Főoldal > EGÉSZSÉG > Csonthéjas gyümölcsök, az élet védői

Csonthéjas gyümölcsök, az élet védői

barackcseresznyecsonthéjasgyümölcsszilva
0

Írta: and

A csonthéjas gyümölcsök, a zöldségek és a bogyós gyümölcsök mellet a legfontosabb tápanyagforrásaink. Rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, melyek elengedhetetlenek szervezetünk egészséges működéséhez, de nagyon gazdagok ballasztanyagban is, ami élénkíti az emésztőrendszert. Lássuk mire jók a legfontosabb csonthéjasok. Cseresznye Ezt a nagyszerű, ízletes gyümölcsöt az ókorban az istenek eledelének tartották. Minden része gyógyító hatású, […]

A csonthéjas gyümölcsök, a zöldségek és a bogyós gyümölcsök mellet a legfontosabb tápanyagforrásaink. Rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak, melyek elengedhetetlenek szervezetünk egészséges működéséhez, de nagyon gazdagok ballasztanyagban is, ami élénkíti az emésztőrendszert. Lássuk mire jók a legfontosabb csonthéjasok.

Cseresznye

Ezt a nagyszerű, ízletes gyümölcsöt az ókorban az istenek eledelének tartották. Minden része gyógyító hatású, tisztítja a szervezetet, és jót tesz a cukorbetegeknek. Különösen sok A -, B1 -, B2 – és B6-vitamin található benne, valamint folsav, pantoténsav, niacin, biotin és riboflavin. Rengeteg ásványi anyagot és nyomelemet is tartalmaz, mint például a foszfor, kalcium, nátrium, kobalt, kálium és vas. Mindezek mellett említést kell tenni jelentős C-vitamin tartalmáról is.

A benne lévő anyagok kedvezően hatnak a csontok és a fogak egészségére és fejlődésére. Emellett a cseresznye fogyasztása méregtelenítő hatású. Gazdag különböző karotinoidokban, antociánokban és flavonoidokban, melyek gyulladásgátló és fájdalomcsillapító hatásúak. Napi fogyasztása segíthet megelőzni és enyhíteni az ízületi megbetegedéseket.

csonthejascikk.jpg ()Őszibarack

Ez a finom, lédús gyümölcs számtalan jótékony hatással rendelkezik. Nem csak egészséges, de szépít is, és ami még fontosabb, nagyon alacsony a kalóriatartalma. Fogyasztása csökkenti a magas vérnyomást, és jót tesz a szív- és érrendszernek. Sok C-vitamint tartalmaz, ami nagyon fontos az immunrendszer megfelelő működéséhez, valamint gazdag B-vitaminban és biotinban, melyek kiváló haj- és bőrszépítővé teszik a gyümölcsöt. Az őszibarack xantofilt tartalmaz, mely a gyümölcs sárga színét adja – ez antioxidáns, vagyis rákellenes hatású.

Lédúsabb változatai nagyon jól oltják a szomjat, de általánosságban nagyon jót tesznek, mivel magas rosttartalmuk és pektinjeik segítik az emésztést, megakadályozzák a székrekedést, emellett a pektin a koleszterinszint csökkentésében is szerepet játszik.
Az ásványi anyagok közül jelentős a káliumtartalma, de megtalálható benne a magnézium és a nátrium is, melyek enyhíthetik a szívpanaszokat, nagy forróságban pedig pótolhatják az elvesztett anyagokat.

Sárgabarack

Rendkívül egészséges. Bár a legjobb az lenne, ha egész évben frissen ehetnénk, ez sajnos nem így van. Szerencsére azonban ott van az aszalt változata, de fogyaszthatjuk lekvárként vagy befőttként is. Minden formájában tökéletes. Igen magas az A- , és C-vitamin tartalma, valamint hasznos niacin – és folsav forrásunk. Figyelemre méltó a béta-karotintartalma, gazdag káliumban – egyetlen gyümölcs fedezi a napi szükségletünket. Emellett pedig olyan más fontos elemek is találhatók benne, mint a kalcium vagy a foszfor.
Fogyasztása késlelteti a kor előrehaladtával fellépő látásromlást, érvédő hatású, javítja a zsíranyagcserét, és serkenti a máj méregtelenítését. A sok jó tulajdonsága mellett érdemes megemlíteni erős rákellenes hatását is. Héja és húsa nem csak belsőleg egészséges, külsőleg pakolásként nagyszerűen segíti a bőr regenerációját.

Szilva

Frissen vagy főzve, magában vagy húsokhoz – akárhogy fogyasztod, biztos lehetsz benne, hogy a javadra fog válni. Vitaminok közül megtalálható benne az A-vitamin, csaknem az összes B-vitamin-féle, valamint a C-vitamin. Olyan fontos ásványi anyagokat tartalmaz, mint a kálium, kalcium, foszfor és magnézium, és egy fontos nyomelemmel is büszkélkedhet, a cinkkel.

Antioxidánsok közül jelentős mennyiségben tartalmaz antociánt, flavonoidokat, rutint és quercetint, melyek javítják az immunrendszer működését, ezen túl pedig véd a szív-és érrendszeri betegségek ellen. Héjában rengeteg cellulóz van, ami mozgatja a beleket, így nagyon jól alkalmazható székrekedés kezelésére. Azonban nem csak a salakanyagok kiürítésében segít, de remek vízhajtó is, így kis mennyiségben segíthet a fogyókúrában is.


További cikkeink a témában

edzőterem

Egy edzőterem nőktől – nőknek! (x)

Írta:
0

Mi nők gyakran nem vagyunk megelégedve a külsőnkkel. Ennek okairól lehet vitatkozni, de a tényen nem változtat. Aki változtatna a külsején, egészségesebben élne, jellemzően elkezd sportolni. Azonban a legtöbb edzőterem nem kifejezetten támogatja azokat a nőket, akik kihagyás után, idősebb korban, nem a legnagyobb önbizalommal mozognának.

Kövess Facebook-on!
X