Főoldal > DIÉTA > Fogyj sárgarépával!

Fogyj sárgarépával!

diétafogyásrépasárgarépa
0

Írta:

Kis túlzással azt mondhatjuk, hogy a három napos sárgarépa diéta végére gyakorlatilag teljesen kicserélődsz. Ez a napi 800 kalóriát tartalmazó karotin-diéta ugyanis nemcsak fogyaszt, jó közérzetet biztosít és szépít, de karotinban gazdag vitaminnal is ellát, ami védelmet nyújt a szabadgyökök ellen.

1. nap
Reggeli: Zöldfűszeres túrókrémes zsemle
Keverj össze 6 dkg sovány túrót 1-1 ek. citromfűvel, petrezselyemmel, turbolyával és kaporral, majd ízesítsd sóval, borssal. Kend a teljes kiőrlésű zsemlére. Mellé egy pohár hígított sárgabaracklevet igyál!
Tízórai: 2 aszalt sárgabarack
Ebéd: Sárgarépás-paprikás tál
Vágj félbe 1 piros húsú paprikát, majd süsd a sütőben addig, amíg a héja fekete nem lesz. Ekkor tegyél rá egy nedves kendőt, húzd le a héját, és a húsát vágd csíkokra! Szeleteld fel a 20 dkg sárgarépát és az 1 gerezd fokhagymát, és párold három percig 2 kk. forró, szójaolajban! Ezután add hozzá a paprikát, a 2 ek. balzsamecetet, a csipetnyi cukrot és 1 narancsnak a levét, majd párold így 2 percig. Végül hagyd a zöldséget a lében kihűlni, fűszerezd, és szórd meg bazsalikommal.
Vacsora: Mángoldos árparizottó
Főzd 25 percig az 5 dkg aszalt tönkölyt az 1-1 kk. őrölt curryvel és pirospaprikával ízesített zöldséglevesben, majd csepegtesd le! Ezután párold 10 percig a felforrósított 1 kk. szójaolajban a megmosott, csíkokra vágott 20 dkg mángoldot, az 1 fej kockákra vágott vöröshagymával. Keverd hozzá az aszalt tönkölyt és az 1 ek. joghurtot, majd ízesítsd borssal, végül szórd rá 3 szál citromfűvet!

2. nap
Reggeli: Mangós-sárgabarackos müzli
Áztasd be éjszakára 1 dl vízbe a 30 g teljes kiőrlésű búzadarát. Reggel vágj apróra 2 szem barackot és 10 dkg friss mangót, majd a darával együtt keverd őket 1,5 dl joghurtba! Hozzá egy csésze, citromlével ízesített (cukormentes) zöld teát igyál!
Tízórai: 2 aszalt sárgabarack
Ebéd: Zöldfűszeres rizssaláta
Főzz meg 30 g rizst, közben párold 1 kk. forró szójaolajban három percig az 50 dkg felaprított gombát, 1 kis póréhagymát és fél paprikát. Majd keverd hozzá a rizst, ízesítsd jódozott sóval, borssal, szójaszósszal és curryvel, majd tálald langyosan az 1-1 ek. finomra vágott petrezselyemmel, turbolyával és zsályával, valamint a 3 szelet lazacsonkával.
Vacsora: Szezámos édeskömény-gratin
Vágj félbe 1 kisebb db édesköményt, vágd le a torzsáját és szeleteld fel. A 1,2 dl bort keverd össze 1,2 dl zöldséglevessel, majd párold benne 8-10 percig az 1 kk. édesköménymagot. Az apróra vágott 1 gerezd fokhagymát és 1 fej vöröshagymát is párold meg az 1 ek. szójaolajban, majd add hozzá a 2 db kockákra vágott paradicsomot, kicsit főzd össze, tedd bele a 2 ek. szezámmagot és ízesítsd jódozott sóval, fekete borssal. Ezt követően tedd tűzálló tálba az édesköménnyel együtt, szórd meg 1 dkg parmezánnal és a 2 ek. finomra vágott petrezselyemmel, majd süsd 10-12 percig 220 fokon.

3. nap

Reggeli: Túrós kenyér
Kend meg az 1 szelet rozskenyeret 1 ek. vajjal, 30 g sovány túróval, 1 ek. csipkebogyó lekvárral. Mellé 1 csésze, ízesítés nélküli, csipkebogyóteát igyál!
Tízórai: 2dl sárgarépalé
Ebéd: Lazacos szendvics
Pirítsd meg és kenj meg egy kis vajjal 2 szelet teljes kiőrlésű kenyeret, tegyél rá 3 salátalevelet, 1 szelet gouda sajtot és 1-2 szelet lazacot.
Vacsora: Füstölt lazacos tészta
Elkészítés: Főzz meg 50 g tésztát. Párolj rövid ideig 1 kis fej, finomra vágott vöröshagymát és 20 dkg rózsáira szedett brokkolit 1 ek. forró szójaolajban. Majd öntsd hozzá az 1 dl zöldséglevest és főzd hat percig, majd ízesítsd fűszerekkel. Végül keverd hozzá a tésztát és a 1,5 dl joghurtot. Tálalj mellé a 40 g csíkokra vágott füstölt lazacot és az 1 szál turbolyalevelet.


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X