Főoldal > DIÉTA > 5 étel, amitől meglepően fáradt leszel

5 étel, amitől meglepően fáradt leszel

diétakenyérsaláta
0

Írta:

Evés után rád tör a fáradtság? Nem csoda! A következő ételek bizonyítottan aluszékonyságot váltanak ki az emberből – inkább hagyd ki őket, ha energiára vágysz!

Fehér kenyér

Köztudott, hogy a fehér kenyér kevés tápanyagot és rostot tartalmaz, azt azonban sokan nem tudják, hogy fáradtságot is okoz! A fehér lisztből készült péktermékek egyik pillanatról a másikra megemelik a vércukor- és az inzulinszintet, ennek hatására pedig a szervezet olyan láncreakciót indít be, mely drasztikusan megnöveli az álmosító és lazító hatású szerotonin hormon szintjét. Ez egyébként gyakran előfordul a gluténérzékenyeknél, tehát ha te is gyakran tapasztalod ezt a tünetet, érdemes kivizsgáltatnod magad

Tejcsokoládé

Tévhit, hogy a tejcsokoládé energiával tölt fel minket! Bár a 75% fölötti kakaótartalommal rendelkező étcsokoládék hasonló hatással vannak a testre, mint a koffein, az ennél alacsonyabb százalékú csokoládék a bennük lévő magas szénhidrát-és cukortartalom miatt csak az inzulinszintet emelik meg – ez pedig hasonló, szerotonin hormonnövelő hatással van a testre, mint a fehér kenyér.

Tészta

Az előző ételekhez hasonlóan a tészta is szerotoninnövelő hatással rendelkezik, ám azt sem szabad elfelejtened, hogy ha túl sokat eszel, akkor a szervezeted is keményebben fog dolgozni az emésztésen – tehát önmagában már egy kiadós ebédtől is álmos lehetsz, hiszen az energiáidat a megterhelt gyomrod és az emésztés köti le. Mielőtt tehát nagy lakomákba bocsátkoznál, gondolj arra, hogy az evésben is el lehet fáradni!

Cukorkák

A cukrokkal kapcsolatos örök igazságok egyike: mindenféle édesség fáradttá tesz – ez alól pedig a gumicukrok és a nyalókák sem kivételek! Furcsának találod a kijelentést? Csak gondolj bele: bár a cukor elfogyasztása után egyik pillanatról a másikra energikus leszel, 30-60 percen belül sanszos, hogy újból megéhezel a vércukorszint ingadozása miatt, ami újabb falási rohamhoz (és ezzel együtt plusz kilókhoz) vezethet. Ha teheted, inkább étkezz egészségesen!

Saláta

A kakukktojás! Nem tartalmaz sem mesterséges édesítőt, sem fehér lisztet, mégis álmosak lehetünk tőle! Hogy miért? Egy salátalevélben található nedv, a Lactucarium miatt, melynek az ópiumhoz hasonló bódító, álmosító hatása van.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X