Főoldal > SZÉPSÉG > Vigyázz a földre, szépülj etikusan!

Vigyázz a földre, szépülj etikusan!

0

Írta:

A negyven éves The Body Shop bevezeti forradalmian új eszméjét, annak érdekében, hogy továbbra is a világ egyik legfenntarthatóbb és legetikusabb vállalata legyen.

– Új globális stratégia az üzleti siker következő fázisához –

A The Body Shop idén ünnepli negyvenedik szülinapját és ennek alkalmából egy új, globális CSR stratégiát vezet be, mely meghatározza működésének minden alapelvét. Az új eszme megerősíti a The Body Shop vezető pozícióját az etikus cégek között és meghatározza a fejlődés következő szakaszát a cég számára.

Az új elköteleződés támogatni fogja a The Body Shopot azon céljának megvalósításában, hogy a világ legfenntarthatóbb és legetikusabb globális cége legyen. Az új eszme egy széleskörű, globális program, mely mérhető célokat tartalmaz az üzletvitel összes kritikus pontjáról, és melyek teljesítését 2020-ig tűztük ki. A The Body Shop mindig is hitt abban, hogy az üzlet lehet a jó, és a pozitív változás eszköze. Az új eszme, mely az Enrich Not Exploit ™ nevet kapta, felöleli azokat a merész elveket, melyek szellemében a cég eredetileg megalakult.

Jeremy Schwartz, a The Body Shop vezérigazgatója: “A The Body Shop mindig is bátran támogatta az újfajta gondolkodást, cselekvést és kommunikációt vállalati szinten. Úttörő kampányaink mindig is megelőzték a maguk idejét és képesek voltak megváltoztatni az állatkísérletekről alkotott törvényeket, illetve az emberkereskedelem és családon belüli erőszak problémáit. A kozmetikai iparban elsőként vezettük be a Közösségi Kereskedelmet és jelenleg is mi rendelkezünk a legerősebb programmal az iparágban. Kicsik vagyunk, de képesek vagyunk vezetni. A legnagyobb kihívás a jövőnkben van, így tökéletes alkalomnak bizonyult a The Body Shop negyvenedik születésnapja arra, hogy újból megerősítsük azt a célunkat, hogy vezető etikus vállalat legyünk. Számunkra a valódi fenntarthatóság azt jelenti, hogy az üzletvitelünket hozzá hangoljuk a természethez, hogy az mindig képes legyen újjászületni. A The Body Shop eszmével azt a kihívást állítjuk magunk elé, hogy minden eddiginél nagyobb erőfeszítést tegyünk a valódi, fenntartható és pozitív változás érdekében. Azt a komoly célt tűztük ki magunk elé, hogy mi legyünk a világ legetikusabb és valóban fenntartható globális vállalata.” 

A The Body Shop eszme lehetővé teszi a The Body Shop számára, hogy megóvja, és gondoskodjon a természet és a társadalom helyzetéről tevékenységének minden aspektusában: alapanyagok, termékek, csomagolás, boltok, alkalmazottak, beszállítók és kampányok.

A vállalati filozófia három alappillérén belül a The Body Shop speciális és mérhető célokat határozott meg, melyek teljesítését 2020-ig tűzte ki.

Az emberi élet gazdagítása

  1. Megduplázzuk a közösségi kereskedelemből származó alapanyagaink számát 19-ről 40-re és ezáltal aktívan gazdagítjuk a helyi közösségek életét.
  2. 40,000 gazdaságilag veszélyeztetett embernek biztosítunk munkahelyet az egész világon.
  3. Elkötelezünk 8 millió embert új vállalati filozófiánk, és egyben eddigi legnagyobb kampányunk, az Enrich Not Exploit™
  4. 250,000 órányi tudásunkat és képességünket fektetjük a biodiverzitás megőrzésébe és gazdagításába a helyi közösségeknél.

