Főoldal > DIÉTA > 4 tévhit az éléskamrából

4 tévhit az éléskamrából

ananászkenyérspenóttévhit
0

Írta:

1. A burgonya „gömbölyít”? A burgonya, vagy népies nevén krumpli kevesebb kalóriát tartalmaz, mint más köretek. Amíg 150 gramm burgonyában mindössze 104 kalória van, addig ugyanennyi rizs 162, ugyanennyi főtt tészta kb. 200 kalóriát tartalmaz. Mire figyelj? Ha a krumplit nem főve, hanem olajban sütve fogyasztod, akkor már számolhatsz azzal, hogy szaporodni fog kilóid száma. 150 […]

1. A burgonya „gömbölyít”?

A burgonya, vagy népies nevén krumpli kevesebb kalóriát tartalmaz, mint más köretek. Amíg 150 gramm burgonyában mindössze 104 kalória van, addig ugyanennyi rizs 162, ugyanennyi főtt tészta kb. 200 kalóriát tartalmaz.
Mire figyelj?
Ha a krumplit nem főve, hanem olajban sütve fogyasztod, akkor már számolhatsz azzal, hogy szaporodni fog kilóid száma. 150 gramm olajban sütött krumpli kb. 263 kalóriát tartalmaz – majonéz és ketchup nélkül!

2. Popeye a spenóttól lett igazi „vasember”?

Aligha, ugyanis, ez az állítás, hogy ”A spenót a legfantasztikusabb „vaspótlók” egyike”, egy banális tévhiten alapszik. A svájci származású élettanprofesszor Gustav von Bunge 1890-ben 100 gramm száraz spenótban mindössze 35 milligramm vasat mutatott ki. Később ezt a vasmennyiséget már 100 gramm friss spenótra számolták. A legutóbbi kutatások viszont bebizonyították, hogy a friss spenót csupán 3,5 milligramm vasat tartalmaz.
Mire figyelj?
Ez természetesen nem azt jelenti, hogy le kell mondanod erről az értékes zöldféléről. A spenót sok K- és C-vitamint tartalmaz, gazdag folsavban és sejtvédő antioxidánsokban. Arról nem is beszélve, hogy segíti az emésztést és erősíti az immunrendszert.

0019738_1.jpg ()

3. Minél sötétebb a kenyér, annál egészségesebb?

Óriási tévhit, hogy minél sötétebb a kenyér, annál egészségesebb! Egyes gyártók ugyanis a fehér liszthez sokszor sötét színű malátát kevernek, amitől sötét lesz a kenyér színe. Ám az ilyen kenyér a gabonában lévő értékes tápanyagokat csak elvétve tartalmazza. 
Mire figyelj?
Amikor kenyeret veszel, gondosan tanulmányozd át a csomagoláson lévő címkét, hogy mivel készült (pl: teljes kiőrlésű gabonából). Ne vedd meg a „barna” kenyeret, ha gyanúsan könnyű, színe mindenféle szemcsézettség nélkül egyformán barna, és az illata karamellre vagy kávéra emlékeztet – ebben az esetben ugyanis szinte biztos , hogy színezett kenyérrel van dolgod.

4. Ananász: gyulladásgátlás természetes úton?

Az ananászban található bromelin gyulladásgátló hatású, fehérjebontó enzim. Gyorsítja az izmok regenerációját, sőt fájdalomcsökkentő hatása is ismert.
Mire figyelj?
Azt azonban nem árt tudnod, hogy a bromelin enzim csak a friss gyümölcsben található meg, hőkezelés hatására megsemmisül és ebben a formában már nem fejti ki jótékony hatását.

Képek forrása: Profimédia


További cikkeink a témában

diétaétkezés

Ezért veszélyesek a hasi zsírok

Írta:
tegnap 0

Ha arról van szó, mennyire vagy elfogadó a combra, fenékre lerakódott zsírral szemben, talán zéró toleranciát hirdetsz te is. De vajon ugyanígy igyekszel kontroll alatt tartani a sokszor láthatatlan zsigeri zsírszövetedet is? Vagy azt hiszed, neked nincs is olyan?