Főoldal > dieta > Harcolj finom fogyasztó levesekkel a pluszkilók ellen!

Harcolj finom fogyasztó levesekkel a pluszkilók ellen!

0 0

Írta: and

Fűszeres, currys répaleves (85 kalória) Hozzávalók: 1 kg répa, amit vágj fel 3 centis darabokra, 5 csésze alacsony nátriumtartalmú csirke húsleves (ehhez használhatsz húsleves kockát, de lehet saját készítésű is), késhegynyi chili por, négy teáskanál darált gyömbér, 3 gerezd fokhagyma, egy teáskanál curry por, egy teáskanál őrölt kömény, fél teáskanál őrölt fekete bors, három evőkanál […]

Fűszeres, currys répaleves (85 kalória)

Hozzávalók:
1 kg répa, amit vágj fel 3 centis darabokra, 5 csésze alacsony nátriumtartalmú csirke húsleves (ehhez használhatsz húsleves kockát, de lehet saját készítésű is), késhegynyi chili por, négy teáskanál darált gyömbér, 3 gerezd fokhagyma, egy teáskanál curry por, egy teáskanál őrölt kömény, fél teáskanál őrölt fekete bors, három evőkanál aprított koriander levél.

Elkészítés:
Lábasban vegyítsd az összetevőket, kivéve a koriandert. Forrald fel a keveréket, aztán csökkentsd a hőmérsékletet, fél óráig főzd lassú tűzön, amíg a répa megpuhul. Két-három csészényi mennyiséget önts egy konyhai robotgépbe, és pépesítsd sima állagúvá, és járj el hasonlóképpen az edényben maradt étellel is. Töltsd vissza a sűrítményt az edénybe, melegítsd újra, és keverd bele az aprított koriandert is, aztán azonnal tálalható.

leves2.jpg ()Árpaleves répával és csicseriborsóval (141 kalória)

Hozzávalók:
3 csésze csökkentett nátrium tartalmú csirkehús leves, egy csésze répalé, negyed csésze előzetesen beáztatott árpa, egy csésze konzerv csicseriborsó (ezt is  be kell áztatni előtte), két csésze kockára vágott répa, egy teáskanál balzsamecet, negyed teáskanál őrölt bors, három evőkanál apróra vágott petrezselyem, két evőkanál reszelt parmezán, egy kisebb teljes kiőrlésű zsemle.

Elkészítés:
Közepes lábasban keverd össze a húslevest, a répalét, az árpát és a csicseriborsót. Forrald fel, majd vedd lejjebb a hőmérsékletet, tedd rá a fedőt és lassú tűzön főzd további harminc percig. Add hozzá a répát, újra forrald fel, aztán megint vedd le kisebb hőmérsékletre, helyezd vissza a fedőt, negyed óráig takaréklángon főzd tovább. Ezután lekerülhet a tűzhelyről. Merőkanállal szedj ki másfél csészényit a szilárd összetevőkből, és helyezd egy tálba. Villával pépesíts, ezt követően a pürésített zöldségeket tedd vissza a lábasba. Keverd hozzá az ecetet, a borsot és a petrezselymet. A kész fogásra szórj parmezánt, és egy teljes kiőrlésű zsemle kíséretében szervírozd.

Pulykahúsleves csipetkével és spenóttal (135 kalória)

Hozzávalók:
Egy dkg teljes kiőrlésű csipetke, egy evőkanál canola olaj, fél csésze szeletelt hagyma, fél csésze aprított répa, fél csésze zeller, egy teáskanál szárított zsálya, 3,5 dkg darált pulykamell, fél liter zsírmentes, csökkentett nátrium tartalmú csirkehús leves, négy csésze víz, egy evőkanál balzsamecet, fél teáskanál só, egy zacskó bébispenót-levél, őrölt fekete bors.

Elkészítés:
A csipetkét készítsd el a csomagoláson olvasható módon, majd tedd félre. Közepes hőmérsékleten egy edényben hevítsd fel az olajt. Add hozzá a hagymát, a répát, zellert és a zsályát. Öt percig kavargasd, legalább addig, amíg a zöldségek megpuhulnak. Ezután jöhet a pulyka, ezt is főzd meg, de előtte egy kanál hátoldalával törd meg a húst, majd négy percen át főzd, pontosabban addig, amíg elveszíti rózsaszín árnyalatát. Adagold hozzá a húslevest, a vizet, az ecetet és a sót. Öt percig lassú tűzön főzd tovább, de ne forrald fel. Jöhet a spenót és a csipetke. Vedd le a tűzről és hagyd hűlni öt percig. Ízlés szerint ízesítsd borssal.

Spárgakrémleves (145 kalória)

Hozzávalók:
Két csésze kockára vágott krumpli, 2,5 dkg friss spárga 6 mm-es csíkokra vágva, fél csésze szeletelt hagyma, két szár aprított zeller, négy bögre víz, két evőkanál vaj, fél csésze teljes kiőrlésű búzaliszt, másfél csésze zsírmentes tej, reszelt citromhéj, fekete bors.

Elkészítés:
Egy fazékban magas hőfokon kombináld a krumplit, a spárgát, a hagymát, a zellert és a vizet. Forrald fel, majd csökkentsd a hőmérsékletet, fedd le, és addig főzd lassú tűzön, amíg a zöldségek megpuhulnak, körülbelül tizenöt percig, eztán keverd bele a vajat is. Egy tálban verd fel a tejet és a lisztet, a mixtúrát folyamatos keverés mellett lassan öntsd bele a fazékba, hogy besűrűsödjön. Növeld a hőmérsékletet közepesen magasra, kevergesd tovább a levest körülbelül még öt percig. Vedd le a tűzről, és ízesítsd citromhéjjal és a fekete borssal.


További cikkeink a témában

diétaétrend

Tiltólistás zöldségek és gyümölcsök

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Bár a zöldségeknél és gyümölcsöknél nincsenek egészségesebb élelmiszerek, ha szigorú fogyókúrára adjuk a fejünket, érdemes néhányat közülük kerülni – legalábbis diétánk végéig. Huzamosabb ideig azonban egyikről se mondjunk le, hiszen nincs az a fogyókúra, ami miatt érdemes lenne változatos étrendünket egyoldalú, unalmas és gyakran nem is túl egészséges étkezési szokásokká alakítani.