Termékeink gazdagítása

  1. A természetes alapanyagaink 100% -a fenntartható és visszakövethető forrásból származik és ezzel 10 000 hektárnyi erdőt és élőhelyet óvunk meg.
  2. Évről évre csökkentjük összes termékünk ökológiai lábnyomát.
  3. Nyilvánossá tesszük a természetes eredetű és a zöld kémiából származó alapanyagaink listáját, a lebomlásukhoz szükséges idővel és a termékeink vízlábnyomával együtt.
  4. Kifejlesztünk egy innovációs csatornát a biodiverzitásban gazdag régiók és a kozmetikai alapanyagok között, hogy még hatékonyabban támogathassuk az élővilág megóvását.

Bolygónk gazdagítása

  1. Bio-hidakat építünk, melyekkel 75 millió négyzetméternyi élőhelyet óvunk meg és fenntartható életszínvonalat biztosítunk a helyi közösségeknek és élővilágnak.
  2. Csökkentjük boltjaink ökológiai lábnyomát minden egyes alkalommal, amikor új designt vagy berendezést kapnak.
  3. Kifejlesztünk és bevezetünk három új, fenntartható csomagolási innovációt.
  4. Biztosítjuk, hogy csomagolóanyagaink 70% -a nem tartalmaz kőolajszármazékot.
  5. Összes boltunk energiaellátást megújuló vagy szén alapú energiaforrásból biztosítjuk.
  6. 10%-kal csökkentjük összes boltunk energiafelhasználását. * (2016-os cél)

Jeremy Schwartz hozzáteszi: “A The Body Shop képes arra, hogy a jóért való harc eszköze legyen és közben sikeres, profitáló üzletként működjön. Negyven évvel ezelőtt Anita Roddick kitűzött egy kihívást a The Body Shop elé, hogy küzdje le korának legnagyobb problémáit. Mi azóta is jelenünk legsürgetőbb problémáival foglalkozunk. Szeretnénk, ha az Enrich Not Exploit™  eszme vásárlóinkat, követőinket és támogatóinkat is inspirálná. A The Body Shop újra pozicionálása vezető vállalatként abból az ambiciózus tervünkből jön, hogy mi legyünk a világ legetikusabb és valóban fenntartható cége.”

Chris Davis, A The Body Shop Nemzetközi CSR és Kampányigazgatója szerint: “Ambiciózus, inspiráló és mérhető célokat tűztünk ki új eszménkben. Olyan új üzletviteli módok és technológiák kifejlesztésén dolgozunk, melyek gazdagítják a bolygónkat és közben elősegítik a vállalat növekedését és fejlődését is. Eszménkbe belefoglaltuk az összes tudást és tapasztalatot, amit szakértőink kifejlesztettek a tudományok és technológia területén.”

 “Azt jelenti, hogy értjük, hogyan járul hozzá a cégünk a bolygó létezéséhez és tisztában vagyunk vele, hogy mit kell tennünk a fenntartható jövő biztosítása érdekében. Visszafele haladunk egy elképzelt jövőbeli állapottól az ‘itt és most’-ig és feltesszük magunknak a kérdést, hogy most mi következik. Továbbra is partnerként fogunk együttműködni a beszállítóinkkal, az NGO szervezetekkel, az akadémiákkal, a kormányokkal és minden egyéb céggel, akik segítenek a sikerhez szükséges innovációt és változást megvalósítani.”

 

Itt kezdődik a változás

A világszerte elismert street artist, Eine új csomagolást tervezett Kendermagolajos intenzíven hidratáló kézkrémünknek, ami így a változást (CHANGE) hirdeti. Minden egyes kézkrém megvásárlásával 650 Ft-ot adunk a The Body Shop Foundation-nek. Minden vásárló dönthet arról, hogy a saját adományát milyen célra fordítsuk. A három ügy a következő:

  1. Bolygónk védelme
  2. Az emberek és állatok védelme
  3. Óceánjaink védelme

 


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X