Főoldal > dieta > Gyorsan karcsúsodnál? Erre figyelj, hogy ne árts az egészségednek

Gyorsan karcsúsodnál? Erre figyelj, hogy ne árts az egészségednek

diétaegészségegészségesegészségmegőrzésfogyásfogyókúrasúlycsökkenéssúlycsökkentés
0 0

Írta:

A gyors súlycsökkentés mindig nagyobb veszélyeket rejt magában, mint a lassú, kiegyensúlyozott súlyvesztés. Azonban ha egy fontos esemény miatt pár hét alatt kellene formába hozni magad, néhány csellel könnyen lefaraghatsz pár kilót a kényesebb területekről.

Zárj ki minden cukrot

A répacukor egészségre és alakra gyakorolt ártalmas hatásai mindenki számára ismertek. Ám ha gyorsan, hatékonyan és egészségkárosodás nélkül szeretnénk néhány centit lefaragni a derekunkról, combunkról, érdemes minden más cukrot is száműzni az étrendünkből. A gyümölcsök bár egészségesek, a benne található gyümölcscukrok miatt mégis sokkal jobban hizlalnak, mint a zöldségek. Néhány hétig kihagyhatóak az étrendből, de tovább nem, és ügyeljünk arra, hogy ebben az időszakban jóval több friss zöldségfélét vegyünk magunkhoz, hogy az ásványi anyagok és vitaminok pótolva legyenek.

Feküdj rá a kardióra

Bár a harmonikus és fitt alak eléréséhez elengedhetetlenek a súlyzós edzések, ha gyors változást szeretnél, akkor érdemes a kardió típusú mozgásformákat előtérbe helyezni az erősítő edzésekkel szemben. Így az izomtömeg kevésbé fog formásodni, növekedni, de a zsírégető folyamatok turbó fokozatba kapcsolnak, és a lerakódott pluszkilók gyorsabban távoznak, mint a súlyzós edzések alkalmával.

Mindent a megfelelő időben

Sportolsz, odafigyelsz az étkezésre, mégsem olvadnak olyan gyorsan a kilók, mint ahogyan az várható lenne? Lehet, hogy az időzítéssel, rendszertelenséggel van a gond. Sokan azt hiszik, hogy egy-egy étkezés kihagyásával elősegíthető a fogyás. Ez egyáltalán nincs így, sőt, ha a vércukorszint nagyon leesik, az ugyanannyira lehet veszélyes alakunkra, mint amikor hirtelen megugrik (elsősorban cukros, szénhidrátban gazdag ételek) fogyasztásával. Fontos, hogy a napi 5 étkezés mindig legyen meg, lehetőleg ugyanabban az időben. A vacsorát se hagyjuk ki, csupán arra figyeljünk, hogy legkésőbb 6-7 órakor együnk utoljára.

Tarts mindenmentes napokat

Az éhezés a súlyvesztés és az egészségtudat szempontjából is a legrosszabb út. A lényeg, hogy minőségi ételeket fogyasszunk, többször kis adagokban. Ha hirtelen kell bombaformába lendülnünk, érdemes kizárni a különböző allergéneket, állati eredetű élelmiszereket. A hús-, tojás-, glutén-, tej- és alkoholmentes napok nem csak a zsírpárnákat tüntetik el, de kitisztítják a beleket, méregtelenítik az egész szervezetet.


További cikkeink a témában

diétaéletmódváltás

Nincs életmódváltás fogyókúra nélkül

Írta:
15 órája 0 0

A jó idő beköszöntével, kitőrt a fogyókúra-láz. Sok helyen hallani, olvasni a „ne fogyókúrázz, hanem válts életmódot” tanácsot. De biztos ez a jó tanács? Dr. Farkas Kitti szerint nincs életmódváltás szakszerű fogyókúra nélkül. Hisz az életmódváltás nem pusztán döntés kérdése, hanem a test működését is át kell állítanunk hozzá, az pedig csak fogyókúrával megy. De egy jó fogyókúra elvezet az életmódváltáshoz.