Főoldal > EGÉSZSÉG > Tuningold fel az immunrendszeredet gyorsan, hatékonyan!

Tuningold fel az immunrendszeredet gyorsan, hatékonyan!

immunerősítésimmunrendszer
0

Írta:

A tavasz közeledtével sem lankadhat a figyelmünk, ha az immunrendszerünk megerősítéséről van szó! (X)

Különösen mostanában esik sok szó arról, mennyire fontos az immunrendszerünk állapota a betegségek elkerülésében, vagy akár abban, hogy enyhébb tünetekkel vészeljük át őket. A rendszeres mozgás, a stressz elkerülése és a minőségi pihenés mellett leginkább azzal tehetünk a legtöbbet immunrendszerünk megerősítéséért, ha megfelelően táplálkozunk.

Fogyassz sok zöldséget, gyümölcsöt!

Étkezz egészségesen, vitamindúsan, hogy minél több fontos tápanyagot juttass a szervezetedbe! Az a legjobb, ha friss zöldségekben és gyümölcsökben gazdag az étrended, hiszen így a vitaminok mellett rostokat, antioxidánsokat és egyéb ásványi anyagokat is kellő mértékben fogyasztasz. Mivel nem minden évszakban állnak rendelkezésre kedvenc gyümölcseid, fogyassz gyakrabban párolt zöldségeket – ha lecseréled a sültkrumplit erre az egészséges köretre, a súlyodat is könnyebben kordában tarthatod.

Indítsd a napod egy smoothie-val!

Ha egy zöld-smoothie-val vagy gyümölcsturmix-szal indítod a napod, akkor már reggel gondoskodsz a kiegyensúlyozott tápanyagbevitelről. A citrusfélék, az áfonya és a gyömbér a leginkább immunerősítő hozzávalók, de aki a spenótot és a brokkolit is szereti, az még könnyebben megemelheti reggeli energiaszintjét. Ha kevésbé kedveled a zöldségeket, kedvenc gyümölcseid hozzáadásával veheted el a szokatlan ízeket – szinte végtelenek a lehetőségek a kedvenc kombinációd megtalálásában.

Nassolj egészségesen!

Ha nehezen tudod elkerülni a nassolást, válassz egészséges nasikat! A hozzáadott cukrot és sok szénhidrátot tartalmazó édes ropogtatnivalókat cseréld le olajos magvakra és aszalt gyümölcsökre. A bogyós gyümölcsök magas antioxidánstartalma, a mogyoró, a napraforgómag, a tökmag, a mandula és a számos dióféle illóolajai és gazdag ásványianyagtartalma az immunerősítés mellett az agyműködésnek és a csontoknak is előnyére válik. Egy kanál mézzel megbolondítva a nassolnivalót igazi „immunturbó” falatokat kapsz.

Pótold a hiányzó vitaminokat!

Még a legegészségesebb étrend mellett is számos olyan vitaminra és ásványi anyagra lehet szükség, amelyből nem jut elég a szervezetbe az táplálkozás során. Érdemes háziorvosoddal konzultálni a vitaminszükségleteidről, de a kevésbé napos időszakban a szervezet D-vitamin szükséglete magasabb, a stresszes életmód több magnéziumot, cinket és B-vitaminokat kíván meg, míg a hidegebb időben a szelén pótlása is elengedhetetlen. Válaszd ki az életmódodnak, táplálkozási szokásaidnak leginkább megfelelő készítményt, és gondoskodj a hiányzó immunerősítő elemek pótlásáról.

Ügyelj a bélflórádra!

A bélflóra a szervezet egyik legfontosabb védelmi rendszere, ezért sem mindegy, hogy milyen állapotban van. Bélflóránk elképesztően összetett, hiszen több tízbillió mikroorganizmus alkotja, legalább 1000 különböző típusú baktériummal és több mint 3 millió génnel. Nemcsak emésztésünk egyik fontos területe, amelynek egészsége általános közérzetünket is meghatározza. Igen lényeges szerepe van az immunrendszer támogatásában is: egyfajta védőgátat képez, így segítve a védekezést a betegségekkel, kórokozókkal szemben. A bélflóra rendszeres karbantartása ma már rendkívül egyszerű a különféle probiotikumok, a szervezetben természetesen előforduló baktériumokat visszapótló készítmények fogyasztásával.

Tudj meg még többet az immunerősítésről, látogass el a normaflore oldalára!


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X