Főoldal > EGÉSZSÉG > A szakszerűség, a megbízhatóság és a minőség a vezérelvünk (X)

A szakszerűség, a megbízhatóság és a minőség a vezérelvünk (X)

0

Írta:

Ömlik ránk a sok reklám, vége-hossza nincs a gyógyszerek és egészségmegőrző készítmények sorának. Az ember nincs könnyű helyzetben. Melyik gyártónak higgyen? Annak, amelyik sok pénzt fektet a hirdetésekbe, vagy annak, amelyik termékeivel már bizonyított, és saját nevét adja az egészséghez? Az egészségmegőrzés területén piacvezető Béres Gyógyszergyárnál nincs alku: első a minőség. Ez teremti meg azt a hitelességet, amit pénzen nem lehet megvásárolni.


Ritka az, hogy egy vállalatnak nemcsak a termékeit ismerjük, de a tulajdonost, a készítmények mögött lévő „arcot” is. A Béres Gyógyszergyár esetében jól ismert az arc.

Természetes, hogy a hitelességet a termékein keresztül tudja megteremteni a gyártó. A termék áll az élen, és ha az jó, ha hosszú távon is bizonyít, akkor a mögötte levő név hitelessé válik. És a név bizony kötelez, a nevét nem szereti senki vásárra vinni. Mégis… sok olyan vállalat van – akár a multinacionális, akár a magyar cégek között –, amelynek csak a készítményeit ismerik az emberek. A Béres beágyazódása ennél mélyebb, ez pedig a múltunkban gyökerezik. Elég, ha legismertebb termékünkre, a Béres Cseppre gondolunk, amely idén már negyvennégy éves. Mindenki ismeri, és sokan használják. Emellett fontosnak érzem azt is, hogy a mi tevékenységünk túlmutat azon, hogy termékeket állítunk elő. Több mint két évtizede működik a Béres Alapítvány, vagyis létezik egy másfajta társadalmi felelősségvállalás is a részünkről. A mi felfogásunkban az egészség nem önmagában a testi egészséget jelenti, hanem a lelki épséget is, és azt, hogy az ember szociális lény, akinek az egészsége közösségben őrizhető meg leginkább. Munkánkkal ezt a teljességet igyekszünk segíteni.

 

Ha bekapcsoljuk a televíziót, nagy eséllyel egy egészséggel kapcsolatos termék reklámja megy éppen. Rengeteg az információnk, mégis az ember valahogy egyre bizonytalanabb, amikor arról kell döntenie, mit vásároljon meg a családja egészsége érdekében.

Nem csoda, hiszen ez a piac is hatalmas átalakuláson ment át az elmúlt évtizedekben. A rendszerváltás, a modern kapitalizmus kibontakozása, majd az uniós csatlakozás a termékek szabad áramlását hozta magával. A patikákat, boltokat elárasztották az egészségünket célzó szerek, ami egyfelől jó, hiszen megsokszorozza az egyén lehetőségeit, ugyanakkor növeli a felelősségét és kockázatát is. Fontos, hogy mindenki tisztában legyen azzal, hogy míg a gyógyszerek területén szigorú a hatósági engedélyezés menete, addig étrend-kiegészítőt egy adatlap kitöltése után már forgalomba lehet hozni. Könnyű visszaélni a bizalommal.

 

Ez azt jelenti, hogy nem vizsgálják meg a forgalomba kerülő termékeket, nem ellenőrzik a minőségüket, és nem néznek utána a gyártás körülményeinek?

 Automatikusan nem, kizárólag akkor, ha már probléma van, vagyis fogyasztói panasz érkezik. A minőség teljes mértékben a gyártó felelősségi körébe tartozik, a hatóság előre nem ellenőriz, és sajnos ez a helyzet a vásárlókat jelentős veszélynek teszi ki. A gyanútlan fogyasztó számára talán sose derül ki, hogy a vásárolt termékben benne volt-e a ráírt mennyiségű hatóanyag vagy sem, jó-e a minősége, vagy esetleg szennyezőanyagokat is tartalmaz. Mindezt egy olyan területen, ahol nem babra megy a játék, hiszen az egészségünk a tét.

