Főoldal > DIÉTA > 5 étel, amit soha ne vegyél szupermarketben

5 étel, amit soha ne vegyél szupermarketben

bevásárlásétel
0

Írta:

A következő ételek nemcsak drágák, hanem annyi károsak is, hogy jobban jársz, ha inkább nem vásárolsz belőlük!

Szeletelt zöldségek, gyümölcsök

Bár nagyon gusztusosan néznek ki a szupermarketekben elhelyezett szeletelt görögdinnyék, aprított zöldségek és saláták, igazság szerint csak azokat a „maradék” darabokat láthatod így, melyeket korábban nem vettek meg a vásárlók. Előfordulhat, hogy a korábban már sérült külsejű paradicsomkarikákat és a dinnyeszeleteket eszed meg, igaz, kicsit letisztítva. Ha mindez nem lenne elég, sokkal drágábban is vásárolhatod meg őket, több helyen pedig még tartósító spray-vel is lefújják őket az „örök frissesség” reményében.

Fagyasztott zöldségek

Hallottunk már olyanról, hogy baktériummal fertőzött fagyasztott zöldségek kerültek piacra Európa-szerte. Természetesen a friss zöldségekkel is előfordulhat hasonló, azonban a gyárban feldolgozott zöldségek könnyebben fertőződnek meg.

Növényi és laktózmentes tej

A laktózérzékenyek számára az a legegyszerűbb, ha olyan mandulatejet vagy kókusztejet vesznek, melyek nem igényelnek hűtést. Azt azonban sokan elfelejtik, hogy ezeket az italokat otthon is könnyen el lehet készíteni – ráadásul mindenféle káros összetevő nélkül. Olvastad már a termékeken lévő összetevők listáját? Vannak, amelyekben hínárból kivont karragén is megtalálható, mely gyomorégéshez, puffadáshoz és más hasi bántalmakhoz is vezethet.

38984632 - potato chips in an open bag on a wooden table

Chips és sós ropogtatnivalók

A hívogató és gusztusos külső egy tápanyagszegény ellenséget takar: egy zacskó chips például annyi transzzsírsavat tartalmaz, amelynek megemésztéséhez több, mint két napra lenne szükségünk – magas sótartalmáról pedig ne is beszéljünk! A tartósítószerekkel, addiktív anyagokkal és ízfokozókkal felturbózott sós ropogtatnivalókat tartsd távol a gyerekeidtől, de még saját magadtól is! Amennyiben pedig megkívántad a chipset, vegyél pár nagyméretű krumplit, aprítsd fel kis szeletekre, főzd/süsd/pirítsd meg és ízesítsd ízlésed szerint!

Salátaöntetek

Megdöbbentő, hogy mennyien vásárolják őket drágán, mikor egy kis joghurtból, olívaolajból, majonézből, hagymából és pár fűszerféléből könnyen el lehetne készíteni őket. Nemcsak finomabbak, de olcsóbbak is, ráadásul közel sem kell annyi mesterséges adalékanyagot bevinned a szervezeted, mintha készen vennél meg egy salátaöntetet.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

bulgurdiéta

Bulgur, a csodagabona

Írta:
8 órája 0

A bulgur a tévhittel ellentétben nem egy külön gabonafajta, hanem a durumbúza egy speciális, tört változata. Tökéletes választás húsok mellé, rizs helyett, megfelelően fűszerezve ugyanis hasonló ízvilágot kaphatunk, csak sokkal egészségesebb, különlegesebb formában.

Kövess Facebook-on!
X