Főoldal > DIÉTA > 3 óriási tévhit a fogyásról

3 óriási tévhit a fogyásról

edzésfogyáskalóriatévhit
0 0

Írta:

Tisztázzunk pár általánosan elterjedt tévhitet az edzéssel és a fogyással kapcsolatban!

1. Csak a zsírégető zóna égeti a zsírt

Általános vélekedés, hogy a zsírégetés leghatékonyabb módszere, ha cardio edzés közben az ún. zsírégető zónában tartjuk a pulzusunkat. Pedig a valóság ennél sokkal árnyaltabb. A zsírégető zónában történő cardio edzések alatt főként oxigén jelenlétében történő energianyerés jellemző. Ennél azonban sokkal hatékonyabb tud lenni egy intervallumos módszer, vagyis, ami a munka–pihenő fázisok változásán alapul. Ilyenkor az intenzitástól, valamint az intervallumok hosszától függően más rendszereken keresztül nyer energiát szervezetünk, aminek nagyobb energiaigénye keletkezik. Így pedig több kalóriát használunk fel.

2. A helyes étrend és sport elég a fogyáshoz

Sokan gondolják, hogy ha megfelelő edzésterv mellett sportolunk és helyes étrendet követünk, mindenképp eredményt érünk el, de sajnos ez nem mindig sikerül. Az emberi test nagyon komplex, melyeknek összhangban kell működniük ahhoz, hogy elérjük a kívánt testalkatot. Az edzés és az étkezés mellet van számos olyan tényező, amely gátja vagy éppen segítője lehet alakformálásunknak. Ide tartozik például az alvás vagy éppen a helyes légzés! Edzést követően az alvás során zajlanak az építő, helyreállító folyamatok, vagyis ekkor történik az izomtömeg építése, megőrzése vagy éppen a testzsír csökkenése is. Ha az alvásunk nem megfelelő mennyiségű és minőségű, az akadályozhatja, hogy az edzőteremben eltöltött kemény órákat eredményekre váltsuk.

3. Az adagok csökkentése elegendő a súlyvesztéshez

Ha úgy próbálunk meg lefogyni, hogy a szokásos cukros, zsíros ételeinkből kevesebbet eszünk, nagy a valószínűsége, hogy a nehezen ledolgozott kilókat vissza is hízzuk. A maradandó eredményhez az ételeink minőségét is meg kell változtatni, nem csak a mennyiségét.


További cikkeink a témában