A negyven éves The Body Shop bevezeti forradalmian új eszméjét, annak érdekében, hogy továbbra is a világ egyik legfenntarthatóbb és legetikusabb vállalata legyen.
– Új globális stratégia az üzleti siker következő fázisához –
A The Body Shop idén ünnepli negyvenedik szülinapját és ennek alkalmából egy új, globális CSR stratégiát vezet be, mely meghatározza működésének minden alapelvét. Az új eszme megerősíti a The Body Shop vezető pozícióját az etikus cégek között és meghatározza a fejlődés következő szakaszát a cég számára.
Az új elköteleződés támogatni fogja a The Body Shopot azon céljának megvalósításában, hogy a világ legfenntarthatóbb és legetikusabb globális cége legyen. Az új eszme egy széleskörű, globális program, mely mérhető célokat tartalmaz az üzletvitel összes kritikus pontjáról, és melyek teljesítését 2020-ig tűztük ki. A The Body Shop mindig is hitt abban, hogy az üzlet lehet a jó, és a pozitív változás eszköze. Az új eszme, mely az Enrich Not Exploit ™ nevet kapta, felöleli azokat a merész elveket, melyek szellemében a cég eredetileg megalakult.
Jeremy Schwartz, a The Body Shop vezérigazgatója: “A The Body Shop mindig is bátran támogatta az újfajta gondolkodást, cselekvést és kommunikációt vállalati szinten. Úttörő kampányaink mindig is megelőzték a maguk idejét és képesek voltak megváltoztatni az állatkísérletekről alkotott törvényeket, illetve az emberkereskedelem és családon belüli erőszak problémáit. A kozmetikai iparban elsőként vezettük be a Közösségi Kereskedelmet és jelenleg is mi rendelkezünk a legerősebb programmal az iparágban. Kicsik vagyunk, de képesek vagyunk vezetni. A legnagyobb kihívás a jövőnkben van, így tökéletes alkalomnak bizonyult a The Body Shop negyvenedik születésnapja arra, hogy újból megerősítsük azt a célunkat, hogy vezető etikus vállalat legyünk. Számunkra a valódi fenntarthatóság azt jelenti, hogy az üzletvitelünket hozzá hangoljuk a természethez, hogy az mindig képes legyen újjászületni. A The Body Shop eszmével azt a kihívást állítjuk magunk elé, hogy minden eddiginél nagyobb erőfeszítést tegyünk a valódi, fenntartható és pozitív változás érdekében. Azt a komoly célt tűztük ki magunk elé, hogy mi legyünk a világ legetikusabb és valóban fenntartható globális vállalata.”
A The Body Shop eszme lehetővé teszi a The Body Shop számára, hogy megóvja, és gondoskodjon a természet és a társadalom helyzetéről tevékenységének minden aspektusában: alapanyagok, termékek, csomagolás, boltok, alkalmazottak, beszállítók és kampányok.
A vállalati filozófia három alappillérén belül a The Body Shop speciális és mérhető célokat határozott meg, melyek teljesítését 2020-ig tűzte ki.
Az emberi élet gazdagítása
- Megduplázzuk a közösségi kereskedelemből származó alapanyagaink számát 19-ről 40-re és ezáltal aktívan gazdagítjuk a helyi közösségek életét.
- 40,000 gazdaságilag veszélyeztetett embernek biztosítunk munkahelyet az egész világon.
- Elkötelezünk 8 millió embert új vállalati filozófiánk, és egyben eddigi legnagyobb kampányunk, az Enrich Not Exploit™
- 250,000 órányi tudásunkat és képességünket fektetjük a biodiverzitás megőrzésébe és gazdagításába a helyi közösségeknél.
Termékeink gazdagítása
- A természetes alapanyagaink 100% -a fenntartható és visszakövethető forrásból származik és ezzel 10 000 hektárnyi erdőt és élőhelyet óvunk meg.
- Évről évre csökkentjük összes termékünk ökológiai lábnyomát.
- Nyilvánossá tesszük a természetes eredetű és a zöld kémiából származó alapanyagaink listáját, a lebomlásukhoz szükséges idővel és a termékeink vízlábnyomával együtt.
- Kifejlesztünk egy innovációs csatornát a biodiverzitásban gazdag régiók és a kozmetikai alapanyagok között, hogy még hatékonyabban támogathassuk az élővilág megóvását.
Bolygónk gazdagítása
- Bio-hidakat építünk, melyekkel 75 millió négyzetméternyi élőhelyet óvunk meg és fenntartható életszínvonalat biztosítunk a helyi közösségeknek és élővilágnak.
- Csökkentjük boltjaink ökológiai lábnyomát minden egyes alkalommal, amikor új designt vagy berendezést kapnak.
- Kifejlesztünk és bevezetünk három új, fenntartható csomagolási innovációt.
- Biztosítjuk, hogy csomagolóanyagaink 70% -a nem tartalmaz kőolajszármazékot.
- Összes boltunk energiaellátást megújuló vagy szén alapú energiaforrásból biztosítjuk.
- 10%-kal csökkentjük összes boltunk energiafelhasználását. * (2016-os cél)
Jeremy Schwartz hozzáteszi: “A The Body Shop képes arra, hogy a jóért való harc eszköze legyen és közben sikeres, profitáló üzletként működjön. Negyven évvel ezelőtt Anita Roddick kitűzött egy kihívást a The Body Shop elé, hogy küzdje le korának legnagyobb problémáit. Mi azóta is jelenünk legsürgetőbb problémáival foglalkozunk. Szeretnénk, ha az Enrich Not Exploit™ eszme vásárlóinkat, követőinket és támogatóinkat is inspirálná. A The Body Shop újra pozicionálása vezető vállalatként abból az ambiciózus tervünkből jön, hogy mi legyünk a világ legetikusabb és valóban fenntartható cége.”
Chris Davis, A The Body Shop Nemzetközi CSR és Kampányigazgatója szerint: “Ambiciózus, inspiráló és mérhető célokat tűztünk ki új eszménkben. Olyan új üzletviteli módok és technológiák kifejlesztésén dolgozunk, melyek gazdagítják a bolygónkat és közben elősegítik a vállalat növekedését és fejlődését is. Eszménkbe belefoglaltuk az összes tudást és tapasztalatot, amit szakértőink kifejlesztettek a tudományok és technológia területén.”
“Azt jelenti, hogy értjük, hogyan járul hozzá a cégünk a bolygó létezéséhez és tisztában vagyunk vele, hogy mit kell tennünk a fenntartható jövő biztosítása érdekében. Visszafele haladunk egy elképzelt jövőbeli állapottól az ‘itt és most’-ig és feltesszük magunknak a kérdést, hogy most mi következik. Továbbra is partnerként fogunk együttműködni a beszállítóinkkal, az NGO szervezetekkel, az akadémiákkal, a kormányokkal és minden egyéb céggel, akik segítenek a sikerhez szükséges innovációt és változást megvalósítani.”
Itt kezdődik a változás
A világszerte elismert street artist, Eine új csomagolást tervezett Kendermagolajos intenzíven hidratáló kézkrémünknek, ami így a változást (CHANGE) hirdeti. Minden egyes kézkrém megvásárlásával 650 Ft-ot adunk a The Body Shop Foundation-nek. Minden vásárló dönthet arról, hogy a saját adományát milyen célra fordítsuk. A három ügy a következő:
- Bolygónk védelme
- Az emberek és állatok védelme
- Óceánjaink védelme