Főoldal > PSZICHÉ > Menj az álommelód elébe!

Menj az álommelód elébe!

álláskarrierönéletrajz
0

Írta:

Nem kell a fenekeden csücsülnöd a neked való hirdetésre várva. Egyébként meg biztos tudod te is,

Nem kell a fenekeden csücsülnöd a neked való hirdetésre várva. Egyébként meg biztos tudod te is, hogy az állások 87 százalékát nem is hirdetések útján töltik be. Itt az ideje, hogy te magad menj a dolgok elébe, és megkeresd a kiszemelt munkaadót, így akár azt a melót is megcsípheted, amire még ki sem írták a pályázatot! Persze azon túl, hogy extra motivációval és bátorsággal bírsz, nem árt, ha még néhány szabályt is szem előtt tartasz, nehogy felsülj. Jeni-Pető Alexandra toborzás-kiválasztási tanácsadó, az Inter-View Consulting Group társtulajdonosa elárulja, hogyan vedd célba a céget, ahol nem is hirdettek állást – ezt hívják úgy: kezdeményező pályázás.

Start előtt

Ahhoz, hogy valós eséllyel indulj akár csak egy hagyományos jelentkezésnél, képben kell lenned a cégről és a vágyott munkakörről, na és persze fel kell mérned a saját alkalmasságodat is: nem nyerő kezdeményező CV-vel robbantani egy számodra vadiúj karrierterületen, ahová nem passzol a végzettséged, tapasztalatod. Mindenképp olyan színteret lőj be, ahol otthonosan mozogsz, hiszen az lesz a feladat, hogy ügyes érveléssel eladd a szaktudásodat. Ha alaposan bebifláztad A-tól Z-ig a vállalatról a hozzáférhető infókat, és gondolatban már be is illesztetted magad az álompozícióba, jöhet a marketingstratégia, amivel meggyőzöd a munkaadót, hogy te leszel az ő emberük.

alommelo2.jpg ()Nyomulási stratégia

Első lépésként vedd fel a kapcsolatot a kiszemelt céggel: bejelentkezhetsz telefonon a HR-esnél (lehetőleg döntéshozónál), és küldhetsz e-mailt is – a szakértő szerint a legütősebb, ha a kettő kombinációját alkalmazod. Így villantasz valamennyit a céltudatosságodból, anélkül hogy túlzásba esnél (például a parkolóban bóklászva várnád, hogy lecsaphass a leendő főnöködre). Persze nem könnyű átverekedni magad a recepciós- és asszisztenskordonon, ezért (főleg a nagyobb cégeknél) mielőtt telefonálsz, nem árt megalapozni a dolgot egy e-maillel, amelyben mehet az önéletrajz, a referenciák, a levél szövegében pedig megfogalmazhatod a motivációdat. „Később lehet érdeklődni telefonon, hogy megkapták-e az anyagot, illetve van-e lehetőség személyes találkozóra. Ám nem szabad túl korán vagy túl sokszor rákérdezni, a túlzásba eső jelöltnek ugyanis a kezdeti pozitív hozzáállás után könnyen elutasításban lehet része” – figyelmeztet a szakértő. Ne feledd: a mértéktelen nyomulás biztos kudarchoz vezet!

Mire harap a HR-es?

A karrier-tanácsadó szerint nagyon fontos, hogy profi önéletrajzzal állj elő, amely tényközlő, átlátható és jól szerkesztett, de a kezdeményező pályázat ütőkártyája mégiscsak a motivációs levél. Nehezebb a dolgod, mint egy hagyományos jelentkezésnél, hiszen itt pályázat híján nem ismerheted a feltételeket és elvárásokat, ezért markánsabban kell kifejtened, miben vagy igazán jó, és mivel lennél hasznára a cégnek. De vigyázz, ne csapjon át a dolog öntömjénezésbe, a határozottság mellett maradj szerény! Sorold föl a területen szerzett tapasztalataidat, és mutass rá arra, miért járnának jól veled, illetve miért pont ezt a vállalatot szúrtad ki. Persze érdemes tartani a formai kereteket, de nincs túl sok esélyed kitűnni a sablonpályázatok tömegéből, ha előre gyártott konzervmondatokkal zsonglőrködsz. Felejtsd el a CV-közhelyeket, a „sok jót hallottam/olvastam a cégről” éppúgy unalmas, mint a sajnálatra utazó „fél éve keresek állást, hiába” klisé.

A cikk folytatását elolvashatod a legújabb Maxima magazinban!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X