A Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet kutatói feltételezték, hogy mivel a kiutaz&
A Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet kutatói feltételezték, hogy mivel a kiutazást tájékozódás előzi meg, a kivándorlási hajlandóság trendjei tükröződnek az internetes keresési kifejezések gyakoriságában. Ehhez a legnagyobb online kereső, a Google Trends nevű eszközét használták, ami konkrét kifejezések lekérdezésének gyakoriságát mutatja idősorosan és a felhasználó földrajzi helye szerint is. Ez a feltételezés korábbi elemzések esetében is beigazolódott. A kutatók ezúttal 2007-et választották a kiindulópontnak.
Azt találták, hogy az elmúlt években megnőtt az érdeklődés a külföldi munka iránt. A csúcs 2012 januárja, de a forduló 2010 ősze, azóta erősödik a tendencia. Az érdeklődés Nógrádban, Tolnában és Komárom-Esztergomban a legélénkebb.
A külföldi munkavállalás iránt érdeklődőket Ausztria, Németország és Anglia izgatta a legjobban. E három ország mellett Franciaország, Olaszország, Svájc, Svédország és az USA munkakínálatára kerestek még kimutatható mértékben a magyar érdeklődők, közülük is elsősorban a budapestiek.
A GVI-szakértői utalnak rá, hogy az eredmények egybevágnak a Tárki idei kutatásával, mely szerint a migrációs potenciál 20 éves csúcson van. A Tárki elemzésének egyik fő megállapítása szerint 2012-ben már minden ötödik magyar felnőtt tervezi a külföldi letelepedést.
A GVI kutatói szerint a növekvő érdeklődés a kivándorlás erősödését jelzi. Hogy ez hosszabb távú, vagy csak átmeneti, az egyelőre nem tudható.
Forrás: Index
Fotó: Profimedia – Red Dot