Főoldal > EGÉSZSÉG > Így iktasd be a napi rutinodba az immunrendszered támogatását

Így iktasd be a napi rutinodba az immunrendszered támogatását

emésztőrendszerimmunerősítésmozgás
0

Írta:

Egy éve kiemelten fontos, hogy immunrendszerünk rendben legyen, és pajzsként védjen minket – megmutatjuk, hogyan támogathatod életvitelszerűen. (X)

Kiegyensúlyozott étkezés

Teljesen közhelyes, de ha nem viszel rendszert az étkezésedbe, nem táplálkozol tudatosan és kiegyensúlyozottan, nem figyelsz a számodra szükséges tápanyagok, vitaminok, alapanyagok bevitelére, buta megszorító diétákat követsz, vagy nem veszed komolyan az esetleges ételintoleranciádat annak érdekében, hogy sose terheld túl az emésztőszerved, akkor már nem lehetsz győztes. Minden a bélből indul, így az immunrendszer támogatása is.

Mi a teendő?

A bélben lakó baktériumokat etetni kell, ez pedig leginkább növényi rostokkal, sok zöldséggel, gyümölccsel, hüvelyessel, teljes kiőrlésű gabonával, és sok probiotikus élelmiszerrel működik – utóbbihoz tartoznak a fermentált zöldségek és az élőflórás joghurtok is. Fontos az is, hogy a meglévő szisztémát ne romboljuk, együnk kevés finomított cukrot és feldogozott élelmiszert!

Rendszeres testmozgás

A másik, amit mindenki tud papíron, mégsem csinálja. Azon kívül, hogy kikapcsol, levezeti a stresszt, karban tartja a testet, lelket, izomzatot, zsírt éget, már kutatás is bizonyítja, hogy immunerősítő is, ha rendszeresen mozogsz: a testmozgás növeli a vér áramlását és a nyirokrendszer működését az izmok összehúzódásával, ez a folyamat pedig gyorsítja az immunsejtek keringését is, vagyis azok nagyobb sebességgel és nagyobb számban járják a testet, és könnyebben megtalálják a kórokozókat, vírusokat.

Jóga

Sokan ódzkodnak tőle, spirituális humbugnak nézik, pedig mindössze egy olyan mozgásformáról van szó, mely a légzés tudatosításával, lelassításával, testünk nyújtásával, erősítésével segít megbirkózni a szellemi kimerültséggel, stresszel, miközben izmainkat is formálja. Több kutatás pedig azt is kimutatta, hogy a meditáció és a jóga segít újabb idegpályákat és kapcsolódásokat kialakítani az agyban, ezzel csökkentve a stressz és a szorongás negatív hatásait.

Meditáció

Hogyan is lehetnénk egészségesek és ellenállók, ha úszunk a gondokban, szorongunk, és sosem tudunk kikapcsolni agyban? Néha meg kell állnunk, mély levegőt vennünk, és kitisztítanunk a tudatunkat. A befelé figyelés nagyon hatékonyan tudja csökkenteni a stressz hatásait. Ha arra koncentrálunk, hogy mélyen és lassan vegyünk levegőt, azzal lelassítjuk a szívverést, és csökkentjük a vérnyomásunkat is. Nézelődjünk a neten oktató videók után!

Alvás

Kiskorunkban utáltunk korán lefeküdni és aludni menni, felnőttként pedig folyamatosan kimerültek vagyunk, igaz? Mert nem alszunk jót és eleget! A fenti említett szorongáscsökkentő módszerek és a megfelelő táplálkozás mind-mind segíteni fognak nekünk aludni, de fontos az is, hogy lefekvés előtt 2-3 órával már ne együnk nehezet, tegyük félre a telefonunkat, olvassunk, vagy nyugodt filmet nézzünk, és ha lehet, éjfél előtt feküdjünk le. A kialvatlanság, főleg, ha tartós, a szív- és érrendszerre, a kognitív képességeinkre, a bőrünk egészségére és az egész immunrendszerre negatívan hat, amit néhány plusz óra alvással simán visszahozhatnánk egyenesbe.

Tudj meg még többet az immunerősítésről, látogass el a normaflore oldalára!


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X