Főoldal > EGÉSZSÉG > Ezek a legjobb ételek a gyönyörű bőrért

Ezek a legjobb ételek a gyönyörű bőrért

0

Írta: and

A bőröd egészségét nem csak külsőleg, belsőleg is szabályozhatod bizonyos tápanyagok segítségével. Íme, 4 gyakori bőrbetegség, melyek ellen eredményesen küzdhetsz a táplálkozásoddal! Bőrprobléma: ráncok Gyógyító étel: paradicsom olívaolajban kifőzve Egy friss tanulmány kimutatta, hogy a paradicsompüré és az olívaolaj növeli a pro-kollagén nevű molekulák számát a szervezetben, ami a bőr szerkezetét feszesen és fiatalon tartja. […]

Bőrprobléma: ráncok
Gyógyító étel: paradicsom olívaolajban kifőzve

Egy friss tanulmány kimutatta, hogy a paradicsompüré és az olívaolaj növeli a pro-kollagén nevű molekulák számát a szervezetben, ami a bőr szerkezetét feszesen és fiatalon tartja. A kutatók szerint a paradicsomban található antioxidáns, a likopin a kulcs. Az antioxidánsok száma magasabb, ha a paradicsomot megfőzzük, az olívaolaj pedig felgyorsítja az emésztőrendszerből a véráramba történő felszívódást. Érdemes kipróbálnod a napon érlelt, szárított paradicsomot, ami még ízletesebb, ha előételként friss spenótlevelekkel, vagy párolt brokkolival tálalod.

Bőrprobléma: cellulitisz
Gyógyító étel: zsíros halak (lazac vagy szardínia)

A haltól ugyan nem tűnik el teljes mértékben a cellulitisz, azonban sokat segíthet a bőrhibád állapotán. A zsíros hal omega-3 zsírsavban gazdag, ami feltölti a sejtmembránokat. Minél erősebbek a membránok, annál inkább magukban tartják a sejtek a nedvességet, így a cellulitisz gödröcskéi kisimulnak a combodon. Vacsorára apróra vágott szardíniából készíts mediterrán tálat, amit teljes kiőrlésű pennével és zöldségekkel keverj össze, és extra szűz olívaolajban főzd ki. Ebédre pedig tápláló lehet egy adag kertész saláta lazaccal.

etelbor2.jpg ()

Bőrprobléma: ekcéma
Gyógyító étel: joghurt és kefir

A joghurt és a kefir rendkívül gazdag probiotikumokban. Az egészséges baktériumok biztosítják a jobb emésztést, az ellenállóbb immunrendszert, és a bőr érzékenységének csökkenését, beleértve az ekcémát is. A joghurt és a kefir is állagának köszönhetően tökéletes fehérjedús alapja lehet a reggeli müzlidnek vagy gyümölcsturmixodnak. Ugyanaz a jótékony baktérium található a szójában és kókusztejben, ami a joghurtban és a kefirben, így akkor is élvezheted az előnyeit, ha valamilyen okból kifolyólag kerülöd a tejtermékeket.

Bőrprobléma: korpás haj
Gyógyító étel: zöld tea (külsőleg)

Külsőleg alkalmazva a zöld tea egy természetes védőréteget képez a száraz, pikkelyes fejbőrön, anélkül, hogy dehidratálná a bőrt, valamint egy friss tanulmány kimutatta, hogy a korpát és a viszketést okozó sejtek elszaporodását is lassítja. Áztass két filter zöld teát egy csésze forró vízbe legalább 20 percig. Amikor kihűlt, masszírozd közvetlenül a fejbőrödbe, majd öblítsd le (megjegyzés: ha festett a hajad, beszélj a fodrászoddal, mielőtt ezt kipróbálnád).

Formásabb alak, lépésről lépésre!

További cikkeink a témában