Főoldal > AKTUÁLIS > Könyv helyett mobileszközön tanulnak majd a jövő diákjai?

Könyv helyett mobileszközön tanulnak majd a jövő diákjai?

jövőm-learningmobileszközoktatástanulás
0

Írta:

Jó hír a diákoknak! Szabadabban, időtől és helytől függetlenül tanulhatnak a jövőben, ráadásul teljesítményük emellett akár 20 százalékkal nőhet. A jövőt legjobban ismerő szakértők: Galántai Zoltán jövőkutató, Réz András filmesztéta, utópista és Pintér Róbert, az Ipsos online ügyfélkapcsolati igazgatója mutatták be a futurisztikus megoldásokat is felvonultató Telenor Jövőkutató Szimpóziumon, milyen izgalmas változások előtt áll az […]

Jó hír a diákoknak!

Szabadabban, időtől és helytől függetlenül tanulhatnak a jövőben, ráadásul teljesítményük emellett akár 20 százalékkal nőhet. A jövőt legjobban ismerő szakértők: Galántai Zoltán jövőkutató, Réz András filmesztéta, utópista és Pintér Róbert, az Ipsos online ügyfélkapcsolati igazgatója mutatták be a futurisztikus megoldásokat is felvonultató Telenor Jövőkutató Szimpóziumon, milyen izgalmas változások előtt áll az oktatás világa a mobiltechnológia és a mobilinternet fejlődésének köszönhetően. A Telenor a jövő oktatásának elterjedéséhez a jelenleginél is gyorsabb adatforgalmat biztosító Hipernet bevezetésével járul hozzá.

A mobileszközökre (például mobiltelefonok, táblagépek) és a fejlettebb mobilhálózat terjedésére épülő m-learning megoldások jelenthetik a jövőt a most első alkalommal megrendezett Telenor Jövőkutató Szimpózium szakértői szerint: a tanulás helyhez kötöttsége teljesen meg fog szűnni, határokon átívelő, interaktív oktatásról beszélhetünk. „A tanteremben folyó tanítást felválthatja a tapasztalaton alapuló, a tények helyett az összefüggéseket előtérbe helyező virtuális oktatás” – mondta Galántai Zoltán jövőkutató.

mobilcikk1.jpg ()Új modell válthatja fel a ma ismert iskolarendszert?

A mobileszközök segítségével szinte bárhol, bármikor, elérhető nagysebességű internet a végtelen tudás tárházát nyitja meg a diákok előtt. „A digitális generáció számára ez már természetes, életvitelükhöz tartozik: körülveszi őket a tartalmak és kapcsolatok örvénylő tömege. De természetes-e számukra egy 19. századi iskolarendszer?” – tette fel a kérdést előadásában Réz András, esztéta.

A mobiltelefonok ma még gyakran nemkívánatosnak számítanak az iskolai órákon, de utódjaik holnap már az oktatás alapvető, mindennapi eszközei lesznek: 2010-ben a világon összesen közel 55 millió okostelefont értékesítettek[1], itthon pedig 501 ezer ugyanez a szám. 2011-re 1 millió okostelefon eladását jósolják a hazai szakértők. A számok rohamosan nőnek! „2015-re a világon minden emberre jut majd egy mobilinternet-kapcsolattal rendelkező eszköz. Ez alapjaiban változtathatja meg az iskolai oktatást is. A technológiai vívmányok mindig is elsőként kaptak helyet az oktatásban, most a változás az új generációs hálózatnak köszönhetően előbb bekövetkezhet, mint gondolnánk” – hangsúlyozta előadásában III. Klausz Ferenc, a Telenor vállalatfejlesztési vezérigazgató-helyettese.

Mobileszközökkel jobban tanulnak a diákok!

Brit fejlesztőknek köszönhetően 40 ezer angol hallgató és 7 ezer oktató már megtapasztalhatta a változást hozó mobileszközök adta kimagaslóan hatékony tanulás élményét: a Mobile Learning Network (MoLeNet) elnevezésű m-learning rendszert használják kísérleti jelleggel 100 különböző projektben, teljesítménynövekedésük pedig egyértelmű. Adott tanévet vizsgálva akár 20 százalékkal jobban teljesítenek az m-learning rendszerben tanulók, mint a hagyományos rendszer hallgatói.

„Az okostelefonok robbanásszerű terjedése tovább erősíti az oktatás változását, mobilizálódását. Az m-learning egyszerre jelenti a mobiltechnológia oktatási célú felhasználását, valamint a helyhez nem kötött (azaz mobil) tanulást” – fűzte hozzá Pintér Róbert, az Ipsos online ügyfélkapcsolati igazgatója. A diákok így már nemcsak a könyvtárakban vagy a számítógép előtt ülve sajátíthatják el a tananyagot, hanem a mobileszközök segítségével egy parkban vagy a vonaton ülve, akár az interneten elérhető multimédiás tartalmakon – videókon, nagyfelbontású képeken, ábrákon, hanganyagokon – keresztül. Sőt, a jövőben mindennaposak lesznek az oktatásban az újabbnál újabb technológiák, megoldások.

mobilcikk2.jpg ()Búcsú a vezetékes internettől

A ma még futurisztikusnak tűnő technológiai megoldások csak egy, a mainál is nagyobb és gyorsabb adatátvitelt lehetővé tevő mobilhálózat segítségével működhetnek valóban kompromisszumok nélkül bárhol, bármikor. Azonban erre sem kell sokat várnunk: a Telenor idén januárban kezdett Magyarországon egy olyan hálózatot fejleszteni, amely a teljes magyar lakosság számára elérhetővé teszi a jelenleginél is gyorsabb adatforgalmat biztosító Hipernet szolgáltatást, s ezzel a jövő mobilitásának igazi élményét adja. A mobilinternet fejlődése hatására lassan búcsút mondhatunk a vezetékes internetnek is: 2015-re világszerte az internetezők kétharmada már kábelek nélkül fog kapcsolódni a világhálóhoz[2].

A rendezvényen be is mutattak néhányat azokból a technológiákból, melyek a holnap oktatásának alapját képezhetik. Így például háromdimenziós prezentációval, valamint a WebCam Laboratory jövőbemutató oktatási szoftverével találkozhattak a résztvevők. A leginnovatívabb találmánynak járó közönségdíjjal büszkélkedő eszköz segítségével látványosabbá és élvezetesebbé tehető a természettudományos tárgyak oktatása.

Forrás: Telenor Magyarország

Bűnmentes élvezet – miket rágcsáljunk?

Simán feszesebb!

Nézd meg jobban – válaszd a minőséget!


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X