A Consumer Reports National Research Center által készített reprezentatív felmérés szerint számos olyan szituáció van az ünnepek alatt, amelyet az amerikaiak jobb szeretnének elkerülni, és amelyek, karácsony ide vagy oda, félelemmel töltik el őket. Bár az ajándékvásárlási láz mostanában indult el igazán, a megkérdezettek 68 százaléka már előre tart a bevásárló helyeken a tömegtől és […]
A Consumer Reports National Research Center által készített reprezentatív felmérés szerint számos olyan szituáció van az ünnepek alatt, amelyet az amerikaiak jobb szeretnének elkerülni, és amelyek, karácsony ide vagy oda, félelemmel töltik el őket. Bár az ajándékvásárlási láz mostanában indult el igazán, a megkérdezettek 68 százaléka már előre tart a bevásárló helyeken a tömegtől és a hosszas sorban állástól. A válaszadóknak ezen felül egyaránt 37 százaléka tart attól, hogy a vásárlásokkal adósságba veri magát, ahogy attól is, hogy az ünnepi étkezések súlyfelesleggel járnak majd.
A kutatás szerint az amerikaiak 28 százalékának jelent stresszt az ajándékvásárlás, és minden ötödik aggódik azon, hogy a kapott vagy adott meglepetések csalódást fognak okozni. Minden negyedik válaszadó előre tart az ünnepi utazásoktól, ahogy attól is, hogy bizonyos rokonaival az évnek ebben a szakaszában találkoznia kell.
Érdekesség, hogy az amerikai lakosság 16 százaléka nem örül annak, hogy karácsonyi partikon kell megjelennie, és 15 százalék előre utálja, hogy kötelezően udvariaskodni kell másokkal.
Forrás: ELTE TÁTK hírlevél