Június 2-án újra Wellness nap! Trendmutató sportesemény csupán 600 forintért, amin neked is ott a helyed! A felnőtt lakosság jelentős többsége naponta fogyaszt kávét kifejezetten az ébrenlét fokozása érdekében – derül ki egy friss kutatásából. A kávé és tea vezeti a sort A felnőtt lakosság igen jelentős része ébred gyakran fáradtan, kialvatlanul, így nem meglepő, […]
A felnőtt lakosság jelentős többsége naponta fogyaszt kávét kifejezetten az ébrenlét fokozása érdekében – derül ki egy friss kutatásából.
A kávé és tea vezeti a sort
A felnőtt lakosság igen jelentős része ébred gyakran fáradtan, kialvatlanul, így nem meglepő, hogy szinte nincs olyan ember, aki ne alkalmazna valamilyen praktikát az ébrenlét fokozása érdekében. A megkérdezettek közel 60%-a napi szinten fogyaszt kávét, kifejezetten ilyen céllal, további közel 10%-uk 2-3 naponta teszi ezt.
A listát a tea folytatja, az emberek közel 40%-a mindennap, 16%-uk pedig valamelyest ritkábban, 2-3 naponta fogyasztja fáradtság űzése céljából.
A két leggyakoribb élénkítő ital tekintetében megfigyelhető, hogy azok népszerűsége lényegesen magasabb a saját bevallásuk szerint stresszes munkát végzők körében. Egyéb demográfiai szempontból a kávéfogyasztás különösen 25 év felett ugrik meg jelentősen, míg a teát említők aránya az átlag körül alakult az egyes korcsoportokban.
Az egyéb, ébrenlétet fokozó megoldások közül egyet mindenképpen érdemes még kiemelni: a lakosok 25%-a ugyanis napi szinten valamilyen koncentrált tevékenységgel (pl. fokozott fizikai igénybevétellel, változatos munkavégzéssel) küzd az álmosság ellen, további 18% hetente néhányszor hívja ezt segítségül. A módszert főként azok választják, akik a mindennapi életben egyébként is fizikai jellegű munkát végeznek.
A fiatalok körében az energiaital népszerű
Az alkalmazott szerek listájában viszonylag utolsók között szerepel az energiaital, hiszen a lakosok alig közel 8%-a említette, hogy naponta vagy hetente néhányszor fokozza ezzel ébrenlétét, ugyanakkor az italt említők aránya jelentős különbséget mutat életkor alapján. 16-25 év között 12%-os a napi szinten, további 13%-os a 2-3 napos gyakorisággal fogyasztók aránya.
A módszerről: a kutatás 2012 márciusában készült online kérdőíves kutatással. A felmérésben összesen 3357 kitöltő vett részt, a minta életkor és nem szerint reprezentálja a felnőtt lakosságot.
Forrás: www.szinapszis.hu
Fotó: Profimedia – Red Dot
Légy magabiztos nő, kívülről – belülről!