Főoldal > DIÉTA > Tényleg lefogyaszt a kókusz?

Tényleg lefogyaszt a kókusz?

fogyásfogyókúrakókuszkókuszdió
0

Írta:

A kókusz a sikeres fogyókúra kulcsa? Most megtudhatod tényleg diétás-e 2017 legújabb szuperélelmiszere

Ahogy a divat, úgy az étkezési trendek is évről évre jelentősen változnak. A 2017-es előrejelzések szerint a kókusz eddig soha nem látott népszerűségnek örvend majd. A kókuszvíz helyett ezentúl mindent kókusszal fogyasztunk majd, a csirkemelltől egészen a görög joghurtig. Te is szeretnéd tudni, mielőtt kipróbálnád, hogy a kókuszdió hóbortja tényleg a diétád javát szolgálja-e?

Segít leküzdeni az ételek utáni sóvárgást

A kókuszdió legelőnyösebb tulajdonságainak egyike, hogy teltségérzetet ad. Zsírja, a közepes szénláncú triglicerid (MCT) gondoskodik a jóllakottságról, így testsúly csökkenést válthat ki. Ráadásul cukortartalma gyors energiát szolgáltat a szervezet számára, míg zsírja lassan emésztődik. Ez a nyerő páros hosszan tartó lendületet ad, miközben a vércukorszint stabilizálásával gátat szab az ételek utáni sóvárgásnak. Tegyél friss kókuszt a smoothie-dba, vagy dúsítsd a müzlidet kókuszreszelékkel. A kísérletezőbbeknek akár salátához vagy csirkemelles fogásokhoz is ajánljuk.

Szénhidráttartalma elenyésző

Ha szénhidrátszegény diétán vagy, a kókusz akkor is remek választás. Egy evőkanál cukrozatlan kókuszpehely vagy –reszelék ugyanis csak 3,5 g szénhidrátot tartalmaz. Finomítatlan szénhidrátja könnyen emésztődik, és remek ízt ad akár egy friss smoothie-nak, akár egy főtt ételnek.

A mennyiségre kiemelten figyelni kell

Bár előnyeit nem lehet vitatni, fontos megjegyezni, hogy a bevitt mennyiségre kiemelt figyelmet kell fordítanunk. A kókuszdió alacsony szénhidráttartalma, és mágikus sóvárgás legyőző tulajdonsága ellenére ugyanis magas kalóriatartalmú étel, amely gazdag telített zsírsavakban. Ha a sikeres fogyókúra reményében idén te is beiktatod a kókuszt az étrendedbe, tartsd be a szabályt: napi kalóriabeviteled 10%-ánál többet ne tegyen ki a kókuszfogyasztás. Tehát, ha 1600 kalóriás diétát tartasz, maximum 160 kalória legyen ebből a kókusz.

Ezenkívül, kókuszolajból egy evőkanálnyi, azaz 120 kalória, míg cukormentes kókuszpehelyből két evőkanálnyi, azaz nagyjából 110 kalória legyen az adagod. Kókusztejből pedig kizárólag a cukormentes termékeket keresd, naponta elég belőle egy csészényi, amely 110 kalóriát rejt magában.

Fontos tudni, hogy zsírégető hatását a kutatások még nem bizonyították

A kókuszban található zsír teljesen más, mint a tradicionális zsiradék, amit általában fogyasztunk. A közepes szénláncú trigliceridek másként bomlanak le, mint a hosszú szénláncú zsírsavak (LCFA), amelyek az olivaolajban, vagy a húsokban találhatóak meg. Velük ellentétben ugyanis a kókuszdió zsírja nem raktározódik el a zsírszövetekben, kizárólag energiaként hasznosítja azt a szervezet. Elméletileg tehát hatásos zsírégető, azonban még nem végeztek olyan klinikai kutatásokat, amelyek bebizonyították volna, hogy a kókusz fogyasztása fogyáshoz vezet.

Összegzés

Kis mennyiségben történő fogyasztása (a fent említett 10%-os szabály betartásával) pozitív eredménnyel beilleszthető bármely fogyókúrába. Azonban, ha minden ételt kókuszdióval fogyasztunk, avval inkább ellentétes hatást érhetünk el, a bevitt extra kalóriákkal ugyanis tovább szélesíthetjük testünk középső tájékát.


További cikkeink a témában

diétaéhség

6 étel, amitől csak éhesebb leszel

Írta:
0

Jobb esetben csak akkor eszünk, ha éhesek vagyunk, ám ekkor sem mindegy, hogy mennyire telítő ételt választunk. Vannak olyan táplálékok, amelyekből pár falat is elég ahhoz, hogy tele legyünk, míg más étkezések után egy órával később már korog a gyomrunk.

Kövess Facebook-on!
X