Főoldal > EGÉSZSÉG > 10 nyáridéző, hangulatjavító tipp őszre

10 nyáridéző, hangulatjavító tipp őszre

gyümölcsimmunerősítésnyárősztesti-lelki feltöltődés
0

Írta:

1. Utazz! Használd ki az őszi napfényt és utazz! Számos utazási iroda kínál last minute utakat erre az időszakra, olyan helyekre, ahol az őszi hónapokban is szikrázóan süt a nap és megmártózhatsz a tengerben. Ha nincs pénzed repülős utazásra, szervezz hosszú hétvégéket országon belül: akár a természetben lazítasz, a falusi turizmust választod, vagy egy kényeztető wellness-szállodában pihened […]

1. Utazz!

Használd ki az őszi napfényt és utazz! Számos utazási iroda kínál last minute utakat erre az időszakra, olyan helyekre, ahol az őszi hónapokban is szikrázóan süt a nap és megmártózhatsz a tengerben. Ha nincs pénzed repülős utazásra, szervezz hosszú hétvégéket országon belül: akár a természetben lazítasz, a falusi turizmust választod, vagy egy kényeztető wellness-szállodában pihened ki magad, biztos, hogy testileg-lelkileg feltöltődve fogsz hazatérni.

2. Töltődj zenével!

Szerezz be olyan cédéket, kazettákat, amelyeken a természet hangjai hallhatók, mint pl. vízcsobogás vagy nyári madárcsicsergés. Munka közben vagy egy stresszes nap után ne felejtsd el meghallgatni őket. 

3. Égess gyertyát, mécsest!

Hazaérve a munkából gyújts meg pár szál gyertyát, helyezz el a lakás különböző pontjain illóolaj-mécseseket. A nyárra emlékeztető rózsa mellett próbáld ki a tavaszi virágokat idéző illatokat is.

4. Elő a barnító kencékkel

Az őszi napfénynek már sokszor nincs olyan ereje, hogy egyenletesen le tudj tőle barnulni. Egy idő után eltűnik a nyári barnaság. Szerezz be jó minőségű barnító krémeket, amelyekkel a hidegebb napokon is kényeztetheted magad. Figyelj arra, hogy az így barnított bőr ugyan nagyon esztétikus látványt nyújt, de attól még teljesen védtelen lesz a káros UV-sugárzással szemben.

5. Varázsolj meleg színeket a lakásba!

A lakás, ahová minden este hazatérsz, legyen barátságos, hívogató. Ezt a hatást leginkább a meleg színekkel érheted el: a piros feltölt energiával és jó hatással van az idegrendszerre, a narancssárga erősíti az immunrendszert, a napsárga fokozza a kreativitást.

0021164_1.jpg ()

6. Rendezd át a fürdőszobát!

Alakítsd át a fürdőszobát is. Eljött az ideje, hogy felhasználd a nyáron gyűjtött hófehér köveket, mutatós kagylókat. Ízlésesen rendezd el őket a fürdőkád környékén. Este vegyél lazító, forró fürdőt, gyújts meg egy-két mécsest, hallgass nyugtató zenét és idézd fel a nyári élményeket.

7. Vásárolj gyümölcsöt!

Töltsd fel vitaminkészleteidet! Nem csak nyáron, de ősszel is finomabbnál finomabb vitamindús, rostokban gazdag gyümölcsök közül válogathatsz. Vásárolj a piacon almát, körtét, szőlőt, banánt – készíts belőlük finom gyümölcssalátát, vagy bolondítsd meg őket egy kis zsírszegény joghurttal, müzlivel – és máris indulhat a nap.    

8. Sétálj, pattanj bringára! 

Télen kevesebb kedved lesz a hideg miatt kimozdulni. Használd ki az enyhe időjárást: bújj edzőcipőbe vagy pattanj bringára! A kiadós séta vagy tekerés javítja az állóképességedet, nem beszélve arról, hogy amikor természetes fény éri a retinát, aktiválódnak azok az agysejtek, amelyek felügyelik a hangulatért, energiaszintért felelős szerotonin képződést. Ne feledd: az őszi-téli hónapokban jelentkező lehangoltságot a fényhiány is okozhatja.

9. Irány az uszoda, szauna, gőzfürdő!

Menj uszodába vagy melegvizes fürdőbe. Ússz egy jót, vagy ha nem szeretsz úszni, csak lebegj a medence vizében. Az úszás oldja a stresszt és jót tesz a petyhüdt izmoknak. Ha lehetőséged van rá, szaunázz egyet, hogy kiürüljenek a méreganyagok a szervezetedből, vagy próbáld ki a lazító gőzfürdőt is!  

10. Készíts nyáridéző italt magadnak!

Válaszd az immunerősítő zöld teát: a főzethez adj egy kis gyömbért, tegyél bele citromgerezdeket és néhány szem jégkockát. Ha édesen szereted, cukor helyett adj hozzá egy pici mézet. Azonnal fogyaszthatod!

   

 

 

 


További cikkeink a témában

edzőterem

Egy edzőterem nőktől – nőknek! (x)

Írta:
0

Mi nők gyakran nem vagyunk megelégedve a külsőnkkel. Ennek okairól lehet vitatkozni, de a tényen nem változtat. Aki változtatna a külsején, egészségesebben élne, jellemzően elkezd sportolni. Azonban a legtöbb edzőterem nem kifejezetten támogatja azokat a nőket, akik kihagyás után, idősebb korban, nem a legnagyobb önbizalommal mozognának.

Kövess Facebook-on!
X