Főoldal > dieta > 5 kérdés az étcsokoládéról

5 kérdés az étcsokoládéról

csokoládéétcsokoládéistenek eledelekakaókakaóbab
0 0

Írta: and

1. Honnan az elnevezés? A csokoládét a dél-amerikai kakaófa, a Theobroma cacao magjából, kakaóbabból készítik. A theobroma jelentése: „istenek eledele”. Kakaófa eredetileg Mexikóból származik, termesztéséhez trópusi körülmények szükségesek. 2. Milyen hatóanyagokat tartalmaz? A sötét étcsokoládé kakaótartalma legalább 50 %-os, és nem csupán flavanolokat tartalmaz – öregedésgátló- és sejtmegújító hatása van -, hanem megtalálható benne a […]

1. Honnan az elnevezés?

A csokoládét a dél-amerikai kakaófa, a Theobroma cacao magjából, kakaóbabból készítik. A theobroma jelentése: „istenek eledele”. Kakaófa eredetileg Mexikóból származik, termesztéséhez trópusi körülmények szükségesek.

2. Milyen hatóanyagokat tartalmaz?

A sötét étcsokoládé kakaótartalma legalább 50 %-os, és nem csupán flavanolokat tartalmaz – öregedésgátló- és sejtmegújító hatása van -, hanem megtalálható benne a vas, kalcium és kálium, valamint A-, B-, C- és E-vitamin is. A csokoládéban található szerotoninnak és triptofánnak köszönhetően érezhetően javul a hangulatunk, a benne található koffein pedig élénkít.

etcsoki2.jpg ()

3. Mire gyógyír?

A csokoládéról számos tanulmány látott már napvilágot. Kutatók szerint a keserű csoki jótékony hatással van az érrendszerre, megelőzhető a vérrögök kialakulása és az infarktus is.

Egy másik kutatás szerint a terhesség alatt történő csokoládéfogyasztás boldog és életképesebb újszülötteket eredményez.

Amerikai kutatók arra jutottak, hogy az étcsokoládé növeli a szervezet ellenálló képességét a szívbetegségekkel szemben, illetve a memória javításban is hatékony. Brit kutatók szerint a csokoládé a krónikus fáradtság tüneteit is enyhíti, illetve napi két kocka, legalább 50% kakaótartalmú csokoládéval már csökkenthető a vérnyomás más káros hatások nélkül.

4. Melyik csokoládét válasszam?

A fekete csokoládé tápanyagok szempontjából kiváló. Ahhoz, hogy egy csokoládé kiérdemelje a “fekete” minősítést, legalább 43%-nyi kakaóból kell készülnie. Persze minél magasabb ez az arány, a csokoládé annál “keserűbb” és annál egészségesebb. A kakaó gazdag olyan aromás vegyületekben, amelyek erősen antioxidáns hatásúak.

5. Mennyit fogyaszthatok belőle?

Hetente 2-3 alkalommal, étkezések után desszertként, 25-30 grammot fogyasszunk belőle.


További cikkeink a témában

diétaétrend

Tiltólistás zöldségek és gyümölcsök

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Bár a zöldségeknél és gyümölcsöknél nincsenek egészségesebb élelmiszerek, ha szigorú fogyókúrára adjuk a fejünket, érdemes néhányat közülük kerülni – legalábbis diétánk végéig. Huzamosabb ideig azonban egyikről se mondjunk le, hiszen nincs az a fogyókúra, ami miatt érdemes lenne változatos étrendünket egyoldalú, unalmas és gyakran nem is túl egészséges étkezési szokásokká alakítani.