Főoldal > DIÉTA > Cukormentes vagy hagyományos? Ezt válaszd!

Cukormentes vagy hagyományos? Ezt válaszd!

cukormentesgyümölcslélekvár
0

Írta: and

Nem tudod eldönteni, hogy a hagyományos, vagy a reform verziót válaszd valamiből? Segítünk!

Vaníliás tejeskávé

Kerüld: a cukorszirupos kávét

Válaszd: a cukormentes változatot zsírszegény tejjel

Szereted édesíteni a napi tejeskávédat? Ha fogyni akarsz, felejtsd el a tejszínhabos, szirupos kávécsodákat – válaszd inkább a cukormentes, desítőszerrel ízesített, zsírszegény változatot. Így 140 kalóriával kevesebbet viszel be, a zsírszegény tejjel pedig az italod tápértékét növeled.

Ketchup

Kerüld: a cukormenteset

Válaszd: a hagyományos változatot (amikor csak lehetséges, készítsd el házilag)

A választás ebben az esetben főleg az ízléseden múlik. Számtalan cukormentes termék nem olyan finom, és néha még többet is használsz belőlük (így több kalóriát juttatsz a szervezetedbe), hogy kompenzáld magad az ízük miatt. Ha nem használsz rengeteg ketchupot, akkor válaszd a hagyományos változatot.  Mivel sok márka a magas fruktóztartalmú kukorica szirup felhasználásával készül, próbálj biogazdálkodásból származó, vagy házi készítésű verziót keresni.

Édesség

Kerüld: a cukormentes dolgokat

Válaszd: a hagyományos csokikat / cukrokat (mértékkel)

Ha mindenképpen édességre vágysz, add meg a testednek, amit kíván, így pontosan azt fogja kapni, amire számít. Persze érdemes lenne előnyben részesítened a cukormentes, bio csokikat, azonban ha igazán kívánod az édességet, könnyebb beszerezni egy szelet (nem egy tábla) “igazi” csokit a benzinkútnál, vagy a sarki kisboltban (lehetőleg délig). Ha mértékkel és ritkán fogyasztod ezeket, akkor nem lesz gond az apró kihágásból, és az elvonási tünetek miatt sem fogsz befalni egy ültő helyedben három táblával.

Lekvár vagy dzsem

Kerüld: a hagyományos változatot

Válaszd: a cukormentes gyümölcsöset

Mivel kevesebb kalóriát és cukrot tartalmaz, a cukormentes gyümölcsbefőtt tökéletes választás, ha fogyni szeretnél vagy cukorbeteg vagy. Válassz valódi gyümölcsből készült dzsemet, vagy még jobb, ha friss gyümölcsből házi készítésű zselét, vagy lekvárt készítesz, így rengeteg természetes rostot juttatsz a szervezetedbe, a boltban kapható, feldolgozott és tartósított termékek helyett.

Gyümölcslé vagy tea

Kerüld: az alacsony cukortartalmú, dobozos változatot

Válaszd: az édesítés nélküli változatot

Az alacsony cukortartalmú italok fogyasztása (mint amilyen a jeges tea) csak minimális többletkalóriát jelentenek decinként, azonban ha másfél litert iszunk meg belőlük, azzal bizony már jóval több kalóriát viszünk be a szervezetünkbe. Ezért igyál helyettük szénsavas, vagy szénsavmentes ásványvizet, és önts hozzá egy kevés frissen facsart gyümölcslevelet (a narancs, a mandarin, a citrom és a lime is nagyszerű ízt ad neki).


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X