Főoldal > DIÉTA > Top 4 zsírégető hormon

Top 4 zsírégető hormon

diétaedzésfogyáshormonszénhidrát
0 0

Írta:

A Wellness Cafe összegyűjtötte neked a 4 leghatékonyabb zsírégető hormont.

 

Ghrelin

A ghrelin a gyomorban képződik, és mint sok zsírégető hormon, az agyadnak jelzi, hogy éhes vagy. Ha a fogyás érdekében csökkented a kalóriák bevitelét, azáltal emelkedik a ghrelinszint a szervezetben. A kutatások kimutatták, hogy még 12 hónapnyi csökkentett kalóriatartalmú étrend után is magas marad ez az érték. Más szóval, a tested soha nem alkalmazkodik ahhoz, ha kevesebbet eszel és folyamatosan küldi az “éhes vagyok” jelet, ezért az elért eredmény fenntartása sokszor nehezebb, mint az első kilók elvesztése.

Jó hír, hogy az intenzív edzés csökkenti a ghrelin hormon szintjét a szervezetedben, ami a kulcseleme a zsírégetésnek és az ideális testsúly fenntartásának.

hormon2jo.jpg ()

Leptin

A leptin egy adipokin típusú hormon, ami kizárólag a zsírsejtekből szabadul fel. A leptin kölcsönhatásba lép az agyaddal, így kevesebbet eszel, és több kalóriát égetsz el. Minél több testzsírod van, annál több leptint szabadítanak fel a zsírsejtek. Azonban a túlzott testzsír túl sok leptin felszabadulásához vezethet – ez pedig leptin-rezisztenciát okozhat.  Amikor ez bekövetkezik, az agyad érzéketlenné válik a leptin jelzésére.

Ahhoz, hogy maximalizáld a leptin-érzékenységet, aludj legalább 8 órát naponta és iktass be az étrendedbe rengeteg antioxidánsban gazdag bogyós gyümölcsöt, valamint piros és zöld zöldségeket. A fogyás szintén növeli a leptin-érzékenységet, ugyanis minél több súlyt veszítesz, annál hatékonyabban működik a leptin a szervezetedben.

Adiponektin

Az adiponektin egy másik fajta adipokin, azonban a leptinnel ellentétben annál karcsúbb vagy, minél több adiponektin szabadul fel a zsírsejtjeidben. Ez a hormon ugyanis fokozza az izmaid szénhidrátot energiává alakító képességét, felpörgeti az anyagcserét, javítja a szervezeted zsírlebontását, és kordában tartja az étvágyadat is.

Azzal tudod maximalizálni az adiponektin szintedet, ha többet mozogsz a nap folyamán (így egyre karcsúbb is leszel) és az étrendedben előforduló szénhidrátokat egyszeresen telítetlen zsírsavakkal helyettesíted (olíva, avokádó, stb.).

Inzulin

Az inzulin rendkívül fontos szerepet tölt be a szervezetedben, többek között kulcsfontosságú az edzések utáni izomregenerálódásban, amikor szükséged van az optimális vércukorszintre. Ha a szénhidrátbevitel magas és az inzulin elszabadul a szervezetedben, a tested képtelen az elraktározott zsírt lebontani és elégetni. Az inzulin és a szénhidrátok szoros kapcsolatban állnak egymással, ugyanis minél több szénhidrátot eszel, annál több inzulin szabadul fel.

Ahhoz, hogy mozgósítsd az inzulint a zsírégetéshez, a legtöbb szénhidrátot a zöldségekből és néhány gyümölcsből kell bevinned. Korlátozd a gabona- és a keményítőfogyasztást kisebb adagokra, és közvetlenül edzés után fogyaszd őket.


További cikkeink a témában