Főoldal > EGÉSZSÉG > 15 élelmiszer, hogy ne legyen székrekedésed

15 élelmiszer, hogy ne legyen székrekedésed

bélrendszeregészségemésztésemésztőrendszergyomorhashajtóhasmenésszékrekedés
0 0

Írta:

Tartsd az emésztőrendszered egészségesen a következő élelmiszerek fogyasztásával. Ezek ugyanis természetes laxatívumok, vagyis hashajtók, így könnyebben boldogulsz majd a WC-n.

1. Görögdinnye

Az édes nyári gyümölcs 99 százaléka víz, így fantasztikus választás a jobb emésztés érdekében.

2. Teljes kiőrlésű gabonák

A quinoa, a bulgur, a barna rizs, a teljes kiőrlésű búza, a zabpehely és az árpa rostokban gazdag és pont ezzel segít abban, hogy ne legyen székrekedésed.

3. Áfonya és földieper

A kedvenc lekvár alapanyagaid nagyon fontos összetevője a pektin, amit jót tesz a belek egészségének is.

4. Leveles zöldségek

A kelkáposzta, a mángold vagy a spenót magnéziumot és számos ásványi anyagot tartalmaznak, amelyek lazább székletet eredményeznek.

5. Aszalt szőlő

Nem csak egészségesebb sok más gyümölcsnél, de sokan úgy gondolják, hogy finom(abb) is. Ilyen szempontból a fügét is választhatod.

6. Joghurt és kefir

Probiotikumokat tartalmaznak, amelyek segítenek fenntartani a bélbaktériumok egyensúlyát.

7. Chia- és lenmag

Rendkívül magas rosttartalmúak, valamint Omega-3 zsírsav források. Előbbi az emésztésedet teszi rendbe, utóbbi gyulladáscsökkentő hatású.

8. Alma és körte

Ezek az őszi gyümölcsök is teli vannak pektinnel, ami jó hatással van a belekre és rendben tartja odabent a dolgokat.

9. Brokkoli és karfiol

Emészthető és emészthetetlen rostokat egyaránt tartalmaznak, így a vékony- és a vastagbél működése szempontjából is hasznosak.

10. Citrusfélék

A lédús narancs, grapefruit, citrom és lime víztartalma magas, és pektin is bőven van bennük.

11. Édesburgonya

Szuperélelmiszer. Számos tápanyagot tartalmaz és természetes hashajtó hatású. Víz, rost, magnézium és B6-vitamin is van benne. Az idegrendszered egészségesen tartásában is szerepet játszhat.

12. Tök

Alacsony szénhidrát- és cukortartalmú csoda, ami rostokban gazdag. Káliumot is tartalmaz, amitől kiegyensúlyozottabb lesz az emésztőrendszered.

13. Kávé

Egy csésze reggeli fekete az agyadat és az emésztőrendszeredet is élénkíti. De vigyázz, a túl sok koffein már székrekedést okozhat.

14. Müzliszelet

Természetes környezetben ilyen formában nem találod meg, és gyakran van benne cikória gyökér is. A legjobb, hogy könnyű magaddal vinni bárhová.

15. Savanyú káposzta

Főként a benne lévő probiotikum miatt hasznos, segíti az emésztést. A rostokban gazdag káposzta savanyítás nélkül is hasznos élelmiszer.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában