Főoldal > DIÉTA > Teázni jó: ezeket a teafajtákat kortyold télen

Teázni jó: ezeket a teafajtákat kortyold télen

antioxidánsegészségfekete teafogyásmaté teameleg italteazöld teazsírégetés
0

Írta:

Itt a tél, hamar sötétedik, és hiába a meleg ruhák, nap végére áthűlünk. Nem véletlenül esik jól hazaérve egy csésze forró tea. 

Minél kevésbé fermentált vagy oxidált egy tea, annál inkább védi az immunrendszert, fokozza a koncentrációs képességet és enyhe antidepresszáns hatással is rendelkezik. Kevésbé terheli meg az érfalakat, mint a kávé. A tea kalóriatartalmától sem kell tartani, hiszen szinte teljesen kalóriamentes – ne édesítsd túl cukorral sem. A tea antioxidáns és anti-aging hatású, és egyes fajtái segítik a fogyást is.

Ha igazán ínyenc vagy, igazán különleges teafajtákból is választhatsz, nem muszáj a megszokott filteres teát a csészédbe lógatni.

Fekete tea

A legtöbben még mindig a fekete teát kedvelik. Ha a kávét szeretnéd helyettesíteni valamilyen más, élénkítő hatású itallal, a fekete teát válaszd, ugyanis a benne található koffein sokkal hosszabban fejti ki hatását. Ám pont emiatt lefekvés előtt és éhgyomorra nem tanácsos fogyasztani.

Zöld tea

Segít a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, csökkenti a magas vérnyomást, és szabályozza a koleszterinszintet. Javítja az anyagcserét, így segít a zsírégetésben, ezért a zöld tea fogyókúrázóknak kifejezetten ajánlott a fogyasztása. Magas antioxidáns-tartalmának köszönhetően védi az immunrendszert, serkenti az agyműködést, ezáltal növeli a szellemi teljesítőképességet.

Fehér tea

Ez a teafajta tartalmazza a legtöbb antioxidánst, ezért nagyon jó hatással van a szervezetre. Csökkenti a magas vérnyomást, szabályozza a koleszterinszintet, emiatt rendkívül hatékony a szívbetegségek megelőzésében. Erősíti az immunrendszert és a csontokat, javítja az izomműködést. Fogyókúrázóknak is kifejezetten javasolt, ugyanis csökkenti az éhségérzetet, méregtelenít, koffeintartalma pedig segít a zsírégetésben.

Oolong tea

Az oolong tea átmenet a zöld és a fekete tea között, így mindkét fajta tulajdonságaival rendelkezik. Leginkább zsírégető hatásáról ismert, ugyanis serkenti az anyagcserét, ezáltal különösen jó segítség a fogyásban. Mivel koffeint tartalmaz, fokozza a szellemi teljesítőképességet, javítja az agyműködést, a koncentrációt és a memóriát. Cukorbetegeknek kifejezetten javasolt a fogyasztása, ugyanis növeli az inzulin aktivitását, és szabályozza a vércukorszintet.

53694254 - tea cup

Rooibos tea

A rooibos tea nyugtató hatású, fejfájás esetén fogyasztása ajánlott, mindamellett csökkenti a magas vérnyomást. Gyomor bántalmak esetén is javasolt egy-egy csészével inni. Magas antioxidáns tartalma miatt, lassítja az öregedést, elősegíti az anyagcserét és immunerősítő hatása van.

Lapacho tea

Nem tartalmaz koffeint, ellenben vitaminokban és ásványi anyagokban igen gazdag. A lapacho tea többek között vasat, kalciumot, magnéziumot, mangánt, jódot, bórt és báriumot tartalmaz.  Ezt a teát megelőző jelleggel fogyaszthatod hideg és influenzás időszakokban, vagy bármikor, amikor a különféle fertőzések veszélye nagy. Támogatja az immunrendszert, segít megelőzni a megfázást és az influenzát, megőrzi a belek egészséges működését, ezenkívül számos más pozitív hatása is lehet, például enyhíti a köszvény és más ízületi gyulladások tüneteit, csökkenti a különböző eredetű fájdalmat, hatásos a helyi és általános fertőzések ellen.

Maté tea

A maté teát elsősorban immunrendszer erősítő hatásáról ismerik, pedig az csak egy, a számos kedvező hatása közül. Kevesen tudják, de a mate tea az egyik legjobb fogyasztó tea. A maté tea a benne található hatóanyagok segítségével csökkentik az étvágyat, ugyanakkor segítik az emésztést, tisztítja a szervezetet. Segít a zsírtömeg csökkentésében is, mivel növeli az elégetett kalóriák számát.

Gyógyteák és gyümölcsteák

Gondosan gondozott gyűjteményei a szárított gyümölcsöknek, gyógynövényeknek és a fűszereknek, amelyek vízben áztatva a teához hasonló italt adnak, de az igazi szakértők nem nevezik teáknak.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X