gyorsabb nyeremény vagy egy nagyobb pénzösszeg között, amelyet azonban csak később kaphattak volna meg. A tesztalanyok egyik fele éhgyomorra, alacsony vércukorszinttel válaszolta meg a kérdőívet, a másik fele vagy cukros, vagy édesítőszeres, koffeinmentes üdítő elfogyasztása után. Mindegyikük vércukorszintjét mérték a […]
A Dél-Dakotai Egyetem kutatói 65 egyetemistával végeztek teszteket. Az önkénteseknek választaniuk kellett egy kisebb összegű, gyorsabb nyeremény vagy egy nagyobb pénzösszeg között, amelyet azonban csak később kaphattak volna meg.
A tesztalanyok egyik fele éhgyomorra, alacsony vércukorszinttel válaszolta meg a kérdőívet, a másik fele vagy cukros, vagy édesítőszeres, koffeinmentes üdítő elfogyasztása után. Mindegyikük vércukorszintjét mérték a kísérlet kezdetétől.
“A cukros üdítő elfogyasztását követő 10 percen belül a résztvevők érdeklődése megnőtt a nagyobb, jövőbeni jutalom iránt” – összegezte eredményüket Xiao-Tian Wang kutatásvezető. A pszichológus szakember hozzátette: az már ismert volt, hogy magasabb vércukorszinttel tovább tud várakozni valaki az evéssel, tehát az étkezéssel kapcsolatos viselkedést befolyásolja a vércukorszint. Vizsgálatuk azonban megmutatta, hogy az egyén döntési folyamatára is hatással van vércukorszintje.
A kutatók megállapították, hogy a nagyobb jutalom reményében türelmesebben vártak azok, akiknek a vércukorszintje magasabb volt, és fordítva, impulzívabb döntést hoztak az azonnali, ám kisebb nyereségért azok, akiknek alacsony volt a glükózszintje. Eredményük alapján a szakemberek úgy vélik, a cukormentes, diétás üdítők fogyasztói könnyebben hoznak megfontolás nélküli döntést.
Forrás: MTI
$beszur$