Főoldal > DIÉTA > 6 tipp túlsúly ellen

6 tipp túlsúly ellen

táplálkozástúlsúly
0

Írta:

1. Tippünk: Mellőzd a light-ot!Az élelmiszerek polcain kapható zsírszegény termékek fogyasztásával (pl: sovány tejek, joghurtok, salátaöntetek) nem tudsz súlycsökkenést elérni, mert a legtöbb ilyen élelmiszerben a zsírt szénhidráttal vagy keményítővel pótolják.Mire figyelj? Vásárolj tudatosan! A fölösleges zsírmennyiséget úgy is elkerülheted, ha mellőzöd a finomított lisztből és cukorból készült édességeket vagy zsíros kolbászféléket. 2. Tippünk: Sose menj […]

1. Tippünk: Mellőzd a light-ot!
Az élelmiszerek polcain kapható zsírszegény termékek fogyasztásával (pl: sovány tejek, joghurtok, salátaöntetek) nem tudsz súlycsökkenést elérni, mert a legtöbb ilyen élelmiszerben a zsírt szénhidráttal vagy keményítővel pótolják.
Mire figyelj?
Vásárolj tudatosan! A fölösleges zsírmennyiséget úgy is elkerülheted, ha mellőzöd a finomított lisztből és cukorból készült édességeket vagy zsíros kolbászféléket.

0010068_1.jpg ()

2. Tippünk: Sose menj éhesen vásárolni!
Ha korgó gyomorral mész vásárolni,  biztos lehetsz benne, hogy olyan élelmiszerek is belekerülnek majd a kosaradba – például kekszek, chipsek, cukros üdítők -, amelyeket máskor mellőznél magas kalóriatartalmuk miatt. 
Mire figyelj? 
Ha nehezen tudsz ellenállni a csábításnak, inkább a gyümölcsös pult kínálatából válogass. Ne felejtsd ki a kosárból az emésztést segítő és vitaminús finomságokat: például az ananászt, almát és az avokádót.  

3. Tippünk: Táplálkozz tudatosan!
A szervezetednek mindössze húsz percre van szüksége ahhoz, hogy kialakuljon és tudatosuljon is a telítettségérzet a gyomorban. Ne ess abba a hibába, mint sokan: hogy még akkor is eszel, amikor már teljesen tele van a gyomrod.
Mire figyelj?
Rágj meg minden falatot alaposan, és ne lépd túl az étkezésre szánt időkeretet! Ez a húsz perc legyen a táplálkozásé! 

4. Tippünk: Rombold le a korlátaidat!
A szigorúan összeállított diétás étrendhez nagyon nehéz a szervezetnek hozzászoknia, különösen akkor, ha korábban nagy édességrajongó voltál. Azzal semmire sem mész, ha hirtelen tiltod el magadtól az édes finomságokat, mert nem telik el pár nap, és újra a csokoládé és sütemények után fogsz sóvárogni. 
Mire figyelj?
Készíts étkezési tervet, és ha kell, kérd ki szakember tanácsát. Az étkezések közben tarts mértéket: például ha tudod, hogy este vacsorára vagy hivatalos, akkor délben egyél kevesebbet. Ne feledd: hetente maximum egy 20 dkg-os csokoládé elfogyasztása javasolt, amit tanácsos két részletben elfogyasztanod.  

5. Tippünk: Öt helyett háromszor is elég táplálkoznod! 
Sok diétában a napi ötszöri étkezést ajánlják kis adagokban, ám ez nem mindenki számára előnyös. Ha  hajlamos vagy arra, hogy egyszerre túl sokat egyél, akkor ez a módszer biztos, hogy nem fog beválni neked, mert akkor naponta öt alkalommal fogod  túlenni magad. 
Mire figyelj?
Naponta háromszor is elég étkezned, de légy fegyelmezett! A legfontosabb, hogy mindig jóllakottan állj fel az asztaltól, mert akkor elkerülheted az esti éhségrohamokat. 

6. szabály: Fogyassz több laktató, de egészséges élelmiszert!
A teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszerek (pl: tészták, kenyérfélék, hántolatlan risz) a friss gyümölcsök (pl: banán, mangó, ananász)  és nyers zöldségfélék (pl: brokkoli, sárgarépa, zöldbab, borsó) gazdagok rostokban, sok ballasztanyagot tartalmaznak, így csökkentik az éhségérzetet.
Mire figyelj?
Ha diétázol, figyelj ezeknek az élelmiszereknek az adagolására. Ha étrended szeretnéd változatosabbá tenni velük, kérd ki szakember tanácsát!


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X