1. Priorizálj! Feladataidat csoportosítsd a következő kategóriák szerint: 1. sürgős, 2. fontos, 3. sürgős és fontos! Ha teendőid közül először az utóbbi kategóriát intézed el, majd a sürgős, végül a fontos dolgok következnek, könnyebb lesz betartani a határidőket, és biztosan nem felejted el, ami igazán lényeges. 2. Vezess leltárt! Ne csak a teendők összeírásával nyomaszd […]
1. Priorizálj!
Feladataidat csoportosítsd a következő kategóriák szerint: 1. sürgős, 2. fontos, 3. sürgős és fontos! Ha teendőid közül először az utóbbi kategóriát intézed el, majd a sürgős, végül a fontos dolgok következnek, könnyebb lesz betartani a határidőket, és biztosan nem felejted el, ami igazán lényeges.
2. Vezess leltárt!
Ne csak a teendők összeírásával nyomaszd magad, hanem arról is vezess leltárt, mi mindent intéztél el aznap! Meglátod, átláthatóbbá válik az életed és kiegyensúlyozottabb leszel, hiszen a lista segítségével vizualizálod munkád eredményét, kipipálni pedig igazán jó érzés azt, amivel végre kész vagyunk.
3. Írj emlékeztetőt!
Válaszd ki azt a tükröt a lakásban, melybe biztosan rendszeresen belenézel, és ragassz rá figyelmeztetéseket a legfontosabb feladatokról! Vigyázz, a szemed előbb-utóbb megszokja és átugorja majd a post-iteket, ezért érdemes néha megváltoztatni a helyüket vagy a színüket!
4. Osszátok meg a feladatokat!
Családod tagjait is fogd be a munkavégzésbe, közösen gondoljátok át a teendőket. A beszélgetés végén írjátok össze az egyes feladatok felelőseit és a határidőket, így mindannyian emlékezni fogtok rá, kinek mit kell észben tartania, csökken az esély az „azt hittem, te hozod el a kabátot a tisztítóból” típusú kavarodásra.
5. Használd a mobilod!
A zsebkendőre kötött csomó már idejétmúlt megoldás, és vannak, akik a határidőnaplót is annak tartják. Ők a mobiltelefonjukra esküsznek. Érdemes kipróbálni a tanácsukat: írj rövid emlékeztetőket a telefonodba a másnapi elintézendőkről, rögzíts hozzá időpontot, és ha magadtól nem is jutna eszedbe, mik az aznapi feladataid, a figyelmeztető pittyegés biztosan eszedbe juttatja majd!
6. Ügyelj a rendre!
A káosz káoszt szül, ez a mondás pedig nem csak a lakásban uralkodó rendezettségre, hanem a táskád tartalmára is igaz. Használj eszközöket, amik segítenek a rendszerezésben: neszesszer, mappa, iratgyűjtő. Különösen akkor segíthet majd sokat, amikor reggel kapkodva pakolsz át egyik táskádból a másikba.
7. Gondolkozz előre!
Törekedj a praktikumra és arra, hogyan tudsz minél több időt megspórolni magadnak: amit csak lehet, intézz interneten vagy telefonon keresztül. Ha személyes jelenlétre van szükség a feladatokhoz, hangold őket ugyanarra a napra és állíts fel útvonaltervet. Bonyolultabb ügyintézésnél pedig előre járj utána, milyen iratokat kell majd feltétlenül magaddal vinni!
Villámgyors fogyás tablettákkal (x)