 

A minőség nyilvánvalóan összefügg az árral, hiszen a korszerű technológiák, a jó gyártási körülmények, a minőségi alapanyag pénzbe kerül, ami drágábbá teszi a terméket. A fogyasztóknak ugyanakkor természetesen számít az ár – sajnos a legtöbben nem tehetjük meg, hogy figyelmen kívül hagyjuk ezt a szempontot.

Az ár természetesen fontos tényező, de éppen azért, mert az egészségünkről van szó, mindennél fontosabb, hogy ne ez legyen az elsődleges szempont a vásárláskor. Nem azt mondom, hogy a legdrágább terméket kell megvenni, de ha tehetjük, az első meggondolásunk mindig a minőség legyen. Hiszen csak megfelelő termékekkel tudunk javítani az életminőségünkön, és egy rossz készítménnyel nem csak egy múló bosszúságot okozhatunk magunknak.

 

Édesapja, id. dr. Béres József, a Béres Csepp feltalálója számára olyannyira az emberek gyógyítása volt az elsődleges, hogy képes volt ingyen adni a készítményét a nála sorban állóknak. Azóta a Béres Gyógyszergyár egy közel négyszáz főt foglalkoztató céggé vált. Meg tudta őrizni a nagy előd értékrendjét úgy, hogy az ne menjen szembe a profitelvárásokkal?

Mélyen vallom azt, hogy megette a penész azt a világot, ahol mindent kizárólag a pénz határoz meg! Mi, atyám nyomdokain haladva, igyekszünk úgy élni, hogy a szakszerűség, a megbízhatóság és a minőség legyen a vezérelvünk. Termékeinket eszerint fejlesztjük, gyártjuk, és eszerint értékesítjük is. A kommunikációnkban is az etikusságot tartjuk követendőnek. Annyit mondunk egy készítményről, ami szakmailag megalapozott, korrekt és valós. A Béresnek nem lehet célja, hogy átverje az embereket, mi arra esküdtünk fel, hogy embertársaink egészségéért küzdjünk. Hiszem, hogy így is talpon lehet maradni, és ilyen elvek mentén is lehet sikeres egy vállalkozás. Persze nem egyik pillanatról a másikra, hanem kitartó munkával. Atyám megtette az első lépést: a mai napig megbízható képet sugall a társadalom felé, mi pedig igyekszünk az ő nyomdokain haladni. Ám ez is csak kölcsönösségi alapon működik igazán. Vagyis a fogyasztó részéről is szükséges egyfajta jól fejlett tudatosság, amellyel felismerheti a számára hiteles gyártót. Ezen kívül értéknek tekinti azt, ha az adott cég magyar és családi hátterű, így afelé fordul.

 

Önök sokszor hangsúlyozzák, hogy hazai vállalatot építenek, és elsősorban a magyarságért éreznek felelősséget – határainkon innen és túl. Milyen többletet jelenthet ez?

Bárhol is éljünk a világon, az elsődleges feladatunk nem lehet más, mint a körülöttünk, velünk egy közösségben élők támogatása. Ez kivétel nélkül igaz mindenkire. Minket a Jóisten a világnak ebben a szegletében helyezett el, magyarnak teremtett (ezzel mi nagyon is boldogok vagyunk), teljesen természetes, hogy ebben a közösségben van elsősorban dolgunk, itt kell sikereket elérnünk, itt kell a lehető legtöbbet adnunk egymásnak. A „hazai pályának” természetesen számtalan előnye is van, ismerjük az itteni viszonyokat, a táplálkozás-egészségügyi vizsgálatok alapján pontosan tudjuk a magyar lakosság táplálkozási szokásait, ismerjük, miben szenvedünk hiányt, vagy éppen miből jut a kelleténél több. Készítményeink fejlesztésekor mindezeket figyelembe vesszük. Olyan termékeket állítunk elő, amelyek hatása tudományosan megalapozott, és amiket jó szívvel ajánlhatunk a fogyasztóknak. Elsősorban a betegségek elkerülésére, a prevencióra fókuszálunk. Hiszünk abban, amit atyám tanított az embereknek: sokkal könnyebb a betegségeket megelőzni, mint gyógyítani. Legyengült állapotban komoly erőfeszítésre van szükség a javuláshoz, az ereje teljében lévő szervezetnél sokkal könnyebb feladatunk van.

 

Mint említette, nincs előzetes hatósági ellenőrzés, a gyártó felelőssége lép a helyébe. Önök mit tesznek azért, hogy állandó minőséget garantáljanak?

Az ember nemcsak törvényi korlátok között él, hanem etikai szabályok szerint is. A tisztességes ember nem csak akkor tartja be a szabályokat, ha számon kérik tőle. Mi az étrend-kiegészítőinket ugyanazzal a gondossággal gyártjuk − hatóanyagok, lejárati idők, technológiák tekintetében − mintha gyógyszert készítenénk. Biztosak vagyunk magunkban, mert tudásra építkezünk, és erkölcsös úton járunk. Ezért vagyunk hitelesek, ezért bíznak meg bennünk az emberek. Egy cég imázsát hosszú időbe telik felépíteni. Naponta kapunk visszaigazolást levelekben és személyesen is. A fogyasztók szeretik a termékeinket, elmondják, mennyire hálásak, ha egy készítményünk segített az egészségük helyreállításában vagy éppen megőrzésében. Becsülik a nevünket, ismernek minket. Ezt mindannyian érezzük, a munkatársaink éppúgy, mint a családunk, a gyermekeink. Amikor a rendszerváltás után az elsők között megalakult a cégünk, egy nagyon sikeres vegyészi kutatói pályát hagytam ott érte. De soha egy percig sem bántam meg, ahogyan a feleségem, Béres Klára sem a hasonló döntését. Itt naponta ad erőt nekünk, hogy hasznosnak érezzük a munkánkat, szeretnek, becsülnek az emberek, bíznak bennünk, és mi naponta tudunk segíteni a készítményeinkkel, karitatív munkánkkal.

 

Felesége, Béres Klára a vállalat kommunikációs igazgatója. Három gyermekük közül a két nagyobb, Melinda és Marcell már szintén a cég tagja. Egyértelmű volt, hogy követik a szüleiket?

Nem akartuk mi a gyerekeinket „lasszóval befogni” a céghez. De hát ebben nőttek fel. Tudják, hogy olyan érték van a birtokunkban, amiért a nagyapjuk megküzdött, és mi is sok áldozatot hozunk érte. Biztos, hogy erős belső késztetésük van, hogy folytassák a munkánkat. A gyermekeinknek megvolt a lehetőségük, hogy célirányosan képezzék magukat, olyan iskolákban tanuljanak, ami alkalmassá teszi őket az üzleti életre. Én például sosem voltam vérbeli üzletember… Melinda és Marcell viszont remek közgazdászok. Ami a harmadik gyermekünket, Mersét illeti, ő jelenleg a földrajztudományokban merül el az egyetemen, de olykor megkérdezi, mit tanuljon még ahhoz, hogy egyszer ő is a cégben dolgozhasson. Számunkra, szülők számára nagy öröm, és komoly motivációt jelent az, hogy látjuk, lesz folytatása a küzdelmünknek.

 

Mi az, amit Ön és családja meg tudnak tenni a saját egészségükért?

El kell őszintén mondanom, mi sem vagyunk „ideális emberek”. Kevés a szabadidőnk, sokszor rohanunk, elhanyagoljuk a mozgást. De azt elmondhatom, hogy igyekszünk tudatosan élni, és teszünk is azért, hogy egészségesek legyünk, ha nem is annyit, mint szeretnénk. Rendszeres gyaloglók vagyunk, szívesen biciklizünk, úszunk, kirándulunk, magam pedig teniszezek időnként. Emellett fontosnak tartjuk a helyes táplálkozást és az egészségi állapot követését magunknál és kollégáinknál is: rendszeresen járunk vizsgálatokra, szűrésekre.

 


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X