Főoldal > DIÉTA > Vizsgafrász – 5 étel, hogy vágjon az agyad!

Vizsgafrász – 5 étel, hogy vágjon az agyad!

diétaszénhidráttáplálkozásvizsgadrukkvizsgaidőszak
0 0

Írta: and

Kétféle vizsgázó típus van: aki a vizsgaidőszakban alig bír enni, és aki a vizsgaidőszakban – legalábbis amíg a tanulási időszak tart – folyamatosan falatozik. Lássuk be: egyik sem egészséges. Az előbbi esetben a szervezeted nélkülözi azokat a fontos tápanyagokat, amelyekre a szervezetednek – különösen tanulás közben – elengedhetetlenül szüksége van, míg a második esetben szaporodó […]

Kétféle vizsgázó típus van: aki a vizsgaidőszakban alig bír enni, és aki a vizsgaidőszakban – legalábbis amíg a tanulási időszak tart – folyamatosan falatozik. Lássuk be: egyik sem egészséges. Az előbbi esetben a szervezeted nélkülözi azokat a fontos tápanyagokat, amelyekre a szervezetednek – különösen tanulás közben – elengedhetetlenül szüksége van, míg a második esetben szaporodó pluszkilókkal számolhatsz. Lássuk, mit javasol szakértőnk

Az agy a legnagyobb cukorfogyasztó. Egy felnőtt embernél a központi idegrendszer használja fel a bevitt szénhidrát (glükóz) kb. 40 %-át, ez átlag napi 120 g glükóznak felel meg. Az alábbi ételekkel hatékonyan javíthatod az agyműködést.

1. Gyors segítség: jó minőségű csokoládé, méz, szőlőcukor

A csokolád, méz és a szőlőcukor az agyműködéshez elengedhetetlen cukrot tartalmazzák, gyorsan felszívódó formában. Tetemes szénhidrát van bennük, ezért a napi étrendedbe (gyümölcsre, zöldségre, gabonára épülő étrend!) kevés is elég belőlük. Ne feledd: az alváshiány miatt jelentkező fáradtság csokoládéval nem orvosolható. Ha reggel kezdted a tanulást, este tíz óra után tedd le a könyvet.

0023474_1.jpg ()

2. Tej

Jól felszívódó kalciumtartalmának köszönhetően javítja az idegrendszer működését. Könnyen emészthető és nem terheli meg a gyomrot-

3. Lenmag

Relatív magas az omega-3-zsírsavtartalma. A lenmagot építsd be az étrendedbe (pl. keverheted kefirbe vagy joghurtba). Segítségével javulhat a problémamegoldó képességed és a koncentrációd.

4. Aszalt sárgabarack (szezonban a friss javasolt!)

Gazdag a vízháztartásért, az idegi ingerátvitelért és a szívműködésért felelős káliumban, és az oxigénszállításért felelős vasban. Télen fogyaszd aszalt formában, nyáron pedig nyersen.

5. Gabonapelyhek

A müzlihez felhasználható gabonapelyhek (nem a készen kapható dobozos, natúr vagy cukros kukoricapelyhek-corn flakes-, vagy invert cukorral bevont müzli változatok!) tele vannak B-vitaminokkal, amelyek szükségesek az idegrendszer megfelelő működéséhez – így a tanulási, memorizálási folyamatokhoz. A gabonapelyhek gazdagok lassan felszívódó szénhidrátokban is, amelyek részt vesznek a folyamatos cukor (glukóz) ellátásban, hogy koncentrálni tudj!


További cikkeink a témában